mijn zoontje heeft een groot litteken op zijn borst ivm zijn 2 hartoperaties , maar nu heeft hij veel littekenweefsel , en is zijn borstbeen verkeerd gegroeid . nu hoorde ik dat er een zalf is die de litteken minder zichtbaar maakt , maar helpt het dat echt ??? want als het niet helpt wil ik hem daar niet mee lastig vallen zo ziet het er nu uit
Jaymee heeft een klein litteken (liesbreuk operatie) en heb er litteken creme van de kruidvat op gesmeerd, en ik moet zeggen, je ziet er nu nagenoeg niks meer van!
Bij de oudste hebben we na zijn lipsluiting Biodermal gebruikt. Heeft wel iets geholpen, litteken was in ieder geval redelijk soepel. Volgens de plastisch chirurg moet je met die cremes binnen een bepaalde tijd na de operatie moet beginnen anders wordt het effect minder
Ik heb eens een moedervlek laten verwijderen in mijn gezicht. Naderhand gevraagd of ik met littekencreme iets kon uithalen om het sneller / mooier te laten genezen ivm mijn bruiloft een paar maanden daarna. Volgens mijn bronnen helpt het per definitie om het regelmatig te masseren, maar hoef je dan niet per se een dure littekencreme in huis te halen. Door het litteken te masseren, verbeter je de doorbloeding en wordt het litteken soepeler + blijft het minder lang rood.
Vanaf wanneer kan je dan zo'n zalfje erop smeren? Mijn dochter is 2 weken geleden geopereert aan haar hart en als er iets is wat ik kan doen om het litteken minder zichtbaar te maken wil ik dat zeker doen. Maar lijkt me niet dat ik nu al wat er op kan smeren of kan masseren. Of wel?
dankjewel allemaal voor het antwoorden ,zijn laatste operatie is van 31 januari 2012 , dus denk dan niet meer dat het helpt ofwel ??
Calendulan crème | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fytotherapie Voor een kindje kan je dit ook gebruiken, zit dezelfde hoeveelheid werkzame stof in maar de gewone calendula creme staat ook op de lijst van vsm kind Calendulan Kinderemulsie voor gebruik bij waterpokken | VSM Kind calendulan is homeopatisch maar werkt echt goed, wij gebruiken het hier voor van alles. ik ben toen ik 16 was anagereden, ben met mijn gezicht op het asfalt terecht gekomen en mijn halve gezicht lag open...ik heb geen littekens. Nu waren dat meer schaafwonden maar ik denk dat je het hiermee een heel eind kan verminderen
Je kan smeren meteen als de wond dicht is maar ook daarna hoor, de huid doet er jaren over om te herstellen. Littekens veranderen ook nog steeds. Zou het zeker proberen.
Je kan met iedere zalf smeren, dus als je een fijne creme hebt die je bv gebruikt na het badje ofzo, kun je die ook prima gebruiken om dagelijks z'n litteken mee te masseren. Masseren zorgt voor goede doorbloeding en dat zorgt weer voor goed herstel en het maakt het stugge weefsel weer soepeler. De creme die je gebruikt maakt niet echt uit (zolang het bv maar niet tjokvol parfum zit ofzo). De litteken-cremes zijn vaak wel heeel fijn uit te smeren, dus daarvoor is 't wel makkelijk een specifieke littekencreme te gebruiken.
ooh dankjewel voor het antwoorden , ik ga het zeker proberen in de hoop dat de litteken wat mooier wordt