kiespijn help!

Discussion in 'De lounge' started by sylvia90, Sep 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voel me zo beroerd. In de zwangerschap is een stuk kies afgebroken verleden week woensdag kreeg ik heel veel last opeens en heb de hele nacht wakker gelegen en liggen janken van de pijn. Donderdag met spoed naar de tandarts en heb toen een noodvulling gekregen met pijnstillers was het toen redelijk te doen. Gisteren kon ik weer terecht bij mijn tandarts (tevens kaakchirurg in het ziekenhuis ) en heb ik een nieuwe vulling gekregen en volgens mij ook een wortelkanaalbehandeling? iig werd er in mijn tandvlees geprikt met een naald ( zo voelde het) en door de verdoving ging het redelijk na 4 uur was de verdoving uitgewerkt en voelde ik weer wat pijn maar dat minderde snel en na 2 uurtjes pijn was het weg en ging ik slapen.. helaas werd ik om 2 uur snachts weer wakker van de pijn ben gelukkig na 1 half uurtje weer in slaap gevallen om om 4 uur weer wakker te worden met verschrikkelijke kiespijn. heb er zoveel last van dat zorgen voor de kinderen nauwelijks gaat, ( heel kort lontje) .. Weet niet meer wat te doen word helemaal gek.. alleen telkens koud water drinken verlicht wat, de pijnstillers ( paracetalmol 500mg en ibrofen 200mg ) helpen niks meer..
    hebben jullie nog tips wat ik kan doen en hoelang dit kan gaan duren?
    zou ik eventueel de ha nog kunnen bellen voor sterkere pijnstilling? en mag ik die uberhoupt wel met borstvoeding?

2. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    moet ook zeggen zondag en maandag had ik nauwelijks nog pijn dus dit valt heel erg tegen en wilde dat ik niet was gegaan..

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Diclofenac helpt goed gewoon even de huisarts bellen!

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als het met koud water minder word zou het wel eens een ontsteking kunnen zijn. Coldpack tegen je wang houden helpt goed tegen de pijn. En de tandarts bellen!

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als koud water spoelen helpt zit er hoogstwaarschijnlijk (nog )een ontsteking,zou echt ff de huisarts bellen.
    Weet uit ervaring hoe rampzalig die pijn is :( Sterkte!

6. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    ik had brufen 600mg. Hielp goed!

7. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    ga zo de ha bellen kijken of ik antibiotica mag of andere pijnstilling icm borstvoeding.. damn dat dat ik ooit al kiespijn gehad had maar dit slaat echt alles.. Heb me koelpack van avent ( voor de borstkolf) nu in een washandje tegen me wang/hals voelt idd goed. bedankt voor het meeleven.

8. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    moet morgen trouwens voor de kinderen naar de tandarts (controle afspraak) dus die vraag ik morgen wel weer of het allemaal goed gaat.

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou teruggaan voor een kuurtje, daarnaast spoelen met kamillosan (te koop bij kv) werkt echt heel goed!! Heb zelf ook vaak last van m'n tanden, paar dagen spoelen en het is weer over

10. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ohhh pijnlijkk sterkte meis!

11. femmy

femmy Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,061
    0
    0
    Administratie
    Meestal moet je voor n wortelkanaalbehandeling nog terugkomen dus zou het idd even navragen! Sterkte!

Share This Page