Wij hebben volgende week maandag de overdracht van de woning die we gekocht hebben. Nu moet ik daar natuurlijk bij zijn om te tekenen maar de desbetreffende notaris is minstends een half uurtje rijden. Nu ben ik dus nog steeds niet bevallen wat betekend dat de kans groot is dat ik zometeen met een baby zit dat nog niet op het oude gewicht is en dus nog niet naar buiten mag. Heeft iemand enig idee wat de mogelijkheden zijn in zo'n situatie? Ik ben niet zo strikt op de 7 dagen niet naar buiten regel maar het kindje moet natuurlijk wel op het geboorte gewicht zijn of in iedergeval kern gezond zijn wil ik hem/haar mee willen nemen en als dit niet zo is ga ik gewoon niet weg punt. Maar het euvel blijft dat ze wel mijn handtekening nodig hebben daar anders is het huis alsnog niet van ons en wij mogen de hypotheek offerte niet langer vasthouden dan uiterlijk 1 oktober anders moeten we 3500 euro extra betalen aan de bank. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem toevallig?
Je zou toch zonder de kleine heen kunnen gaan, zo lang zul je niet weg zijn, en dit zou tussen de voedingen door kunnen? Wij moesten in de kraamweek ook even weg, en toen paste de kraamhulp een uurtje op. De kleine slaapt nog zoveel de eerste dagen.
Je zou ook nog kunnen vragen bij de notaris of er iemand bij jullie aan huis langs kan komen voor de afspraak.
Ik zou ook denken dat je zonder de baby kunt gaan. Kraamzorg is er en die kan vast wel even alleen oppassen?
Iemand machtigen is een optie, heb even nagezocht dat dit meestal wel geld kost en dat wij dan naar de notaris toe moeten om dit te regelen. De notaris is ongeveer 45 min rijden dus dan zijn we anderhalf uur onderweg en kosten kwijt om dit te regelen. Hoopte eigenlijk dat er een andere optie is. Anders is dat natuurlijk de enige optie. Mijn kind achterlaten is een no go. Ik geef borstvoeding dus dan zit de kleine zonder voeding en de rit zelf is in totaal al anderhalf uur dus dat doe ik echt niet. vraag me trouwens niet waarom we een notaris zo ver hebben, das een heel lang verhaal en kunnen we helaas niets aan veranderen... Ik zou maandag wel even kunnen vragen of het een mogelijkheid is dat ze hierheen komen... denk eigenlijk niet dat ze dat doen maar niet geschoten is altijd mis toch ga even bellen maandag.
Maar waarom kan de kleine niet mee dan? Lekker warm inpakken, fijn in de kinderwagen leggen en je probleem is opgelost. Maar, ik zou die machtiging echt wel regelen, voor de bevalling. Ik had zo'n verschrikkelijke bevalling dat ik er zelf niet aan toe was. Ik hoop het niet, maar kan jou ook overkomen
Als jij niet daarheen kunt op de dag van passeren en je wilt geen machtiging afgeven (wat overigens redelijk aan de prijs is, aangezien er ook een hypothecaire volmacht moet komen!), dan is de enige optie om te vragen of de notaris naar jullie komt, maar ik vraag me af of ze dat doen. Waar ik gewerkt heb gebeurde dat niet.
Nee ik zou mn kindje ook niet bij de kraamhulp achterlaten. Dus dan zou ik een machtiging regelen. Dit heb ik 12 jaar terug gedaan bij de verkoop van het huis wat ik toen met mijn ex had verkocht.
Kan de notaris de overdrachtspapieren faxen/mailen zodat je het kunt alvast kunt ondertekenen? Je man of iemand anders kan dan misschien heen gaan en bij de overdracht aanwezig zijn? Als alles in orde is geeft hij/zij jouw ondertekende document af dat dan vervolgens ter plekke door de tegenpartij wordt ondertekend.
Ik heb het gehad met de verkopende partij die had geen zin om met zijn ex om tafel te zitten en heeft toen onze makelaar gemachtigd om een handtekening te zetten. Heeft niets gekost trouwens. Dus ik zou idd een machtiging regelen en het overleggen en uitleggen met de desbetreffende notaris. Succes en sterkte met de laatste loodjes
Dat kan niet. Beide kopers (of een middels een officiële machtiging gemachtigde) moeten de akte zelf tekenen. Er moet een originele handtekening op de akte staan van beide kopers of een gemachtigde.
Een machtiging voor een verkoper is veel simpeler, het gaat dan namelijk alleen om een akte van levering. Bij een hypotheekakte moet er een hypothecaire volmacht komen omdat het om het aangaan van een geldleningsovk gaat. Een hypothecaire volmacht is ook een echt akte i.t.t. een machtiging voor de akte van levering. Een hyp. volmacht is daarom ook een stuk duurder.
Je kunt een notaris vlak bij ook een volmacht laten maken maar dit moet wel een notariele volmacht zijn, dus geen simpele. Dit kost geld ja, ongeveer 200, afhankelijk van waar die notaris zit (Randstad is duurder). Een andere optie is er niet volgens mij. Je MOET tekenen, of in persoon of bij volmacht.
Of het gaat je wat geld kosten om iemand te regelen te laten tekenen. Of het gaat je 3500 kosten om de boel uit te stellen. Of je pakt je kind goed in rijd daar heen om te tekenen en gaat weer terug. meer opties zijn er niet.
Ja ik zit er ook aan te denken om die kleine gewoon mee te nemen. Ik heb 2x een gezonde baby op de wereld gezet en als dat dit keer ook zo is is er geen probleem natuurlijk. Maar dat weet je nooit van te voren. Ik kan er wel vanuit gaan dat alles vlekkeloos loopt e.d. maar wil niet het risico lopen dat ik dingen slecht geregeld heb waardoor alles in de soep loopt als het blijkt dat ik er NIET bij kan zijn. Als ik nog niet bevallen ben, geen probleem. Als mijn kindje kern gezond is, geen probleem neem ik hem/haar mee ookal is het wat eerder dan eigenlijk aan te raden is. Maar stel dat het NIET zo is dan wil ik een optie achter de hand hebben. Een volmacht is wel duur maar als het niet anders kan is dat een optie die we helaas wel moeten doen. Verder ga ik maandag bellen of ze de optie hebben om hierheen te komen. En wat de kosten daarvan zijn. Misschien dat ik iets met ze kan regelen dat wij alles eraan doen om daarheen te komen maar mocht het niet kunnen om welke reden dan ook dat ze de service verlenen om die dag of de volgende dag naar ons toe te komen ofzo? Ga gewoon maar even bellen en de opties die jullie aangeven even voorleggen, hopen dat ze mee denken met me. Wil zoiets groots niet aan toeval overlaten eigenlijk.
Toen wij bijna drie jaar geleden ons huis kochten, kwam ik onverwachts in het ziekenhuis terecht en moest ik geopereerd worden. Het tekenen van de papieren stond al gepland en moest vanwege iedereen ook doorgaan (we kochten het huis van mijn schoonouders, die ook een strakke planning hadden met de financiën van een ander huis). De notaris is toen bij mij in het ziekenhuis geweest, zodat ik alles daar kon tekenen.