Ineens heel vaak wakker en huilen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Female, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoihoi,

Onze zoon is nu 5 maanden.
    Vanaf het begin sliep hij door.
    Er zijn vaak nachten geweest dat hij 12 uur sliep 's nachts...
    Maar de laatste maanden kwam er regelmaat in; ong. 21.00 uur laatste voeding. Daarna slapen tot een uur of 6.00/7.00, voeden en dan meteen weer doorslapen tot een uur of 10.00/11.00.

De laatste 1 a 2 weken is dat helemaal weg. ik moet de laatste dagen zeker 5-7 x mijn bed uit.... Eerst gaf ik hem vaker een nachtvoeding, maarja... ik kan hem er toch niet aan laten wennen dat ie om de 3 uur 's nachts een voeding krijgt :( ...
    Vannacht dus maar 1 x gevoed, verder elke keer dat ie wakker werd (hij gaat dan ook steeds huilen) speentje en even laten sliep hij wel weer...

Overdag is hij goed in zijn doen...

Maar ik eb geen flauw idee hoe dit zo opeens komt...?!

2. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Kan het misschien een sprongetje zijn?

3. Female

Female Niet meer actief

Ik weet het niet, eerlijk gezegd heb ik me nog nooit met 'sprongetjes' bezig gehouden....
    Heb ook nog nooit eerder vreemde dingen aan mijn zoontje gemerkt in bepaalde periodes, hij is altijd relaxed en rustig normaal gesproken.... ;)

4. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik heb dat ook al een paar keer gehad met Sven. Ik kon op het moment zelf niet ontdekken wat het was. Maar vaak een paar dagen later wist ik het en was het weer voorbij. Op het moment dat ik er bijna doorheen zat of er echt heel moe van werd sliep hij dan weer door. Alsof hij het merkte.

Bij Sven waren onderandere tandjes, sprongetje (merkte dan een paar dagen later dat hij weer iets nieuws kon) en ook een keer dat ik ongesteld moest worden. De melk smaakt dan anders. Hij heeft dan overdag en 's nachts een heel ander drinkpatroon.

Ik geef er altijd maar aan toe, ik voed hem 's nacht in bed dan wordt ik zelf niet zo wakker en dut ook lekker verder. Ik vind het vooral als ik de volgende dag moet werken zwaar. Maar duik dan de avond daarna gewoon lekker vroeg er in. Dan slaap ik weer bij.

Succes ermee

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik weet niet hoe jouw zoontje 's nachts huilt maar mijn meisje was echt aan het krijsen. Dat begon een week of vijf geleden (terwijl ze daarvoor doorsliep!) en ik heb van alles geprobeerd: laten huilen, voeden, speen, boertjes..... alleen het voeden leek een beetje te helpen. Deze week ben ik begonnen met als laatste voeding een flesje met rijstebloem (Nutrix). Ik geef volledige borstvoeding en het gaat eigenlijk tegen mijn gevoel in om voor de zes maanden al iets anders te geven, maar we liepen tegen de muren op van vermoeidheid. De laatste fles is dus gekolfde melk met daardoorheen drie lepels Nutrix: en het werkt... althans, je mag het niet te snel zeggen, maar ze slaapt wel weer door. Ik weet niet of je er wat aan hebt, ik kan me voorstellen dat je rijstebloem als een soort bijvoeding ziet (heb ik ook een beetje) en ik weet natuurlijk niet of het echt honger is, of gewenning van Kynan. Veel succes ermee, ik hoop dat het snel beter gaat.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    al de meibaby`s hebben er op het moment last
    van.
    gelukkig slaapt Belle nu weer lekker door.

7. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Het is een sprongentje.....
    Mijn dochtertje is ook 5 maanden en ik heb hier het zelfde.
    Iedere nacht is ze wakker en wordt ze soms huilend wakker.
    Ze is heel erg aan het spoken in de nacht.....
    Voorheen sliep ze lekker door.

Het gaat over , maar wanneer ?

8. Female

Female Niet meer actief

@ jara; ik heb eigenlijk nog niet over die rijstebloem nagedacht.... Wacht het nog een poosje af en dan ga ik erover denken. Hij is al wel bijna 6 mnd dus... Maar moet me er nog iets meer in verdiepen...

@ chantal 87; thanks voor je geruststellende woorden; ik ben dus niet de enige! Hoe lang heeft Belle er last van gehad? (Spreek je de 'e' op het laatst van Belle eigenlijk wel of niet uit? :oops: )

@ trotse mama, we gaan samen hopen dat het snel over is ;)

Vandaag gewoon weer prima in z'n doen. Hij ligt vanaf 21.00 in bed en is nu 7 x wakker geworden. Huilen, tutje er terug in, beetje mopperen en gewoon weer verder slapen... :( We zien wel!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijken me gewoon regeldagen, die kun je rond deze tijd weer verwachten. Op verzoek aanleggen, al is het om de 1,5-2 uur dan ben je er snel doorheen.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook! vanacht was het zelfs echt elk half uur! ben kapot! Overdag slaapt hij ook niet langer dan een half uurtje, normaal snachts doorslapen en overdag 2 uur achter elkaar steeds!
    Inslapen gaat prima, en in mijn armen slaapt hij ook wel lekker! hahahahah

Geen fles voeding, ben al terug van 4 naar 5, maar helpt niks! Soms lijkt het wel honger, maar hij mag niet meer!

Als het een "sprongetje is, dan duurt deze wel erg lang..dacht zijn 4 maanden "sprongetje al gehad te hebben namelijk!

laten we hopen dat het vanacht beter gaat!

Slaap lekker allemaal!
    kus miek

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook een mei-baby die daar last van heeft.
    Vannacht heeft hij toevallig geslapen tot kwart over 6 en soms tot 8 uur half 9, maar meestal is het nu elke nacht 3 uur 4 uur 6 uur en dan weer om 7 uur.
    Ik geef Luca dan zijn speentje en dan slaapt hij weer verder.
    Terwijl hij hiervoor vaak tot half 9 - 9 uur kon doorslapen.
    Hoop met je mee dat het weer snel voorbij is. ;)

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ook Emma is rond de 5 maanden steeds wakker geweest, niet 's nachts, maar wel heel vroeg in de ochtend. Gelukkig slaapt ze sinds vorige week weer wat langer.

Deel Deze Pagina