moederfiets...is het nou echt nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by beagle78, Jun 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Ik heb een gewone Sparta damesfiets en het gaat prima met het zitje voorop. Genoeg ruimte om op en af te stappen.
    Wel heb ik het zadel op de laagste stand zodat ik met mijn voeten bij de grond kan, vind ik een veiliger gevoel.
    En ik heb er een dubbele standaard onder gezet, dan staat de fiets wat steviger.
    En verder gaat het gewoon prima zo.

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde, afgezien dan van het wcpapier-voorbeeld :D.

Ik wil graag een lekker degelijke moederfiets. Nou is de fiets die ik nu heb ook totaal ongeschikt om kinderen op te vervoeren, ik ben al blij als ik zelf het winkelcentrum heelhuids bereik.

Er zijn alleen zoveel verschillende moederfietsen, en ook met zeer diverse prijzen. Ik heb dus nog geen idee welke het moet worden :(?

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het woord "moederfiets" of "mamafiets" al een enorme afknapper....

Ik heb een gewone opoefiets die het maar moet doen. het is al een hele vooruitgang want ik fietste tot ongeveer een maand geleden op een oude heren- / stationsfiets, met mijn dikke buik mijn benen over die stang gooien, haha! Wij hebben trouwens ook geen schuur dus ik wil niet een dure fiets met allemaal kabels die alleen maar stuk kunnen gaan...

Maar vooral: dat woord.... :D

4. loodje

loodje Actief lid

Feb 1, 2007
    241
    0
    0
    Niet nodig, wel helemaal ideaal :)

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    erg ideaal.

Ik was toen ik 17 was ook een spriet maar zat mooi echt vast tussen zadel en zitje en knalde met oppaskindje en al op de grond.
    Heb dus nu echt een mama fiets.. lekker veel ruimte en makkelijk op en af stappen.

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    @puppy, gewoon naar een goede fietsenwinkel gaan en je goed laten voorlichten! paar verschillende uitproberen (MET stoeltje voorop, anders heb je nog geen idee) En dan even op inet gaan vergelijken:)

7. marjan77

marjan77 Bekend lid

ik heb geen moederfiets, maar de Batavus Weekend, prima fiets, 7 versnellingen en zelfs met mijn 6 maanden zwangere buik nog voldoende ruimte tussen zadel en stuur met voorzitje!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik moet straks toch een nieuwe fiets hebben, dus waarom dan niet meteen een moederfiets? € 300,- is helemaal niet veel geld voor een nieuwe, degelijke fiets.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Snap wat je bedoelt, ik heb dat ook bij het woord "opoe"fiets :)

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Huh-huh! :)

11. Krul

Krul Lid

Dec 4, 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Je hoeft niet meteen een nieuwe fiets te kopen. Ik zit er over te denken om alleen een nieuw stuur aan te schaffen. Kijk eens op www.moederstuur.nl
    Dan ben je voor 59 euro klaar.

12. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,159
    408
    83
    Ik heb hier ook gewoon de Gazelle Bloom en geen mama-fiets :p Die term dekt bij ons ook de lading niet want papa fietst er het meeste op ;)

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Jahoe,

Heb net de Gazelle Bloom in het wit gekocht, met compleet accesoire pakket :) Een rip uit mn lijf, maar wat een prachtige fiets, die ook nog eens heerlijk fietst!!

Of het nodig is (moederfiets of gewone fiets), geen idee, maar ik wilde m gewoon hebben :D

Groetjes Elke

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb een normale fiets en daar gaat 't prima mee. Mijn buurvrouw heeft wel een mamafiets, dus daar heb ik laatst een testritje mee gemaakt, om te kijken of 't ook wat voor mij zou zijn, maar ik vind mijn eigen fiets net zo fijn. Ik heb er wel een dubbele standaard op laten zetten (al was dat ook niet echt nodig geweest, maar gewoon voor 't idee). Verder zie ik de meerwaarde van zo'n moederfiets echt niet, die extra ruimte heb ik echt niet nodig.

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    wat grappig, ik had hier dus echt nog nooit van gehoord!

nou ik fiets nooit dus heb nu uberhaupt geen fiets. maar als ik volgende zomer ofzo wel met de kleine wil fietsen ga ik eens goed kijken wat er allemaal is en wat ik handig vind.

fijn om hier wat tips enzo te zien!

16. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    oke ik ben eruit...ik ga op zoek naar een tweedehands moederfiets. za wel een poosje duren nog want zoveel zie ik ze niet staan op marktplaats. tenminste niet hier in de buurt.

bedankt allemaal voor jullie reacties.

Share This Page