moederfiets op internet kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rosao, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ik ben me aan het orienteren op een moederfiets, nu zie ik op internet vaak goeie aanbiedingen maar ja, is wel via internet. Kun je de fiets niet uittesten enzo. Zijn er hier mensen die het gedaan hebben? En ging dat goed of fout? Ik heb het dus wel over nieuwe fietsen niet via marktplaats oid.

Ben benieuwd...

Groetjes Rosa

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    mijn fiets op internet gekocht
    en he van te voren in en fietsenzaak uitgetest :)

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Heb getest in winkel, net als Natassie. En ik denk dat ik ga voor de Gazelle Bloom. 26 inch fietst echt niet lekker, en de montego Liberty ook niet.

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Haai webshop kan best maar je moet wel eerst eens getest hebben.
    Ik heb al met voorbedachte rade een Batavus Delivery bike gekocht.
    Deze heeft 3 versnellingen en extra breed stuur en lange zware bagagedrager. En niet te vergeten het rek voorop.
    het is een fijne fiets maar ik kan mij voorstellen dat sommigen hem erg zwaar vinden. Ook is het handig met kind als het stuur automatisch " op slot" gaat.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik wil eigenlijk het liefst 7 versnellingen, maar ik vind die Gazelle en Sparta zo duur... Heb wel een paar goedkopere merken gezien bij bikesonline. Die hebben ook een winkel in Delft. Dat is niet zo ver hier vandaan.

@lintje: wat bedoel je dat een 26 inch niet lekker fietst? Is dat de bandmaat of de framemaat?

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik heb de max 2 bike mommie
    Hij ziet er wel hip uit, geel met oranje. En ik kreeg de bijbehorende bobike zitjes erbij, voor en achter en 2 fietstassen. Totaal 349 euro kwijt. (ze hadden wel een rekenfout gemaakt die man begon net voor zichzelf en was de btw vergeten te rekenen, denk dat ze nu rond de 450 zijn) Hij fietst heerlijk! Een echte moederfiets en toch relatief goedkoper dan de sparta. Alleen wel 3 versnellingen (wat voor mij overigens genoeg is)

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
  8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb mijn fiets wel via internet gekocht: een gazelle bloom. Op zich niks mis met de fiets. Maar als ik het over mocht doen zou ik hem via de winkel kopen.

Internet aanbiedingen lijken vaak goedkoop, maar dat komt omdat de prijs in de winkel inclusief een aantal services beurten is en via internet dus niet.
    Ik heb mijn fiets nu iets meer dan een jaar. En heb hem een tijdje terug een keer bij een fietsenwinkel langsgebracht voor een smeerbeurt, vooral ook omdat de trapper iets aanliep (nu niet meer).

Toen ik mijn fiets ophaalde zei de monteur dat hij nog nooit een fiets had gezien die zo slecht afgemonteerd was. Bleek dat de bagagedrager bijna los zat, hij zei dat het gevaarlijk was geweest als ik met kind achterop was gaan fietsen.

Mijn fiets werd dus door de internetwinkel 'afgemonteerd' geleverd. Ik hoefde zelf alleen het stuur recht te zetten en de trappers erop zetten.

Ik vond het trouwens ook vervelend om met mn fiets naar de fietsenwinkel te gaan voor een smeerbeurt terwijl er op de achterkant: fietsenwinkel.nl staat...

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik dacht eerst ook een fiets op internet of in een zaak als Megabike te bestellen maar ik zie hier toch maar vanaf.

Mijn vriend heeft vorige week een nieuwe fiets gekocht in een fietsenspeciaalzaak. Daar heb ik alle voordelen gezien. Je kan een testritje maken, de fiets wordt gelijk goed voor je afgesteld, je krijgt uitgebreid advies over verzekeringen en over voor en nadelen van de fiets die je op het oog hebt. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om te kiezen vind ik zelf. Plus de service: het 1e jaar 3 servicebeurten waarvan de 1e twee met korting. Mijn vriend kon ook korting krijgen of voor 20 euro iets uitzoeken aan accessoires.

Als je bijvoorbeeld bij Megabike een fiets koopt, dan krijg je geen servicebeurten erbij en de fiets wordt niet voor je afgesteld. En als je daar je fiets naartoe brengt om te repareren duurt dit vaak weken. Althans, dat is wat de fietsenverkoper zei en ik kreeg de indruk dat hij zeker wel op de hoogte was op zijn vakgebied.

Dus: ik ga lekker naar de fietsenspeciaalzaak als ik een mama fiets ga kopen.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb in de winkel getest...en op internet gekocht. Ik vond het prijsverschil echt TE groot om m in de winkel te kopen. Ik heb trouwens de sparta amazone limited edition en hij fietst heeeeeeeeeeerlijk!
    De kosten van een beurtje kunnen niet op tegen de korting die je hebt via internet vind ik. Ook kan mijn mannetje wel enigzins wat aan mijn fiets doen...
    Oja ik heb m gekocht bij de bikemotion voor 799 euro.

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja maar ik spreek over meerdere beurten he. En het is gemakkelijker om via een fietsenzaak een verzekering af te sluiten.

Maar goed ieder z'n ding he.

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik was van plan om een gazelle bloom via internet te kopen..
    Toch niet gedaan.
    - ik had een fiets die ik in wilde ruilen.. Dat gaat niet via internet
    - geen juiste afstelling van de fiets
    - geen sevicebeurten etc
    - aangezien een vorige fiets van mij gestolen is, gelukkig verzekerd, en ik dus weet hoe makkelijk/snel ik via mijn fietsenmaker de nieuwe fiets had, wil ik niet het risico lopen dat het via internet een ander verhaal wordt..

Ik heb mijn oude fiets ingeruild. en de nieuwe gazelle bloom 2008 gekocht.
    Hier wel de 'kleinere' wielen, juist omdat dit beter voor mij was qua mijn eigen lengte. Mijn fiets is precies zo afgesteld (op hoogte) als mijn oude fiets. Dus ik kon zo wegrijden! Heerlijk!

Deel Deze Pagina