mamma mazzeldagen, achterwaartse stoel Prenatal?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door kh82, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #1 kh82, 22 sep 2015
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
    Daar gaan we weer ;) Nummer 2 is bij ons op komst.

We hebben van onze eerste dochter nog de Maxi cosi Pebble met base (Isofix).
    Maar onze oudste dochter heeft in mijn auto de Britax Fix-way staan en bij mijn vriend staat de Hauck. Naast dat wij niet tevreden zijn ( veel problemen hebben gehad met de Hauck) is het ook zo dat onze dochter met haar 2 jaar en 2 maanden eigenlijk al vrij dubbel ligt met de benen.Ze heeft een lange rug en niet eens echt lange benen.

In mijn auto, met de Britax Fix-way heeft ze veel meer ruimte en daarbij vindt ze het helemaal niet erg...

We zijn er nu dus over aan het nadenken om toch voor onze 2 jarige dochter een nieuwe achterwaartse stoel met Isofix (liefst ook gordel voor bij opa en oma) te kopen... Maar nu wel een waar ze ook echt beenruimte heeft want nr 2 wordt (d.mv echo's) met flinke lange benen geschat en die mag daarna er zitten.

Nu heeft Prenatal de Mama mazzeldagen, dus ik kijken maar op die site staat helemaal niet duidelijk wat allemaal achterwaarts kan.

Ik zie de dualfix, maar vraag me af of die veel meer ruimte (vooral op oudere leeftijd) biedt. Niet dat we bij 3 jaar weer een nieuwe stoel moeten aanschaffen, want dan wordt het wel een duur grapje.

Herkent iemand dit 'probleem'? Tips, adviezen welke achterwaartse stoelen wel echt wat beenruimte hebben?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voordeel van een stoel met gordelbevestiging is dat je hem flexibel kunt installeren; je kunt hem zo ver van de achterbank af monteren als je wilt wat veel beenruimte geeft.
    Daarnaast zijn er stoelen die je tot 25 kg. kunt gebruiken, i.p.v. tot 18 kg. Hierin kan je kind zo lang mogelijk zo veilig mogelijk vervoerd worden.

Ik zou eens kijken naar een Britax Romer Max-Way, Axkid MiniKid of Rekid, BeSafe iZi Plus.

Deel Deze Pagina