Hoofdbescherming bed

Discussie in 'Verzorging' gestart door chantal29, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Onze dochter crosst van links naar rechts en boven naar beneden door haar bedje. Hierbij stoot ze haar hoofdje tegen het bed en soms best hard (gisteren had ze zelfs een blauw vlekje). Nu had gekeken naar hoofdbescherming maar die lage hoofdbeschermers bieden volgens mij geen uitkomst, heeft iemand een ander idee?

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi
    Ik had hetzelfde probleem ( nou mn zoontje dan hihi)
    Ik heb een vriendin van mij 2 beschermers laten maken voor de lange kanten. Ze zijn 120 lang en 30cm hoog en werkt prima.
    Je kan ze ook kopen bij de baby walz die zijn prima. Ik heb ze zelf laten maken omdat ik ze duur vond en de kleuren niet mooi. De stof hebben wij bij de leen bakker gekocht en koste mij 5 euro, de voering had mijn vriendin nog liggen dus ik was erg goedkoop uit en het staat nog hartstikke leuk ook.

Veel suc6 met zoeken.

Groetjes Kim

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Pas hier wel mee op! Het wordt niet voor niets afgeraden door de stichting tegen wiegendood. Mijn dochter heeft ook weleens haar hoofd gestoten en een blauwe plek gehad. Ik zou het zelf nooit doen!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd zelf maken, ik heb t nu zelfs in het grote bed (spijlen soort van bedbank van ikea)
    Ze slaapt altijd met haar hoofd in een hoek dus dan vind ik een hoofdbeschermer prettiger dan dat ze tegen de spijlen ligt.
    Zelf maken is simpel en goedkoop

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dat is ook waar ik mee zit. Maar het is echt heel zielig als je haar de hele tijd zo hoort bonken.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    dat wiegendood is vooral ook als iets niet kan ademen. Dus als je de hele wieg of t hele ledikant bekleed. Als je alleen een stukje bij t hoofd doet is er niks aan de hand.

Een ouderwetse wieg is ook helemaal bekleed daar maakt ook niemand zich druk om

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ehm daar zijn de meningen over verdeeld, als een kindje tegen het zachte hoofdboord in slaap valt ligt het daar wel met het gezichtje in. Maakt niet uit dat de zijkant niet dichts is gemaakt. En een wiegje gebruik je meestal de eerste 3,4 maanden wanneer een kindje nog niet zo actief is en erin gaat liggen met het gezichtje. Meestal blijven ze dan nog netjes op hun rug liggen.

Mijn dochter wilde met 2 jaar ook niet meer in het ledikant omdat ze steeds haar hoofd stootte. Nu in het grote bed heeft ze dat niet meer.

Heeft je kindje er ook echt last van? Vaak is het zo dat mama het erger vindt dan het kindje.

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoofdbeschermers worden inderdaad afgeraden, maar toen Annabel wat ouder was heb ik de stoffen stoelverkleiner van de Ikea gebruikt als stootrandje tegen het hoofdeinde van haar cotbed. Dat kussen klemde ik dan tussen het matras en het hoofdeinde. Wij werden gek van het nachtelijk gebonk. Annabel sliep overigens heerlijk door...
    Toen we het cotbed omgebouwd hadden tot peuterbed, heb ik het kussen eruit gelaten. Ze stoot haar hoofd nog wel in haar slaap, maar lang niet zo vaak meer.

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik twijfel er ook erg over omdat je er zo'n wisselende verhalen over hoort.
    Ja ze heeft er inderdaad last van. Ze wordt er wakker van en soms draait ze zich in haar slaap zo dat ze hard met haar hoofdje tegen het hout knalt soms met een blauwe plek als toegift. Ik vind het dus vooral vervelend voor haar.

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier slaapt onze dochter in een ledikantje en had op een gegeven moment de 'tic' om zich al bonken met haar hoofd tegen de achterwand van de ledikant in slaap te laten vallen. Heel naar geluid en ze werd regelmatig wakker met blauwe plekken op haar voorhoofd.

Ik heb toen bij het hoofd en voeteind een opgerolde handdoek tussen het matras en het hoofdeind gestopt. De handdoek is langer dan het matras, waardoor ik de uiteinden goed onder het matras kan instoppen, hierdoor kan hij niet los in haar bedje komen te liggen. Ondanks dat er nu maar een randje van 3 tot 5 cm boven het matras uitsteekt, kan ze niet meer met haar hoofd tegen het hoofdeinde bonken.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wij hadden hetzelfde probleem, hij werd wakker van zichzelf omdat hij aan het bonken was tegen de zijkant. we waren echt bang voor hersenbeschadiging, zovaak en lang aan het bonken..
    toch maar de hoofdbeschermer erbij gehaald.
    eerste een tijdje samen met de nanny (sensormatje), zodat er een alarm zou afgaan als hij zou stoppen met ademen.
    maar nu alweer een half jaar zonder de nanny, maar hij is nu natuurlijk al weer een heel stuk ouder.

Deel Deze Pagina