Hallo allemaal, Ik vraag me af wat tijgeren nou precies inhoud??? Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud en draait van rug naar buik en drukt dan zijn bips omhoog en maait met zijn handen zodat hij een kwartslag kan draaien op zijn kleed en met een minuut of 10 heeft hij een heel rondje gedraait haha is dit nu tijgeren dan??
Nee tijgeren is meer dat hij zich met zijn armen voortbeweegt terwijl die zn buikje op de grond laat... Maar het is wel een begin leuk he?
Tijgeren is het zichzelf voortverplaatsen terwijl je kindje nog op de buik ligt. Dus met behulp van voornamelijk de armpjes (elleboogjes gebogen) en de teentjes zich vooruitduwen op de buik door de kamer. Eigenlijk wat ze in het leger doen zeg maar Op youtube vind je op tijgeren best wat fimpjes YouTube - Mark kan tijgeren
Mijn dochter is nu 10 maanden maar tijgert nog helemaal niet. Misschien slaat ze het over. Ze vind het al vreselijk om op haar buik te liggen. Als ik haar op haar buik leg gaat ze hard gillen en draait zich meteen om!
Nou, dat gaat bij ons wat worden, wij hebben vloerbedekking, of ze dan ook zo goed vooruit kunnen komen met tijgeren? Geen idee......
Emma tijgerde (en kruipt nu) net zo makkelijk op een gladde vloer als op vloerbedekking. Ach, het is ook maar net wat ze gewend zijn hoor!
Nee dat is nog geen tijgeren Sterre lijkt nu ook aanstalten te gaan maken, ben benieuwd wanneer ze door de kamer gaat! Ze ligt alleen niet meer graag op haar buik nu ze kan zitten, dus misschien gaat ze wel kontjeschuiven
Ik denk dat het zelfs met vloerbedekking nog makkelijker gaat! Soraya kan het alleen op het kleed, op het laminaat komt ze geen centimeter vooruit