lakens strijken

Discussion in 'De babyuitzet' started by fiona1987, Jun 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    hallo allemaal,

mischien een rare vraag maar ik wou gister de lakentjes (van de hema) voor het ledikant gaan strijken maar ik kan strijken wat ik wil op de heetste stand maar ik krijg die kreukels van het wassen er gewoon niet uit beetje vreemd ik vroeg me af of meer mensen dit hebben of dat ik toch iets verkeerd doe.

alvast bedankt.

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Gebruik je ook de stoomstand. Dit wil ms wel helpen?

3. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    ja ik strijk altijd met de stoomstand aan heb et ook al geprobeert zonder stoomstand en heb zelfs al een ander strijkijzer geprobeert.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    mss een vochtige theedoek ertussen leggen. is een tip die ik ooit kreeg voor onstrijkbare kreukels hihi wie weet helpt het.
    succes

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Wat raar dan zeg! Verder ook geen tips. Sorry. Hopelijk is er iemand anders met een tip! Succes ermee.

6. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    heb ik ook geprobeert met die theedoek helaas geen succes mee gehad

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    das idd erg raar want nat komen eigenlijk altijd de kreukels er wel uit. Heb je al geprobeert om ze na het wassen even in de droger te doen daar zit vaak een antikreukprogramma op. Hebben jullie waar jullie wonen erg hard water?? want als dat zo is kan je idd strijken wat je wilt maar dan moet je calgonit toevoegen aan je waswater dat maakt het water zacht en ook iets meer wasverzachter gebruiken dan normaal ( moet ik hier ook ivm hard water) als dat het allemaal niet is weet ook ik het niet meer.

8. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Niet in de droger doen ofzo. Maar zodra ze uit de wasmachine komen strak ophangen. Even laten drogen tot het punt dat ze nog vrij klam zijn en ze dan strijken.

9. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Nou ik heb precies hetzelfde. Ik had ze eerst gewassen en in de droger gedaan en toen zaten er zoveel kreukels in die ik er ook niet meer uitkreeg. Nu nog een keer gewassen en aan de lijn gehangen, maar weer hetzelfde hoor. Ik strijk ook op de heetste stand met stoom. Conclusie is dat het gewoon geen fijne zachte lakentjes zijn. Gelukkig waren ze niet zo duur. Ik denk dat ik nog wel nieuwe koop.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb ze ook van de hema. Maar dat stijve kreukige is iets van de 1e keren. Na een paar keer wassen, en lekker buiten uitwaaien waren ze een stuk zachter en strakker.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft... :D Toen de kraamverzorgster hier was waren ze wel zonder kreukels gestreken, dus het ligt echt aan mij... :D

Maar Jelle en Jitte slapen er niet minder om en ik ben toch al van de handige, hè.. Ik strijk alleen het gedeelte van het laken dat in het zicht zit... :D

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Gewoon niet strijken? :)

(ik heb mijn strijkijzer al anderhalf jaar niet aangeraakt, zonde van mijn tijd en zeker voor lakens, hihi)

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    anders voor t strijken ff met een (planten)spuitje er langs..
    zodat t lakentje vochtig word en dan strijk je dat wel weer droog..

Ik heb hier in de (coton baby) lakentjes ook nog wel wat kruekels.. Zo strak als uit de verpakking zijn ze niet meer te krijgen.. Ik vind t geen ramp.. Grootste deel van het laken ligt onder de deken...

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

Dat is natuurlijk de beste oplossing.. Ik strijk verder ook zo weinig mogelijk...:)

Share This Page