Heerlijk, die klantenservice van bedrijven. vooral die van ziggo. Krijg je EINDELIJK iemand aan de telefoon. blijkt het zo'n doos te zijn die het niet schijnt te snappen DAT je al 5 keer hebt gebeld en dat je niet van plan bent nog een keer een keuze menu van 20 opties wilt doorlopen. zij: Ja mevrouw, u moet dan weer even opnieuw bellen dan optie blabla doen en dan dit en dit ik: Mevrouw, U gaat me toch niet vertellen dat ik WEER moet bellen, kan je me niet doorverbinden? zij: dat kan ik niet? ik: waarom niet? je collega heeft het net OOK gedaan en jij kan het niet? je moet nu niet gaan lopen liegen he( ben normaal niet zo fel aan de tel maar ik was het ECHT zat) nou een heel gedoe om dat doorverbinden "ja, waarom zou ik zeggen dat ik niet kan doorverbinden als ik dat wel kan?" Nou @(*&#@ omdat je dat in dat stomme script van je hebt staan? uit eindelijk zegt die toverbal dit: "Ok mevrouw, ik ga u wel even doorverbinden met een van mijn collega's"" ja hoor. dat kon je toch niet. ondertussen nog steeds geen internet en TV (net verhuisd) voel me haast gehandicapt. en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. maar wel graag betalen. niemand die het weet, en niemand die verantwoordelijk is GRRRRRRRR. ga maar weer is bellen. jullie ook zulke leuke ervaringen bij klantenservice?
heeeel herkenbaar! de enige manier om dit een klein beetje de kop in te drukken is altijd vragen met wie je gesproken hebt en om schriftelijke bevestiging van het gesprek vragen, dan heb je vaak al een naam en rechtstreeks nummer. sinds ik vraag "en met wie heb ik nu gesproken" wordt het vaker ineens netjes afgehandeld.
ik wil je even 1 ding zeggen. Ik werk zelf in een call center. en we kunnen naar sommige afdelingen inderdaad niet doorverbinden en dat is bij ziggo ook zo (dus misschien kon zei jou op dat moment niet naar de juiste afdeling zetten maar wel n andere afdeling die t wel kan zodat je niet opnieuw hoefde te bellen). en het problee wat je hebt kan ermee te maken hebben dat het nog niet geleverd is. dat kan tot 23.59 savonds duren! (want daarna is de dag pas voorbij). ik werk overigens niet bij ziggo (mijn vriend heeft daar wel als monteur gewerkt) maar ik werk bij kpn, en wij hebben niet echt n script alleen met opnemen en telefoon beeindigen voor de rest geen script!
Ik krijg bij Ziggo nooit iemand aan de telefoon... alleen maar keuzemenu's en daarna word het gesprek gewoon beeindigd..
Sorry dat ik het zeg, maar het is echt onzin dat ze niet kunnen doorverbinden met een andere afdeling. kan me niet voorstellen dat de ene medewerker met de zelfde functie (zelfde optie ingetoetst) het wel kan en de andere niet. Ik werk zelf ook op een klantenservice en iedereen kan hier doorverbinden zelfs naar buitenlijnen. Ik heb inmiddels iemand aan de telefoon gekregen van ziggo die rechtstreeks een afspraak voor me met een monteur heeft gemaakt. het kan dus wel, duurde alleen even voordat ik iemand aan de telefoon had die het snapte. Ik werd dus ook een aantal keren beeindigd toen ik doorverbonden zou worden. ik wachten, wachten.. niets en toen opeens.. gesprek beeindigd lol en met een script bedoel ik dat er wordt verteld vanuit de afdeling wat je wel en wat je niet mag zeggen/doen. wij mogen bijvoorbeeld geen interne nummers/email adressen geven.. zij mag blijkbaar niet doorverbinden
Bij upc kreeg ik een keer alleen de melding 'er is momenteel een storing bij u in de wijk' en ik belde helemaal niet voor de storing haha ik wilde weten of het telefoonnummer wat we hadden aangevraagd inmiddels al bekend was. Maar daarna werd dus ook de verbinding verbroken, dat hebben ze overigens nu wel opgelost want als je niet voor de storing belt en je blijft hangen kom je weer in het keuzemenu terecht.
ik heb op mijn mobiel 2x een herrinering gehad voor upc terwijl die niet eens in mijn regio zit ik wist niet eens in het begin wat het was, heb ze opgzocht op internet en aangegeven dat het telefoonnummer niet klopte...aangezien ik ook niet in hun bestand stond..
