moederfiets of een gewone...?

Discussie in 'De lounge' gestart door gaby1986, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik heb voor mijn verjaardag van mrHeitje een moederfiets gekregen, de Gazelle Bloom.
    We hadden hetzelfde dilemma als jij maar ik dacht: laat ik gewoon eens een testritje op zo'n fiets maken... nou en hij fietste heerlijk! Je zit lekker rechtop (dus goed voor je houding) en het valt ook niet zo op dat het een moederfiets is, vind hem juist heel mooi (heb een paarse met zilver).
    Het kinderzitje dat we erbij kregen ligt op zolder.. hopelijk kan die snel tevoorschijn komen!

Ik zou gewoon gelijk een moederfiets kopen dus, zo ben je meteen op de toekomst voorbereid en het is een topfiets!

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik denk dat ik van de week ofzo maar eens gewoon in een fietsenwinkel ga kijken.. hoe of wat.. beetje proberen enzo.. en dat ik dan mijn beslissing maak.. kan ik er in ieder geval nog eerst even over denken....

3. Gaby, dat wel haha. Tijd zat..
    Waar woon je in de buurt?
    Ik heb iig even een rondje gebeld naar een paar fietsenmakers hier in de buurt, zodat ik goed kon overwegen waar ik wel heen ging en waar niet. Want sommige hadden er echt maar 1 staan of dezelfde e.d.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb zelf geen moederfiets maar er zijn zat mensen zonder kinderen die toch een moedersfiets hebben, niets raars aan!

5. gaby1986

ik woon in cuijk.. we hebben hier net een nieuw geopende fiestenwinkel.. hans lemmens.. en zoals ik op de site kon zien is die echt heel erg groot.. denk dat ik daar van de week eens een kijkje ga nemen.. en anders naar nijmegen.. denk dat daar genoeg fietsenwinkels zitten

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Toen we onze Gazelle kochten, heb ik van te voren ook een proefritje gemaakt op de Sparta.
    Maar ik vond hiervan het stuur echt een stuk breder dan van de Gazelle.
    Hoe de Montego is dat weet ik niet.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Gaby, ik woon in Nijmegen, en heb mijn (mama)fiets in Wijchen gekocht, scheelde 100 euro met zo'n bekende winkel in Nijmegen (weet alleen de namen niet van de winkels sorry)...

Ik heb een Sparta Amazone, en het stuur is inderdaad niet meer zo megabreed (was voorheen wel). Ik vind dat ik een hele mooie fiets heb (blauw), maar wat ik er mee ga doen als de meiden niet meer op de fiets gaan?? Weet het nog niet.

8. Wanneer was dat? Want de sturen van het model 2010 zijn veranderd ofzo, minder groot/breed..
    Ik heb het stuur iig niet als te breed ervaren!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Dat was het model 2009.
    Wel fijn dat ze het stuur hebben aangepast, want verder is het een leuke fiets.

10. Ja idd, hele fijne fiets zo!
    Is ook altijd de populairste mamafiets geweest, tot het stuur zo groot was. Nu is het weer aangepast gelukkig.

11. carma

carma Niet meer actief

Hè gaby jij woont in Cuijk lees ik???
    Ik woon in Grave
    Heb je vrijdag ook lekker 4 daagse gekeken enz

12. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik heb sinds een ruim half jaar een moederfiets ( batavus mambo), mensen keken er niet echt raar van op dat ik een moederfiets had gekocht. Wij hadden een kinderwens en dat had ik ook in mijn achterhoofd, en hij fietst heerlijk!!

13. gaby1986

mariek: nee heb geen vierdaagse gekeken.. maar rij wel bijna iedere dag door grave heen om naar mijn werk in wijchen te komen :D

14. gaby1986

lovelyme: dat is ook een mooie fiets ja.

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb geen moederfiets, ik heb een net een nieuwe weduwe, en daar kan ook makkelijk een fietszitje aanhangen :D

Maar ik vind sommige moederfietsen wel heel erg mooi ;)

16. weduwe fiets? Dat is toch een omafiets?
    Die kan je toch beter niet gebruiken met zitjes?
    Frame en stuur niet zo stevig e.d.

17. En ben je er al uit ;) ?

18. gaby1986

ja het word een moeder fiets :) maar dan een die ook wel op een gewone fiets lijkt.. woensdag ga ik bij fietsenwinkels kijken (zou ik eigenlijk vandaag doen, maar moest plotseling werken)

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heb een sparta amazone, en bevalt prima, heerlijke fiets.
    bij de 2 oudsten altijd een normale fiets gehad, en vond het vergeleken met de moederfiets best gevaarlijk.
    maar als ik uit de kinders ben, gaat de mama fiets wel in de verkoop hoor

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha zie toevallig mijn foto met kind op de fiets

Deel Deze Pagina