moederfiets of een gewone...?

Discussie in 'De lounge' gestart door gaby1986, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey,

ik heb geen fiets.. en zou er graag een willen, omdat ik t toch wel mis.. als ik ff gauw ergens heen wil wat in de beurt is..
    maar stel dat wij een kindje mogen krijgen.. als het ooit lukt.. dan zou ik graag een moederfiets willen hebben. maar ik vind het raar/stom om er nu al een te kopen omdat ik nog niet eens zwanger ben.
    vinden jullie dat ook?
    maar als ik nu een gewone fiets koop.. en ik ben een keer zwanger ofzo.. dan zou ik alsnog een moederfiets willen..

zijn er meiden hier die even hun mening willen geven :) (vast wel)

en wat is er zo'n groot verschil aan tussen een gewone fiets en een moederfiets?

liefs gaby

2. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    ik vind dat niet raar.. en dat omdat er niet zoveel verschil is..
    bij mijn moederfietsl is het alleen dat het stuur wat breder is.. en de instap iets lager.. verder is er niets anders..

En als je een moederfiets zou willen zou ik dat ook gewoon doen.. omdat bij jou toch ook iedereen weet dat de kinderwens er is..
    Als je nou geheim hield dan was het nog wat anders.. maar iedereen weet dat je een kindje wil.. dus waarom dan niet vast een moederfiets :p

3. gaby1986

suus: omdat het niet eens zeker is of wij wel kinderen gaan krijgen... vind ik het best moeilijk om zo'n fiets te kopen.

de kinderwens is er wel.. en dat weet iedereen.. maar dat wil niet zeggen dat het ook gaat lukken..

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    he meid,

als jij een mamafiets wil kopen dan koop je die toch....twijfel je kun je ook een fiets kopen voor de zwaardere mensen (niet lachen maar die bestaan) die hebben ook zo een soort stuur en een lagere instap en zijn net zo ideaal als de mamafiets. toevallig dat iemand op mijn werk er een heeft en die heeft m gekocht terwijl ze gewoon slank is. kan dus heel gemakkelijk een stoeltje voorop.......

misschien is het iets voor je.....

dikke knuf minnie

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    dubbel he meid? ik kan me je twijfel voorstellen... ik heb zelf ook een tijd op de eerste moeten wachten en heb toen eerst nog een gewone fiets gekocht, inderdaad met het idee: wat als het niet lukt, vind ik het dan niet pijnlijk om op een moederfiets te fietsen... maargoed.. het is vooral belangrijk dat jij je er lekker bij voelt!

veelsucces met je keuze en hopelijk mag je snel met een kleintje rondfietsen!

6. gaby1986

ingef: ja precies.. daarom twijfel ik.... zucht... weet t ook gewoon echt niet..

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb geen moederfiets gekocht een 2 jaar geleden maar ik heb er wel bij gezegd dat er een kinderzitje voorop zou moeten kunnen. Ik heb dan nu ook een fiets met iets meer ruimte tussen zadel en stuur en een lage instap. Heb er nu een kinderzitje voorop en het gaat super! Een moederfiets zag ik toen staan maar daar zag ik mezelf echt niet op fietsen, zeker niet zonder kindje!

8. gaby1986

saskia: ja idd.. zie t.. maar t grote verschil is dat deze mensen kinderen hebben...dus ook zeg maar de rede hebben om een moederfiets te kopen....

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Je zou ook eens kunnen kijken naar de gazelle bloom...een hele mooie moederfiets.
    Alleen heeft deze niet zo'n belachelijk breed stuur als bijvoorbeeld de sparta.
    Je ziet dus ook niet echt dat het een moederfiets is.

10. gaby1986

consider: dat zijn idd ook mooie fietsen..

hoe moet ik t uitleggen.. t gaat er mij ook een beetje om denk ik dat de naam moederfiets eraan geplakt zit.. weet niet of dat word gesnapt...? maar als die fiets nu gewoon een andere naam had hahahaha.. --> volgens mij ben ik een beetje een aansteller :D

11. carma

carma Niet meer actief

12. Een moederfiets heeft een:

- Steviger en langer frame en ook een langere bagagedrager
    - Beter geschikt voor veel gewicht (zitjes, tassen, moeder, kinderen en boodschappen) als een gewone fiets.
    - Stuurvergrendeling.
    - Groter en hoger stuur met sterke stevige handremmen
    - Lage ruime instap
    - Stevig tweebeensstandaard
    - Wielen en spaken zijn steviger

Er zijn ook moederfietsen die zonder zitjes niet zo erg op een mamafiets lijken.
    Maar goed, als jij het leuk vind. Waarom niet?
    Het zijn vaak gewoon leuke vrolijke fietsen.. :)

Weet niet of je al merken had bekeken?
    Hier paar merken fietsen.

