Moederfiets of gewone fiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mevrouwtje, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook een montego liberty en het is heerlijk fietsen :) . En nee, nodig is het niet. Maar er zijn zoveel dingen niet nodig en wel handig vind ik. Wat dat betreft ben ik het met Laris ook eens: Vroeger moet je niet naar kijken... Mobieltjes is ook zo iets vroeger had niemand er een en nu kunnen we amper zonder...
    Maar ontopic:
    De montego liberty is ook goed betaalbaar naar mijn idee. Zeker als je oplet en een overjarig model neemt.

Maar als je het niet nodig vind zijn er ook voldoende andere opties (mama stuur, oma fiets, gewone fiets evt met dubbel standaard) .

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Mijn dochter kan nu wel stukjes lopen, maar daarvoor nam ik de buggy mee op z'on standaard. Vrienden van ons hebben geen buggy, zij namen dan een winkelwagen, dat werkt ook!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Die losse moedersturen schijnen nogal snel af te kunnen breken. Een vriendin van mij heeft dat gehad, en volgens haar fietsenmaker gebeurde dat wel vaker.

Suus

4. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had een prima fiets, maar na aanschaf van het fietsstoeltje bleek dat het toch wel erg krap was. Ik paste er met moeite tussendoor, en ben toch echt niet dik. Was niet fijn fietsen, en als ik snel moest stoppen klapte ik tegen het stoeltje aan. Ik heb bij een fietsenwinkel een 2e hands moederfiets gekocht, een Sparta. Ja, ze zien er lomp uit. Tsja. Ik ga vooral voor de handig, en hij fiets erg fijn, niet zwaar, fijn dat veertje aan het voorwiel en de dubbele standaard en het brede stuur. Voor wat ik er voor betaald heb kan ik hem als mijn dochter achterop gaat ook weer verkopen verwacht ik, het zal niet veel schelen.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Precies hetzelfde hier... Ik heb de mijne van mijn ouders gekregen voor de geboorte van onze zoon, vond ik een onwijs leuk cadeau waar ik ook daadwerkelijk veel aan heb. In de zomer vind ik fietsen heerlijk maar niet in mijn eentje. Met zoon en manlief zal dit al stukken leuker worden!

6. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Die montego liberty is leuk! Niet zo lomp, dankje, ik ga opzoek!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een gewone fiets en dat gaat prima hoor. Ik heb er alleen een andere standaard op gezet. (zo'n dubbele) Maar de standaard die ik had was gewoon slecht. Mijn man heeft gewoon niks aan zijn fiets gedaan en dat gaat ook goed. Ik zou het zonde van mijn geld vinden om een nieuwe fiets ervoor aate schaffen.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb zelf wel een goeie fiets van batavus maar ik ga zekers sparen voor een moederfiets van batavus weer die zijn best prijzig anders van mp

9. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens al jaren geen fiets, doe veel lopend. Maar wil zowiezo een fiets in de lente.

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook een gewone fiets, weet het merk eigenlijk niet eens, maar ik vond bij een moederfiets het stuur te ver weg zitten om lekker te kunnen fietsen. Oke, je hebt dan wel een beetje meer ruimte, en zoals nu, met zwangerschapsbuik is het wat lastiger op mn gewone fiets, maarja is niet zon probleem...

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb een moederfiets van de gamma en ik heb er veel plezier van (gehad). Eens in de zoveel tijd verkopen ze die en ze zijn helemaal niet duur. Maar ik heb m tweedehands van m'n collega kunnen kopen.

Ik ben nogal klein, mn eigen omafiets was toch te hoog. Dat is geen probleem zonder voorzitje, maar met voorzitje moet je wel met beide voeten op de grond kunnen, anders kukel je om. Enige minpuntje vind ik de versnellingen, dat zijn er maar 3 en met 5 of 6 was ik net iets blijer geweest.

Deel Deze Pagina