openbaar vervoer en kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jup, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben geen auto en maken daarom heel veel gebruik van het openbaar vervoer. Wie van jullie heeft daar ook ervaring mee en kan een kleine, wendbare, niet al te zware kinderwagen aanraden?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou eens gaan kijken voor een Bugaboo Bee (speciaal voor in de stad gemaakt) of een Bugaboo Cameleon.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    De meeste kinderwagens gaan prima in bus of trein hoor, daar hoef je geen speciale kleine wagen voor te hebben. Wij hebben de Mutsy Slider en nooit problemen mee gehad in OV!

4. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Wij hebben de MC mura 4 en gaat ook prima mee in de trein hoor.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke wagen je gebruikt in het OV, maar ik heb een Bugaboo Cameleon en dat gaat prima :)

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb ook een Mura en vind het een heerlijke wagen, maar als je voornamelijk met het OV reist zou ik eerder een Bugaboo o.i.d. aanraden. De Mura rijdt erg licht, maar is qua gewicht best nog zwaar, vergeleken bij andere wagens.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In een Joolz zit je kindje lekker hoog, kijkt hij niet zo tegen al die benen aan. Makkelijk wendbaar. Maar als ik ergens heenga neem ik toch liever mn draagdoek of rugdrager ( Manduca ) mee.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben de bugaboo rog en dat gaat prima mee in de metro, bus tram en trein.\
    we hebben ook de stokke gehad maar die ging wat moeizamer de trein in omdat het een zwaardere en grotere wagen is en we hebben de quinny, die is ook goed te doen met het opnebaar vervoer.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het gaat echt wel in de bus, achteraan instappen. het is wel fijn om een rem te hebben. ik houd de kinderwagen altijd heel goed vast. Met de trein heb ik ook nog geen probleem gehad. Er is altijd wel iemand die even helpt en je wordt er vanzelf heel handig in!

11. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gaan voor een goede ergonomische draagzak of draagdoek. :D

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben een (voor mijn gevoel) supergrote Quinny van een aantal jaren geleden en zelfs die kan prima mee in het openbaar vervoer.

Deel Deze Pagina