Wat is dit? Overprikkeld?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KateK, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    #1 KateK, 20 jul 2012
    Laatst bewerkt: 20 jul 2012
    Ons meisje heeft sinds gister een paar keer een soort stuipje gehad. Het was toen ze enorm moe was en ik haar ging verschonen, ze deed het ongeveer 3 x en duurde steeds maar enkele seconden. Ook zojuist toen ik haar op bed deed maakt ze deze beweging weer. Ze spreid haar armpjes dan naar de zijkant en maakt een soort van in ademend geluid met korte tussenpozen. Vind het lastig te beschrijven.. Het trekt dan wel wat strak, het lijkt op spier spanning of zenuw trekjes.
    Herkent iemand dit?

Wat ik er nog wel bij moet melden is dat we de afgelopen tijd de bv hebben afgebouwd en nu over zijn op flesvoeding. Verder slaapt ze sinds eergister overdag op haar eigen kamer en snachts nog wel bij ons. Het is verder een druk kind wat van spelen houd (vooral de mobile boven de box is favo). Kan het zijn dat er teveel veranderingen zijn voor ons meisje? Is ze misschien wat overprikkeld?

Ik heb haar getemperatuurd maar ze had 37,3 wat voor haar normaal is.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Draaide ze met haar ogen? Maak jij je zorgen? Als je het nog eens ziet zou ik toch even contact met HA opnemen.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ik zou meteen naar de dokter gaan hoor, lijkt me niet normaal zoiets... (niet om je ongerust te maken, maar zou 't zeker even laten nakijken !!)

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Volgende keer opnemen en met de opnames naar de huisarts.

5. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    is het geen schrikreactie? dat is het eerste dat in mij opkomt in ieder geval... Anders gewoon de dokter bellen hoor, zijn ze voor!

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je zou kunnen kijken op youtube bij het moro reflex (volgens mij schrijf je het zo) want daar moest ik ook gelijk aan denken.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    groeistuipen?

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Bedankt voor het meedenken dames! ik ga jullie adviezen zeker volgen.

@rijtjes ja dat lijkt er enorm veel op. Ik zal me er even in verdiepen. Had jouw kindje dat ook?

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja zeker, volgens mij de meeste kindjes wel. Net of ze het gevoel hebben te vallen. Maar goed, ik zie jouw kindje niet natuurlijk dus mocht jij je er niet fijn bij voelen, gewoon even naar de ha:)

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    had er nog nooit eerder van gehoord. Ik zal het in de gaten houden, het is ook niet zo dat ze het de hele dag door doet, soms ook een paar dagen helemaal niet. Bedankt in iedergeval!

Deel Deze Pagina