mobiel boven ledikant of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Dag,

Plaats je eigenlijk een mobieltje boven de ledikant zodat kindje daar naar kan kijken en lekker in slaap kan vallen of ledikant en omgeving zo prikkelarm houden en mobiel enkel in box hangen? (zit er trouwens bij box standaard een mobiel ophang-ding bijgeleverd?)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij hebben het nooit gedaan. Bedje is om te slapen, lekker rustig.
    Ik had hem boven de box hangen.
    En als het goed is, zit het, het ophangsysteem bij de mobiel.

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb het de vorige x wel gedaan maar ben van plan om het nu niet te doen....bedje is om in te slapen, heb wel een muziek doosje...

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij hangen hem ook alleen boven de box.
    Ledikantje idd zo rustig mogelijk houden, mijn inziens.

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Wij hebben de mobiel boven de box, en alleen een hemeltje boven het bedje. Wel heb ik een apart muziekdoosje op het kamertje. Bij een mobiel zit altijd een bevestiging.

6. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Bij ons ook enkel een mobiel boven de box.
    De slaapkamer is om te slapen, niet om wakker te zijn :D
    Eigenlijk is het er ook altijd donker (rolluiken zijn dicht), we brengen haar binnen met enkel het waaklampje aan, en leggen haar te slapen. En 's ochtends halen we haar er in het duister weer uit.

7. misa

misa Niet meer actief

Bij ons komt er geen mobiel boven het bedje, om de rust een beetje te bewaren.

Het ophangsysteem van een mobiel zit vaak bij de mobiel zelf.

8. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Wij hebben ook geen mobiel boven het bedje gedaan, met dezelfde reden als de rest. Rust.
    Wel een muziekdoosje.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    hmm bij de mobieltjes die ik heb gezien geen ophangstysteem..
    wel een draadje naar boven maar bij de box moet hij natuurlijk halverwege de box hangen...

jullie hebben me overtuigd: boven bed geen mobielttje!@
    thanks

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Idem dito, mobiel boven de box, ze valt er zeker niet bij in slaap :) en boven het bedje een muziekje, maar die doe ik lang niet altijd aan. En dat ophangsysteem zit bij de mobiel

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook mobiel in de box. In het ledikantje heb ik sinds kort een projector, vind ze erg leuk en wordt ze helemaal rustig van en ze valt zo heerlijk in slaap.

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Mobiel hingen wij boven de box.
    Niet boven het bedje ivm teveel prikkels, bedje is om in te slapen :)

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben het wel gedaan...maar na een poosje weggehaald omdat meneer het te pakken kreeg en in zn bed trok (net als het hemeltje...di eheeft 1 maand boven zn bed gehangen)

Boven de box pastte hij niet...we hebben een box met een brede rand...anders had ie gelijk daarboven gehangen.

Heb het muziekje zelden aangehad ook!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook geen mobiel in het ledikantje. Bed is om te slapen en die hou ik zo prikkel arm mogelijk.
    Wel een muziekdoosje die ik 1x aanzet als ze gaat slapen.

Mobiel hangt boven haar box. Wel wat aanpassingen moeten doen, daar we ronde spijlen hebben.

15. music4life

music4life Niet meer actief

gewoon lekker doen hoor meid
    zolang ze er nog niet bij kunnen ,het een veilige mobiel is die goed vast zit ,is het ok en heel fijn voor je beebje! zodra ze gaan grijpen ,zou ik hem eraf halen

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier gewoon boven bedje gehangen..maar niet overdags aan...was er eentje met projectie op plafond en rustgevende muziekjes hahaha...hielp wel....

En overdags kon ik hem als ze vroeger wakker was ofzo ff aanzetten met de afstandsbediening (ja die zat erbij!) zodat ze nog ff 10 minuutjes stilletjes bleef liggen zonder meteen te willen eten...

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij ons hangt ook de mobiel alleen boven de box.
    boven de wieg hebben we een hemeltje en ik heb daar een dromenvanger aan hangen.
    op daymian zn kamertje hebben we een muziekje van woezel en als ie naar zn ledikantje gaat hangen we de dromenvanger er ook weer boven (buiten handbereik).

liefs doris

18. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    We hebben een mobiel in het wiegje opgehangen! We hebben geen box en ze vond zo'n mobiel zo leuk....

Ik heb niet het idee dat ze er niet door kan slapen. Als ze druk is wordt ze er juist rustiger van en 'sochtends kan ze gerust eerst een uur tegen die beestjes "praten" voordat ze gaat mopperen dat ze een fles wilt hebben.
    Tegenwoordig kan ze ook zelf de wieg laten schommelen (hangt aan het plafond), ze doet dit erg fanatiek omdat ze die beestjes wilt laten bewegen!

Hier bevalt het erg goed dus!!!

19. Maia

Maia Niet meer actief

ik vind dat een bedje is om in te slapen. Ze heeft wat knuffels erin liggen dus als ze wil spelen kan ze zich daarmee vermaken maar geen vrolijke kleurige muziekdingen boven haar hoofd. Die hingen in de box.

20. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    alleen boven de box.
    bed is om te slapen en box om te spelen.

Deel Deze Pagina