Mijn zoon heeft bij mijn ouders gelogeerd en toen ik vannochtend met hem belde vertelde hij dat ie new kids heeft gekeken. Hij had nog tegen opa en oma gezegd dat hij deze film van ons niet mag zien, maar daar hebben ze zich niks van aangetrokken. Nu heb ik er wat van gezegd dat ik niet wil dat hij zulke films ziet, en hebben ze vervolgend daarover tegen mijn zoon van 9 zitten klagen! Dat wij hem wel horror films laten zien? En andere gewelddadige films? Tja we hebben wel eens een ridderfilm met hem gekeken, maar daar hoef ik mij echt niet over te verantwoorden. Als ik niet wil dat mijn kind een bepaald soort film mag zien, en mijn kind geeft zelf ook aan dat het niet mag en ze laten het vervolgens wel zien vind ik dat niet netjes eigenlijk respectloos tegenover ons. En dan nog vervolgens tegen je kleinkind over zijn ouders klagen? Ik ben hier best wel boos om, maar ik kan dit niet tegen mijn ouders zeggen aangezien ze niet echt tegen kritiek kunnen...nou eigenlijk helemaal niet! En ze er dus altijd 1 grote familie drama van maken en het er uiteindelijk altijd op neer komt dat wij de slechterikken zijn. Wat zouden jullie doen, het alsnog zeggen? Of je kind niet meer heen laten gaan en wanneer ze er zelf om vragen vertellen waarom?
Ik zou er zeker alsnog wat van zeggen, of ze nu tegen kritiek kunnen of niet. Ze hebben jullie te respecteren. Als je nu ineens je zoon niet meer brengt naar hun en ze vragen waarom heb je kans dat het meer uit de hand loopt omdat hun misschien liever hadden dat je het gelijk had gezegt. Hopelijk begrijpen ze het wel.
Vreselijk, mijn moeder kan ook absoluut niet tegen kritiek maar toch zou ik het tegen haar zeggen, dan maar de boe-vrouw; die rol heb ik in mijn familie toch wel . Als jij niet wilt dat je zoon daarnaar kijkt mag je van je ouders(in mijn ogen) toch wel verwachten dat ze daar rekening mee houden; je zal er heus een goede reden voor hebben(en in dit geval kan ik me die helemaal voorstellen!!) Bij andere mensen heb je daar natuurlijk niet altijd controle over (zo keek ik child's play toen ik nog veel te jong was, maar zij mochten daar wel naar kijken) maar van je ouders mag je meer verwachten. En inderdaad; waar jij naar kijkt met je kind is jouw zaak, vind ik ook! Succes!
Ik zou er zeker wat van zeggen! en nog heel boos worden ook! Kom nou toch! ze hebben je regels te respecteren en anders zou mijn kind daar niet meer hoeven komen!!!
Kikker daar heb je gelijk in ik ben zelf ook al de "boe-vrouw" dus eigenlijk kan het toch niet erger worden. Of ik het nu zeg of wanneer ze erom vragen het zal altijd verkeerd vallen.
@L4ever: er komt enorm grof taalgebruik voor, dat is ook de reden waarom hij het niet mag zien! Ik zelf wil hem niet eens zien. Ik vind het altijd heel lastig om tegen m'n ouders in te gaan, omdat wat ik ook zeg het altijd verkeerd word opgevat en als negatieve kritiek word gezien. Vaak hou ik dan heel wijs mijn mond, maar eigenlijk is dat ook niet goed omdat ze dan het idee hebben dat ik alles maar accepteer.
In die film is zelfs een man zich aan het aftrekken leuk om te kijken met een 9 jarige (not!) Beetje onrespectloos dat ze jullie regels niet aanhouden, ik zou er zeker wat van zeggen!
Ik zou zeggen; hou de eer aan jezelf en hou het dus niet voor je tot zij ernaar vragen, daarbij blijf jij er dan waarschijnlijk ook alleen maar mee rondlopen! Lastig he, families die daar niet tegen kunnen. Hier momenteel een hele strijd omdat iedereen alles altijd van elkaar slikt en ik dat gewoon weiger.
