Bijna 6 maanden oud en opeens niet meer doorslapen HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mieperdepiep, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Onze dochter is nu bijna 6 maanden en sliep eigenlijk vanaf de 2e maand al lekker door. Fijn voor ons, want wij kwamen zo ook aan onze broodnodige rust.
    Maar nu komt het dus, opeens wordt ze weer midden in de nacht wakker en wil dan ook niet meer slapen. Het is ongeveer 3 weken geleden begonnen en het lijkt wel of het met de dag erger word.

Dus als jullie tips hebben, graag!

Oh ja, van Nutrix in de laatste fles lijkt ze alleen maar wakkerder van te worden.

Alvast bedankt!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hoe lang geef je al nutrix? geef je verder al bijvoeding? misschien heeft ze niet genoeg meer aan de fles.

3. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    dat is ook het eerste waar ik aan dacht. heeft je kindje geen honger?
    misschien is ze toe aan bijvoeding?

4. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Als eerste, bedankt voor jullie snelle reacties :D

We geven al een fruithapje en zijn ook iets omhoog gegaan met de flessen. Ze krijgt nu in de ochtend en avond 210/7 ( Nutrilon Omneo ) en op de dag nog 2 flessen van 180/6. Ze zit dus op 4 flessen + rond 10:00 een fruithapje. Soms krijgt ze ook een stukje liga, die nieuwe vanaf 4 maanden.
    Ze jengelt ook niet als de fles op is en mijn vriend heeft ook al een aantal keer 's nachts ( ten einde raad ) een fles aangeboden, maar die sloeg ze meteen weg. Denk eerlijk gezegd niet dat ze honger heeft, anders zou ze toch die fles 's nachts accepteren?

5. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    De Nutrix daar zijn we mee gestopt na ongeveer 3 weken gebruik in de laatste fles, omdat ze daardoor moeilijke ontlasting kreeg, zelfs met de Omneo, en het leek wel alsof ze erg wakker ervan werd.

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Geven jullie bij het avondeten al een groentehapje?
    Overigens denk ik dat er heel vaak geen antwoord te vinden is waarom je kindje ineens weer gaat spoken in de nachten. We hebben het hier ook met regelmaat, dat duurt dan even en dan gaat het weer goed. Tja, vermoeiend is het zeker maar het komt echt goed!
    Suc 6
    Ps: Onze meid is nu dus 7,5 maand oud

7. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    We geven nog geen groente, daar willen we dit weekend mee gaan beginnen. Ik hoop ook echt dat het een fase is want het begint ons nu echt op te breken pffff.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Misschien andere papgranen in de laatste fles? Nutrix geeft wel vaker verstopping / onrustige nachten heb ik inmiddels begrepen en ze heeft de leeftijd inmiddels wel voor een stapje 'verder'.

Ik zou nog even wachten met de bijvoeding totdat je dit 'uitgevogeld' hebt, anders weet je niet of het bijwerkingen zijn (krampen) van de bijvoeding of van de pap.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan gewoon even een fase zijn. Deze perioden heeft onze meid ook wel gehad. Dan werd ze laat op de avond wakker of midden in de nacht en dan echt schreeuwen en niet meer willen slapen. En hoe vaker je er naar toe ging, hoe harder ze schreeuwde. Na een tijdje ging het vanzelf weer over en sliep ze weer door.

Verder kan het zijn dat ze het koud of juist warm heeft. Misschien last van tandjes al?

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het hoeft toch helemaal geen honger te zijn? Het valt me op dat de meeste reacties hebben betrekking op honger. Het kan gewoon een fase zijn. Hier hadden we dat ook rond 5 maanden en het duurde zeker tot 7,5 maand. Mijn zoontje werd dan tussen 4 en 5 wakker en sliep soms met 5 minuten verder en soms duurde het wel een uur. Hij was dan gewoon klaarwakker.
    Tot een jaar hebben babies geen vast slaappatroon en kan het zijn dat ze een tijdje (soms kort, soms een paar maanden), 's nachts weer wakker worden omdat ze...gewoon wakker zijn. Gaat vanzelf weer over.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0

12. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Nou meiden, vannacht was de ergste tot nu toe....
    Ze was vanaf 23:00 klaarwakker en lag te krijsen en te gillen, niet normaal meer. En wat we ook probeerden, niks hielp. Ook alles gecontroleerd, luier, te warm, te koud, speentje, heeft ze krampjes?, nachtlampje aan/uit enz. Dit ging door totdat onze wekker ging om half 7 :(
    Toen hebben we haar ook maar meteen uit bed gehaald en mevrouw was nog steeds klaarwakker en opeens super vrolijk. Ze jengelde ook niet om eten, dus hebben mijn vriend eerst ontbeten en daarna heb ik haar de fles gegeven. En nu ligt er een tevreden kindje te spelen in de box :)
    Ik snap er werkelijk niks meer van hoor, maar we blijven positief!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mieperdemiep: kan het de 26-wekensprong zijn? Hier hebben we sinds de 19-wekensprong begonnen is een jongedame die 's nachts niet meer doorslaapt, (toen de sprong achter de rug was, is het een weekje wat rustiger geweest, daarna is ze 's nachts weer voluit beginnen te spoken, (gelukkig niet zo erg als bij jullie), maar hier kan ik 's nachts nu om de 2 uur aan de bak voor een voeding :( Terwijl ze er juist overdag meer tussen is gaan laten!
    Maar als het de 26-wekensprong is, dan is het met een paar weken ook weer over...

14. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Zou kunnen hoor, ik hoop eigenlijk ook van wel, dan is het misschien na een paar weken weer over.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Is denk ik een fase hoor..
    Mijn zoontje heeft bij elke sprong ook onwijs last ervan kwa slapen!
    Hij is nu ook 6 maaden en sliep gisternacht bijna helemaal niet. Konden niks vinden wat er aan de hand zou zijn, hij was gewoon elk uur wakker en moesten we eruit om speentje te geven.
    Ik zou er dus niet te zwaar aan tillen en je kind proberen vol te proppen als ze toch geen honger heeft 's nachts!
    Het gaat echt vanzelf over, onze zoon kwam vannacht maar weer 1 x! En kan zo vannacht weer anders zijn, helaas hoort het er allemaal bij.
    Jammer alleen dat je zo weinig mama's hoort erover, want je zou bijna denken dat je kind niet normaal is als t nog niet doorslaapt.
    Terwijl dochter van een collega pas met 3 jaar elke nacht ging doorslapen!

16. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Nou inderdaad, daar lijkt het wel op. Als ik sommige van mijn kennissen hoor, sliepen die van hun al vanaf de eerste dag door. Ach, sommige mensen willen de schijn ophouden en net doen alsof alles perfect is. Ze houden alleen zichzelf voor de gek, moet je maar denken.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja, onze zoon sliep met 8 weken door. En nog kregen we te horen, jeetje dat duurde lang zeg!
    Terwijl het echt nergens op slaat, want spit dit forum maar eens door.
    Er zijn zat kindjes die nog niet doorslapen hoor..
    Alleen er word in sommige kringen niet over gepraat, omdat er dan vaak zulke reacties op komen als nou dan doe je vast iets verkeerd of dan moet je maar stoppen met de BV (als je dat zou geven bijvoorbeeld) en daar zitten moeders zoals wij niet op te wachten.
    Alle kindjes gaan vanzelf doorslapen als ze er zelf aan toe zijn in hun koppie!
    En dat merken wij met elke sprong weer, zodra hij druk is in zijn hoofd slaapt hij weer k*t! Nouja.. pech gehad dan. Ik luister niet eens meer naar moeders die zo opscheppen over hun kind dat al doorsliep met 2 weken.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dan nog... Thirza sliep hier in eerste instantie snel door, heeft van begin af aan 's nachts weinig gespookt, maar is dus vanaf de 19-wekensprong (waar ze erg vroeg inzat) juist wel 's nachts gaan spoken en daar nog niet meer mee opgehouden...
    We slapen hier dus al een kleine 2 mnd geloof ik, niet meer door :(
    Zegt dus niks, een kindje dat snel doorslaapt.

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee dat bedoelde ik ook..
    Mijne sliep met 8 weken door, heeft dat 4 weken gedaan en toen begonnen de gebroke nachten weer.
    Toen weer even wel doorgeslapen en met elke sprong weer een aantal weken niet.
    Ach, ik ben er nu aan gewend en me vent gaat er ook geregelt uit dus we komen beide wel aan slaap toe.

20. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Tja, idd doorslapen en niet doorslapen verloopt echt in fases. Ons meisje ging doorslapen toen ze 3,5 maand was en heeft dat op uitzonderingen na lang gedaan. Tot ze 6,5 maand oud was en sindsdien is ze af en aan aan het spoken... en waarom? Geen idee! Maar het zal idd wel weer overgaan.
    Ik ben het met Kiwi eens, ik denk dat onze kindjes in het eerste jaar echt nog moeten leren slapen. En als ze wat ouder worden krijgen ze meer in de gaten, zijn alerter, gaan een beetje dromen. Wie weet wat zich allemaal afspeelt in die kleine koppies! En idd zeker niet altijd oplossen met doen alsof het honger is, want dat is het meestal gewoon niet.
    Het enige waar wij nu opletten is de slaapjes overdag niet te lang, een vast bedritueel en als ze in de avond of nacht wakker wordt geven we eerst een flesje met lauw water.
    Veel suc6

Deel Deze Pagina