Hahaha dat hadden wij van Ziggo, we kregen een brief van hun met een betalingsachterstand, we hebben niet eens ziggo en we kunnen het helemaal niet krijgen
Wij precies hetzelfde met eindeloze discussies met Canal Digitaal. Na een derde kapotte decoder zegt die vrouw van dat callcenter: "Mevrouw, volgens mij ligt het gewoon aan u, dat u de decoder kapot maakt". Ja hoor, ik eet die dingen als ontbijt, nou goed? Dan begint mijn bloed ook echt te koken. Bleken dus alle modellen van een bepaalde levering kapot te zijn, hoorde ik van de monteur. En na de verhuizing hadden we nog geen internet van KPN, terwijl we dat al lang van te voren hadden aangevraagd. Zeggen ze heel serieus: "dan moet u even inloggen op MijnKPN en uw gegevens bekijken".. Gaat zo moeilijk hè, zonder internet? Vind het ook altijd heel typisch dat ze altijd beweren, daar kan ik ook niets aan veranderen, of ik kan u niet doorverbinden, maar uiteindelijk kan het dus wél....
Het kan wel kloppen dat ze naar sommige afdelingen niet kan doorverbinden.. (als ze het later wel kan, klopt het natuurlijk niet) maar heb zelf bij KPN gewerkt en ik had ook de mogelijkheid niet om naar ALLE afdelingen door te verbinden. Je zit gewoon vast aan een script, zelfs met omwegen lukt het soms niet en geloof mij, ik heb alles geprobeerd.. Wat ik van klanten errrrug vervelend vond is dat als ze dan een beetje boos worden, ze gelijk naar managers, teamleiders of bazen gaan vragen.. En leg ze dan maar eens uit dat zij niet aan de telefoon zitten...... @Dana: vaak heeft naam noteren niet eens zin (tenzij je een klacht in wil dienen) als je te maken hebt met een callcenter zoals KPN of Ziggo, daar werken duizenden mensen verdeeld over heel Nederland, weinig kans dat je die dan nog eens aan de telefoon krijgt.. Tenzij het iemand is van de 2e-lijns...
ja hoor ikk en het ook, ja mevrouw dan moet u zichzelf even aanmelden op aansluitingen.nl gaat inderdaad lastig zonder internet, maar mevrouw ik heb wel een telnr voor u.. ik bellen. verkeerde nummer kunnen niets voor me doen. ik geloof heus wel dat er ook goede klantenserivices bestaan hoor en dat mensen ook goede ervaringen hebben gehad.. maar ik moet gewoon even mijn hart luchten hopelijk hebben we donderdag gewoon weer internet en TV
Van KPN toen niet. Dus we hadden ook een telefoonrekening van 25,= extra voor alleen KPN-servicenummers bellen. Moet wel zeggen dat ze dat heel netjes hebben afgehandeld, want dat geld kregen we meteen terug gestort op onze rekening!
Ik kan Ziggoklanten maar één advies geven: wegwezen daar! Wij hebben er zo mee afgezien. Uieindelijk opgezegd, werden we gebeld om te vragen waarom we geen gebruik meer wilden maken van hun diensten. Ik heb alleen maar gezegd: " Bel uw eigen helpdesk maar eens." en toen de hoorn erop gelegd. (ik had in de opzegbrief ook al zeer duidelijk aangegeven waarom we weggingen, dus dat telefoontje sloeg sowieso al nergens op!) Als je over wilt stappen naar een nieuwe aanbieder, let dan ook eens op de prijs van de helpdesk. Mijn ervaring; hoe duurder de helpdesk, hoe slechter de service. Wij hebben ooit een internetaanbieder gehad met een GRATIS helpdesk. Nooit prolemen mee gehad! Dat bedrijf is overgenome door een andere aanbieder. Die bel je gewoon tegen het normale tarief. Dat gaat ook prima. Op hun site kun je zien hoe druk de helpdesk op dat moment is, dus voor zaken die net al te dringend zijn kun je zelf een rustig moment kiezen. En dan wordt je gewoon goed geholpen door iemand die weet waar he over gaat! Ze bellen je zelfs terug als het te lang duurt. Moet je eens aan Ziggo vragen je terug te bellen, haha.
ik heb zoveel problemen met Alice gehad !! betaal je de rekening 5 dagen te laat, ligt de 6e dag een rekening van de deurwaarder (EDR) op je stoep.. maar je hebt wel al betaald alleen hebben die storting en de brief van alice naar edr zich gekruist !! daarna komt gewoon nog een brief van edr dat je niet betaald hebt.. en bel je op.. wordt je 6x heen en weer gestuurd en uiteindelijk na 3 brieven van de edr en een hoop gescheld van mijn kant blijkt dat de betaling ALLANG binnen is en dat er niets meer aan de hand is. en dan echt IEDERE keer als je 5 dagen te laat (maar wel nog binnen het termijn) betaald !! NOOIT meer alice !
Nou.. Toen wij een probleem hadden, zijn we wel teruggebeld Afstandbediening was kapot, nieuwe gekregen. Wel 1 slechte ervaring.. Toen ziggo hier zou komen om de boel te installeren... hebben we gewacht voor niks.. ze kwamen niet opdagen.. geen afmelding NIKS...:x Dus toen waren we wel kwaad.. Maar wat ik hierboven heb neergezet heeft wel veel goed gemaakt. Tot nu toe hier een tevreden klant.