Ik heb een gewone Sparta damesfiets en het gaat prima met het zitje voorop. Genoeg ruimte om op en af te stappen. Wel heb ik het zadel op de laagste stand zodat ik met mijn voeten bij de grond kan, vind ik een veiliger gevoel. En ik heb er een dubbele standaard onder gezet, dan staat de fiets wat steviger. En verder gaat het gewoon prima zo.
Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde, afgezien dan van het wcpapier-voorbeeld . Ik wil graag een lekker degelijke moederfiets. Nou is de fiets die ik nu heb ook totaal ongeschikt om kinderen op te vervoeren, ik ben al blij als ik zelf het winkelcentrum heelhuids bereik. Er zijn alleen zoveel verschillende moederfietsen, en ook met zeer diverse prijzen. Ik heb dus nog geen idee welke het moet worden ?
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het woord "moederfiets" of "mamafiets" al een enorme afknapper.... Ik heb een gewone opoefiets die het maar moet doen. het is al een hele vooruitgang want ik fietste tot ongeveer een maand geleden op een oude heren- / stationsfiets, met mijn dikke buik mijn benen over die stang gooien, haha! Wij hebben trouwens ook geen schuur dus ik wil niet een dure fiets met allemaal kabels die alleen maar stuk kunnen gaan... Maar vooral: dat woord....
erg ideaal. Ik was toen ik 17 was ook een spriet maar zat mooi echt vast tussen zadel en zitje en knalde met oppaskindje en al op de grond. Heb dus nu echt een mama fiets.. lekker veel ruimte en makkelijk op en af stappen.
@puppy, gewoon naar een goede fietsenwinkel gaan en je goed laten voorlichten! paar verschillende uitproberen (MET stoeltje voorop, anders heb je nog geen idee) En dan even op inet gaan vergelijken
ik heb geen moederfiets, maar de Batavus Weekend, prima fiets, 7 versnellingen en zelfs met mijn 6 maanden zwangere buik nog voldoende ruimte tussen zadel en stuur met voorzitje!
Ik moet straks toch een nieuwe fiets hebben, dus waarom dan niet meteen een moederfiets? 300,- is helemaal niet veel geld voor een nieuwe, degelijke fiets.
Je hoeft niet meteen een nieuwe fiets te kopen. Ik zit er over te denken om alleen een nieuw stuur aan te schaffen. Kijk eens op www.moederstuur.nl Dan ben je voor 59 euro klaar.
Ik heb hier ook gewoon de Gazelle Bloom en geen mama-fiets Die term dekt bij ons ook de lading niet want papa fietst er het meeste op
Jahoe, Heb net de Gazelle Bloom in het wit gekocht, met compleet accesoire pakket Een rip uit mn lijf, maar wat een prachtige fiets, die ook nog eens heerlijk fietst!! Of het nodig is (moederfiets of gewone fiets), geen idee, maar ik wilde m gewoon hebben Groetjes Elke
Ik heb een normale fiets en daar gaat 't prima mee. Mijn buurvrouw heeft wel een mamafiets, dus daar heb ik laatst een testritje mee gemaakt, om te kijken of 't ook wat voor mij zou zijn, maar ik vind mijn eigen fiets net zo fijn. Ik heb er wel een dubbele standaard op laten zetten (al was dat ook niet echt nodig geweest, maar gewoon voor 't idee). Verder zie ik de meerwaarde van zo'n moederfiets echt niet, die extra ruimte heb ik echt niet nodig.
wat grappig, ik had hier dus echt nog nooit van gehoord! nou ik fiets nooit dus heb nu uberhaupt geen fiets. maar als ik volgende zomer ofzo wel met de kleine wil fietsen ga ik eens goed kijken wat er allemaal is en wat ik handig vind. fijn om hier wat tips enzo te zien!
oke ik ben eruit...ik ga op zoek naar een tweedehands moederfiets. za wel een poosje duren nog want zoveel zie ik ze niet staan op marktplaats. tenminste niet hier in de buurt. bedankt allemaal voor jullie reacties.