Sparta Amazone Dynamic (2 kleuren verkrijgbaar)
    SPARTA - Amazone Dynamic
    Sparta Amazone Limited Edition
    SPARTA - Aktiefietsen - SPARTA Amazone Ltd

Sparta heeft overigens ook nog de:
    Sparta Amazone Trendy (2 kleuren verkrijgbaar)
    Sparta Amazone Classic

Batavus Mambo Deluxe (2 kleuren verkrijgbaar)
    Allround fietsen van Batavus: heren fietsen en dames fietsen // Collectie > Fietsen collectie > Allround fietsen

Word ook gebruikt als mamafiets
    Batavus Personal Bike
    Batavus Personal Bike Deluxe, een fiets met een uniek nummer

Gazelle Bloom (2 kleuren verkrijgbaar)
    Bloom (moederfiets)

Deze fiets is ook geschikt als mamafiets
    Gazelle MPB (2 kleuren verkrijgbaar)
    MPB

Montego Liberty 3 versnellingen (2 kleuren verkrijgbaar)
    Montego Fietsen

Montego Liberty 7 versnellingen (2 kleuren verkrijgbaar)
    Montego Fietsen

Cortina Roots (3 kleuren verkrijgbaar)
    Cortina-fietsen - Collectie 2010

En dan heb je ook nog andere merken.
    Union, Halfords, Rivel Nova, Target New York, BSP Seine.

Waar ik wel op zou letten bij een fiets is 7 versnellingen en als het kan 28 inch wielen.
    Maar als je te klein ben kan dat ook niet natuurlijk..

*Sorry ik verveel me een beetje, overlaad je met fietsen nu ;) haha *

13. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hoi Gaby..

Wij zitten nu in ronde 1... en ik heb vorige maand ook een mamafiets gekocht...
    Ikzelf fiets heel veel, iedere dag naar mijn werk etc... en mijn andere fiets was gewoon af...
    Een mamafiets, is gewoon een heel sterke fiets, sterke frame, heeft een lange bagagedrager (voor eventueel zitje) en een breed stuur en ideale standaard, zo'n dubbele...

Tegen mensen die het zelf niet zien, zeg ik dat het een damesfiets is.. en die het wel zien zeg ik gewoon : " Het duurt toch geen 5jaar meer..."! (hopelijk)...
    Ik vind m erg prettig fietsen.. (heeft ook 7versnellingen)..en ik heb nog geen rare opmerkingen gehad..
    Ik kan me erover heen zetten dat ik nu nog geen kinderen heb en hoop m in de toekomst voor onze kleine te kunnen gebruiken..
    Veel succes met je keuze..
    Stampertje

14. Consider, ik heb een Sparta fiets besteld en het stuur is echt niet zo belachelijk groot hoor.
    Niet groter als de montego iig.

15. gaby1986

haha zijn wel veel fietsen haha :D maakt niet uit.. de allereerste fiets is eigenlijk ook 1 van de 2 die ik had uitgekozen alleen dan 200 euro goedkoper ofzo

16. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Vroeger had je nog geen moederfietsen en ging je kindje gewoon in een GMG zitje voorop.

Ik heb zelf jaren geleden een moederfiets aangeschaft omdat ik 3 kids moest vervoeren. 1 voorop en 2 kids achterop, wel met een veilig verlengstuk.

Mijn mening is dus dat je misschien ook wel voor je gevoel, beter een gewone fiets kan kopen. En als het dan toch lukt om zwanger te raken en het kindje rond 8 / 12 mnd mee op de fiets mag, jezelf een moederfiets te gunnen en je gewone fiets ergens te koop aanbieden.

succes met je beslissing!

17. Ja bij internetwinkels zijn ze ook goedkoper. (alleen moet ie nog wel bezorgd of afgehaald worden, geen service)

Maar heb m toch bij de fietsenmaker besteld (de Sparta Amazone Limited Edition. dinsdag ophalen :D )
    Voor €900,-
    Met mandje voorop, service beurtje, montage e.d.
    En op internet was ik €799 kwijt, en kwam met bezorgen en een mandje e.d. op €880 uit. En dan had ik geen service..

Ik zou zeker gaan proeffietsen en ze allemaal in het echt bekijken.
    En als je er 1 wil kopen, echt afdingen. Is mij wel gelukt!

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik heb ook lang getwijfeld of ik wel of geen moederfiets wilde hebben. Zo lang dat mijn vriend in de tussen tijd het voorzitje op zijn fiets had geplaatst en ons meisje ondertussen ook op een achterzitje mee kan op de fiets. Dus bij mijn vriend zit ze voorop en bij mij zit ze ondertussen achterop (bij anderhalf jaar).

Achteraf blij dat ik niet een mamafiets heb gekocht want het gaat prima zo. Máár als je veel fietst en bijvoorbeeld ook vaak boodschappen gaat doen met de fiets is een moederfiets wel het overwegen waard. Al zou ik persoonlijk niet zo'n fiets kopen voor het kindje gezond en wel geboren is....
    x

Deel Deze Pagina