Hoe aan te pakken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tuti80, Mar 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Even een vraagje en ik weet niet zeker of het hier goed staat...
    Mijn mannetje is inmiddels 6 maanden en een week. Hij krijgt nu 5 flessen van 180 +6 die hij bijna allemaal leeg drinkt en hij krijgt 's morgens groente en 's middags fruit. Zou er nu eigenlijk niet een fles af moeten? Dus 4 flessen? En dan wel 180 +6 aanhouden? Of moet ik gewoon op 5 flessen blijven zolang hij ze opdrinkt? En als ik wel een fles moet laten vallen, welke zouden jullie dan doen? Nu is het meestal 6 uur, 10 uur, 14.00 uur, 18 uur en 22 uur. Hoor graag jullie tips en ervaringen.

2. adi

adi Niet meer actief

Dat hamgt vanaf welke kv je geeft. Met nr1 mag je max 1 liter gevenb per dag, als je overstapt op opvolgmelk zit je aan een max van 800cc.

3. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    ik zou kijken of je de laatste fles weg kan laten en kijken wat hij doet, of hij het de hele nacht trekt. zo is het bij mij ook gegaan, ze sliep gewoon lekker door, werd wel 2 uutjes eerder wakker, maard at was niet erg, ze wordt nu rond 7 uur wakker ipv rond 9 uur.

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Adi, ok dat wist ik niet. Hij krijgt nu nog nr 1 maar ga volgende week overstappen naar opvolgmelk. Dan MOET er dus 1 af.

Auki, hij gaat nu rond half 8 naar bed en meestal maak ik hem wakker rond 22 uur voor de fles, soms laat ik hem liggen maar dan wordt hij meestal rond 23.30 vanzelf wakker. Als hij om 22 uur een fles heeft gehad wil hij hem ook echt al weer om 6 uur 's morgens... Als hij dan nog 2 uur eerder zou komen wordt het wel heeeel vroeg, haha.

5. adi

adi Niet meer actief

Wat je kunt doen is zijn schema helemaal omgooien. Is er een reden dat ie 's ochtends groente en ;s middags fruit krijgt?

Hoe laat eten jullie zelf 's avonds? Je kunt het het beste op dat tijdstip ook zijn groente geven, zodat hij langzaam aanleert wanneer de tijd is voor het avondeten.

Wat je dan bijv kunt doen is:

6uur: 180/6 met papgranen va 6mnd
    10uur: fruit
    12uur 180/6
    16uur 180/6
    17-18uur: groente (hangt vanaf wanneer jullie zelf eten)
    20uur: 180/6 met evt pap

Als hij het dan niet trekt tot de volgende ochtend kun je hem rond 23uur nog een klein flesje aanbieden, bijv 60/2, en dan de fles van 16uur kleiner maken, zodat je niet over het max zit.

Opvolgmelk verzadigt ook wel meer, dus de kans is groter dat ie dan vanzelf minder melk gaat drinken.

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dank je adi. Dat is het proberen waard. De reden dat hij 's morgens groente krijgt is omdat hij van fruit veel meer gaat spugen en de ervaring is dat dat minder is als hij dus 's morgens groente heeft gegeten. Gek maar dat gaat dus beter. Maar zou het wel weer eens andersom kunnen proberen.

Share This Page