Ik denk dat jou ouders eens een lesje in respect nodig hebben. Dit is JOU kind en JOU verantwoordelijkheid. Als zij zelf die verantwoordelijkheid nog een keer willen breien ze er maar een broertje of zusje voor je bij! Maar NU zet JIJ de regels! En als zij die niet kunnen of willen respecteren dan hoeven ze imho niet meer in de situatie gebracht te worden dat ze moeten kiezen tussen hun of jou regels. Zo heb ik dit altijd opgelost met mijn ex schoon familie. En zo zou ik het met mn ouders en huidige schoonfamilie oplossen mocht dat nodig zijn (en dat weten ze!). Kom op meid even je tanden laten zien hoor want dit kan gewoon niet. Ik heb de film laatst gekeken met mijn 2 oudsten van 12 en 14 maar vond het voor die van 12 ook bij nader inzien nog te veel van het goede. Dus voor eentje van 9 echt VEEL te VEEL geweld/seks en scheldwoorden. Beetje jammer hoor...sommige opa/oma's ook....
Ohh echt trekt iemand zich af in die film!! Pfff dat is wel heel ernstig! Dat ze niet snappen dat een jongen van 9 dit niet mag zien!? Dit moet mijn man echt niet horen dat er zulke dingen voorkomen in die film die gaat echt boos worden:x. Ik ga het dus maar zeggen,maar dat word dan wel telefonisch ook dat ze beklag hebben gedaan bij mijn zoon dat vind ik enorm kinderachtig. Dan maar de boe-vrouw!
Ik zou er ook zeker wat van zeggen, niet alleen van de film maar ook van hun geklaag tegen jouw zoon. Klagen doen ze maar tegen jou zodat jij er wat van terug kan zeggen maar niet tegen een kind van 9. Jij mag dan hun kind zijn maar je bent wel de moeder, dus gelden jou regels. Misschien is het een idee om dit dus juist samen met je man bij hun thuis face - to - face te doen?
Dit heb ik zelf ook al een paar keer aan de hand gehad als mijn zoon gaat logeren bij mijn zusje. Ik heb een ouder neefje van 14 die al geweldige spelletjes speelt op de computer en films van 16 en ouder. Op zich niet erg maar. Mijn regel hier thuis is hij word dit jaar 11 dat hij films TOT 12 jaar mag zien daar boven dat hij nog even MOET wachten. En heb het mijn zusje zelf verteld hoe ik er over denk let op als mijn kind bij jouw is mijn regel is mijn regel en als hij bij jou logeerde moet je mijn wensen respecteren doe je dat niet dan komt hij een tijdje niet logeren. Dat voor opstellen ik ben totaal niet streng, en vaak kijk ik eerst een film of ik hem geschikt vind voor mijn kind. Een ander heeft zich daar maar bij neer te leggen wij zijn de ouders. Dat kan en moet je gewoon tegen je ouders kunnen zeggen en anders zo als ik hier boven beschreef dan komt hij een tijdje niet logeren wie niet horen willen moeten maar voelen. In dit geval de grootouders. Jij bent zijn moeder jij beslist. Het is wel zo net als met mijn zoon hij probeert natuurlijk wel zijn zin te krijgen als hij ergens anders is maar hij verklapt het zelf als die thuis komt gelukkig nog wel. Dus word ik niet boos naar hem toe maar wel naar de volwassene die op dat moment voor mijn kind zorgt. Ik moet me er van bewust zijn dat mijn zoon eerlijk blijft en mij eerlijk alles kan vertellen en dan hebben we het er samen ook over van je weet de regel thuis en mama snap dat jij toch je zin probeert door te drijven het blijven niet voor niks kinderen. Succes. Wat je gaat doen.
Pnirmal wij kijken vaak ook eerst of een film wel geschikt is hoor. Aangezien zoon graag van ridderfilms houdt . We zijn er nog steeds niet over uit wat we doen, ik wil het graag nogmaals duidelijk aangeven, maar m'n man zegt dat ik gisteren daar al duidelijk over ben geweest.
Tegen kritiek kunnen kan je leren, dus ik zou het vast oefenen met je ouders. Dan wennen ze er maar aan toch? Mag hij straks bijv. ook bier als hij 12 is omdat zij dat zo beslissen? Hoe sneller en kordater je nu bent, hoe sneller je ouders het zullen begrijpen. De truc is trouwens er zelf totaal geen drama van te maken. Als zij een woedeaanval krijgen net zo behandelen als een klein kind; geen drama, laat merken dat je snapt dat ze het jammer vinden, maar dat het wel op jouw manier gaat. En vervolgens door gaan met normaal doen. (ik weet een beetje hoe het is, sterkte!)