Gister hebben we de Maxi Cosi Mura 3 besteld. Maar ik begon enorm te twijfelen terwijl we daar stonden. Moet ik nu voor de Mura 3 of 4 gaan? Heeft iemand ervaring met een van beiden? Is de Mura 4 zoveel stabieler? Ik merkte weinig verschil. Is de Mura 3 zoveel wendbaarder? Ook daar weinig verschil. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Gelukkig mag ik binnen 2 weken nog wisselen voor een Mura 4.
Ik ben wel voor de 3 gegaan. De 4 zal misschien wel wat stabieler zijn, maar ook een stuk breder. En dat wil nog steeds niet zeggen dat de 3 niet stabiel is. Bij het 'testrijden', draaiden de twee voorste wieltjes van de Mura 4 soms allebei naar buiten, lijkt me niet handig in een winkel of ergens waar het druk is. Mijn voorkeur gaat echt wel uit naar de 3!
Wij hebben dan wel niet de Mura.. maar vroegen in de winkel ook naar de verschillen wat betreft 3 en 4 wielen. Wendbaarheid had daar in principe niks mee te maken zei ze. Onze voorste wielen ( gekozen voor 4 ) zwenken netjes mee. Enige verschil, zie de verkoopster, 3 wielen voor lange afstanden. 4 Wielen voor vele stoepjes etc omdat het toch stabieler is.
Ja maar de Mura 3 heeft wel 4 wielen, alleen voor heeft hij er 2 naast elkaar! Je kunt bij de 3 er nog een zware tas met boodschappen aan hangen en dan blijft hij netjes staan.
En bij de drie heb je eigenlijk ook twee wielen voor. Maar dan dicht bij elkaar. Zou het qua ruimte in het boodschappen vak onderin nog uitmaken? Kan me zo voorstellen dat er bij de 4 meer ruimte is. Daar heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken.
wij hebben ook met 3 wielen, maar mijn neef en zijn vrouw hebben een enorme hond die nog weleens ergens tegenop wil springen en zij gaan om die reden voor eentje met 4 wielen.
Meestal geven wij als advies als je veel naar het strand en bos gaat e.d dat zijn allemaal hobbelige wegen dan ben je vaak beter uit met 4 wielen qua stabiliteit, is makkelijker corrigeren. Maar bij de MC Mura maakt het eigelijk weinig verschil. Hij heeft eigelijk gewoon 4 wielen alleen 2 staan er wat dichter bij elkaar, maar wel zo dat het voorwiel breed blijft, wat de stabiliteit weer ten goede komt.
Wij hebben de mura met 4 wielen en die bevalt heel goed! Ik heb geen probleem met de wielen die beide zwenken. Hij is wel wat breed, maar voor ons geen probleem. Je kan gewoon rijden over hobbeltjes en hij gaat makkelijk met je mee. Van de mura 3 leek ons dat minder. Ik geloof dat het voor de ruimte onderin niet uitmaakt of je 3 of 4 wielen hebt.
Ik zou voor 4 wielen gaan. Ik vond onze kinderwagen met 3 echt niks. Met opstaande tegel kieperde hij zo om. Hebben hem ook verkocht.. bij de 2de wil ik er 1 met 4.
Wij hebben de Mura 4, bevalt super! Hebben in de winkel zowel de 3 als de 4 uitgeprobeerd, zat niet echt veel verschil tussen. Voor ons gevoel was de 4 stabieler (maar of t echt zo is ) Ik loop regelmatig in t bos en dat loopt heerlijk met de 4, ook met stoepranden geen problemen. Wat "skatje" zegt over de voorste wieltjes die soms allebei naar buiten draaien hebben wij nog nooit last gehad, ook niet in winkels. Hij draait gewoon erg soepel en makkelijk.
Ik zeg ook niet dat het lastig is, het viel me alleen op in de winkel.. Ik ben iig errug blij met mijn Mura 3
Wij hebben de mura 3. En hij is heel stabiel. Ik neem altijd vrij veel boodschappen mee, hang zelfs tassen aan de duwstang, maar hij is echt nog nooit omgevallen. Ook stoepjes kom ik gewoon makkelijk op en af, geen problemen mee.