Hoi lieve zwangere mensen. ca. 21 November moet ik bevallen van ons eerste kindje. Nu heb ik nog geen ervaring met een heleboel dingen en is het idd heel handig hier de voor en nadelen en ervaringen van bepaalde producten te kunnen lezen. Nu heb ik gezien in het boek van Babywalz dat er ook luiersystemen bestaan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. En bevalt het of helemaal niet. Ik ben erg benieuwd en is handig voordat ik het ga aanschaffen ja te nee, want goedkoop zijn ze niet.
Ik heb de Tommie Tippee Sangenic luieremmer. Ik ben er dolgelukkig mee. We hebben hem nu zelfs kado gedaan aan onze beide ouders die ook een dag gaan oppassen. Hij is geregeld in de aanbieding bij prenatal, en anders kan je hem ook online bestellen. Bij interesse kan je ff mailen, want heb een winkel gevonden die de emmer en de cassette's erg goedkoop aanbied, maar dan zoek ik de naam van die site ff op. Ook bij etos zijn de cassette's erg vaak in de aanbieding.
Wij hebben gewoon een pedaalemmer staan.. De poepluiers gaan (in een plastic zakje) direct door naar de container, de plasluiers in die emmer, en die gaat elke dag/2dagen de container in.. Nooit last gehad van geurtjes ofzo..
Met het luiersysteem bedoel ik luiersystemen, die je kunt wassen. Geen pampers, geen hydrof luiers. De reacties tot nu toe hebben niet begrepen wat ik nu daadwerkelijk bedoel . Gaarne alsnog reacties van mensen die weten waarover ik het heb. Thanks.
Ik hoop dat het gelukt is, om de juiste pagina van de pagina online te halen. www.baby-walz.com/SyEngine.php?Act=9755 ... ummer=1026
Wij gebruiken wasbare luiers. Dit bevalt ons prima. Wij gebruiken nu Bamboozle van tots bots Over de luier moet natuurlijk wel een overbroekje. In de luier hebben we dan nog een papieren inlegger zodat we zo de poep kunnen weggooien. Hiervoor hadden we een kleinere maat en toen ook een ander merk. We gebruikten eerst bambinomio systeem. Hierbij toch nog wel eens een ongelukje. Met de bamboozle eigenlijk nooit ongelukjes. De link die jij geeft kom ik gewoon op de algemene site van babywalz. Ik weet dat er nog veel meer moeder zijn die wasbaar gebruiken ik hoop dat die ook reageren. Ook zijn er al veel uitgebreide topics over geweest die zou je ook kunnen lezen. Heb je nog specifieke vragen ?
Ik gebruik ook de bamboozles met overbroekjes van popolini of mother ease, zijn erg fijn en zelden ongelukjes. Voor het eerste jaar heb ik een kleinere maat gebruikt en dan de rainbowtots van tots bots. Deze zijn van een soort badstof/katoen. Werkten op zich ook goed hoor. Had deze 2e hands gekocht omdat ik niet zeker wist of het zou bevallen. Maar ze zien er nog steeds goed uit dus ik ga ze voor de volgende weer gebruiken. Ik had overigens in de grote maat in eerste instantie ook de luiers vd babywalz van iemand overgenomen. Het waren nog nieuwe maar deze bevielen niet zo goed. Vond ze minder absorberen en vooral erg wijd rond de beentjes. Ook werd het elastiek heel snel slapper bij de beentjes. Heb ze daarom dus na een paar weken gebruik weer verkocht en toen de bamboozles aangeschaft. (wel via engeland overigens want dat scheelde flink!)
Dank jullie voor de uitleg en de tips. (Waar kan ik die oude topic vinden)? Ik heb hier echt veel aan hoor en ga op onderzoek uit. Super! Nog meer informatie altijd welkom!
Zojuist- vandaag dus- het pakket Bamboozles van Tots Bots ontvangen. Wij hebben er ook voor gekozen wasbare luiers te gebruiken, in combinatie met de Mother Ease Rikki overbroekjes en inlegvellen. Wij hebben ze gekocht via Kaatje Katoen. Ze hebben een webshop met verschillende merken wasbare luiers, er is op de site veel uitleg over de verschilende merken luiers die ze in het assortiment voeren. Bijvoorbeeld over wasvoorschriften en droogtijden. Je kunt ook via een forum je (gebruikte) luiers weer aanbieden. Wij zijn bij een van de consulentes langsgeweest om e.e.a. een te kunnen beoordelen. De ene luier is dikker, heeft betere elastiek bij de beenopeningen, wil je vouwen/ drukknoopsysteem/ luierklemmetjes enz. De voorlichting was prima. We moeten ze nog wel uitproberen, ik ben over 7 dagen uitgerekend.
@Jacqueuline68: hopen dat jullie baby snel word geboren en dat je de luiers kunt testen. Je kan ze beter van te voren wel wassen want dan gaan ze beter vocht opnemen. Word trouwens nog beter na meerdere keren te hebben gewassen. Maar dat wist je vast ook wel.
Ik heb ze trouwens besteld bij www.dekleinespruit.be is sowieso goedkoper dan kaatje katoen en ik kon er ook nog eens korting overheen krijgen. Maar zij hebben geen consulentes.
Ontzettend bedankt voor deze informatie Als ik op sites kijk, dat je in het buitenland moet bestellen. Staan de prijzen er niet bij. Moet je meer portokosten betalen, dat je nog aardig veel moet betalen. Als NL-se zou ik best naar Belgie willen rijden om daar de aanschaf te doen, maar Belgie zie ik niet in het adres staan laat maar zeggen. Nu heb ik ook Kaatje katoen bekeken. Ook zeer interessant en een consulente in de buurt is ook prettig. Ik vind het alleen zooooo ontzettend prijzen. Misschien is het in verhouding niet te vergelijken met wat je betaald als je wegwerpluiers aanschaft, maar het is een behoorlijk bedrag in ene zeg. Nog meer tips graag dames. En alvast enorm dank jullie wel he. SUPER!
Belgie: www.dekleinespruit.be vond ik erg prettig zaken doen. En nog al goedkoper dan kaatjekatoen. Al heb je bij kaatjekatoen consulentjes zodat je het product eerst kan zien/voelen.
Hai hai, mijn kleintjes dragen sinds kort de bamboe luiers (Bamboozles) van Kaatje Katoen. Ze waren heel klein bij de geboorte, dus hebben ze de eerste tijd pampertjes gedragen. Vond de periode te kort om kleine katoenen luiertjes te kopen. We zijn nu aan het overstappen, 's nachts met onze duffe hoofdjes nog pampers, overdag de Bamboozles. Inmiddels word ik er steeds handiger in. Voordat we ze hebben gekocht, hebben we er uitvoerig over nagedacht en er wat rekensommen op los gelaten. Het lijkt echt wel veel goedkoper dan wegwerpluiers. Daarnaast vind ik het ook een prettig idee dat kindertjes ws. eerder zindelijk zijn èn dat deze evt meerdere generaties mee kunnen. Dàt, plus een luier die milieuvriendelijk is (Bamboe groeit natuurlijk waanzinnig snel), maakte dat ik al snel overtuigd was. Wat ik heel prettig vond, was dat het bij Kaatje Katoen mogelijk was een afspraak te maken bij een consulente, dat heb ik dan ook gedaan. Verdere begeleiding en service was top, niets over te klagen! Hoe de Bamboozles uiteindelijk gaan bevallen, weet ik nog niet, maar vooralsnog heb ik er de volste vertrouwen in ! Succes met kiezen!
@licrys: bevalt mij echt super de bamboozle. Ik heb maat 2 omdat toen mijn zoontje kleiner was we een ander systeem gebruikten. Nu lees ik op kaatjekatoen dat maar 2 ook al zou kunnen als je kindje 8 pond is. Mag ik je vragen hoe zwaar je kindjes zijn en welke maat je gebruikt ? Het lijk mij n.m. zo groot maat 2 bij 8 pond. Bron: www.kaatjekatoen.nl