Twijfels over een tweede kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fruitmoes, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dag dames,

Wij hebben twijfels over nog een kindje. Ik wil wel, mijn man ook, maar beiden zien we beren op de weg. Eerst was ik nog niet ongesteld geworden, dus daar werd het weer makkelijker van, maar nu ben ik weer ongesteld, dus nu moet er echt een keuze gemaakt gaan worden.
    We zitten onder andere met het feit dat we een te kleine woning hebben, maar als we zouden wachten tot we wel een huis hebben dan zou dat nog wel eens 10 jaar kunnen duren. En om nou zo lang te gaan zitten wachten..
    Verder ben ik net geaccepteerd voor een opleiding die 16 maanden duurt en waarna ik daarna verplicht ben om 3 jaar voor dat bedrijf te gaan werken. Ook dat is een nogal lange tijd. En ergens zie ik het ook niet zitten om na al die tijd dat ik geleerd en gewerkt heb er weer een jaar tussenuit te gaan (nog een struikelblok van mij, ik zou graag een jaar live borstvoeding willen geven)
    Al met al vind ik het een heel moeilijke keuze, maar in principe ben ik wel een type die denkt: roeien met de riemen die je hebt.

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Moeilijk he die keuze? Heel eerlijk vind ik de keuze 'wel of geen 2e' nog moeilijker dan bij de 1e.

Hoe oud is jullie kindje nu als ik vragen mag? En hoeveel tijd wil je er het allerliefst tussen laten? Ik bedoel, wij vinden een leeftijd van tussen de 3 en 4 erg mooi om (eventueel) een 2e krijgen maar misschien jullie wel tussen 2 en 3 (er even van uit gaande dat het ook zo mag gaan).

Wij hebben ook niet een groot huis trouwens. Of nou ja, we hebben maar 2 slaapkamers waarvan de kinderkamer niet al te groot is. Maar goed, het is wel te doen en als het echt niet anders kan kunnen we onze eigen kamer mogelijk nog eens splitsen en een (klein) 3e kamertje creëren. Zolang jij er geen probleem van maakt doen je kinderen het (voorlopig) ook niet.

En is het haalbaar om nog even een paar maanden te wachten zodat, mocht je wel in 1 x zwanger raken, je in elk geval al klaar bent met de opleiding die straks gaat starten? Het zou namelijk wel vervelend zijn als je midden in die periode moet bevallen... Dan mis je denk ik te veel om de opleiding nog goed af te kunnen ronden?

Wat de borstvoeding betreft. Heel mooi natuurlijk dat je wilt streven naar een jaar lang zelf borstvoeding geven maar misschien moet je hier iets van afwijken door bijvoorbeeld tijdens werktijd gekolfde melk te geven (met mogelijk tussen de middag zelf een voeding)?

Weet je, als je maar graag genoeg wilt is overal wel een oplossing voor te verzinnen. Het is in jullie geval denk ik ook meer een kwestie van timing (niet dat je een kind kunt plannen maar wel dat je juist niet zwanger wordt)... Misschien even een paar maanden afwachten en dan weer de balans opmaken?

Succes! x

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oh zie net dat ze van 16 mei 2009 is, toch? Dus net een jaar....

4. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dat klopt. Tsja, het is een werk/leeropleiding. Die 16 maanden duurt. Dat vind ik wel een hele tijd. Misschien moet ik de keuze aan mijn man overlaten, ik weet het niet. Het is overigens ook een opleiding waarbij ik heel veel met kleine baby's in aanraking ga komen. Namelijk de opleiding tot kraamverzorgster. Dat wordt dus extra moeilijk.
    Ik zie trouwens dat dit topic niet helemaal goed staat, bied ik even mijn verontschuldigingen voor aan.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik denk dat het heel balengrijk is dat jullie naar jullie gevoel luisteren.
    Als je voor een kindje (of het nu de eerste, tweede of zesde is) gaat, moet je daar voor 200% achter staan, vind ik persoonlijk.

Dus ik zal zeggen, bij twijfel niet doen.
    En als jullie er echt voor willen gaan, dan zijn die beren op de weg snel verdwenen. Dat loopt wel los, denk ik. :)

Succes met jullie keuze!

6. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Ben het met Lisszy eens. Jullie moeten naar je gevoel luisteren en ik denk dat als je het graag wilt je de andere problemen wel aan kunt en op kunt lossen. Je moet erover nadenken wat voor jou (en je partner) op dit moment het belangrijkste is..werken aan je eigen ontplooiing of nog een kindje waardoor je op een andere manier weer leert...Weet ook niet hoe oud je bent en hoelang je nog kunt wachten met een tweede kindje...HEEEEL veel succes met jullie keuze!

Groetjes Claudia

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Ben zelf kraamverzorgende en van m'n stagiaires die werken en leren doen, hoor ik wel dat ze het pittig vinden.
    Zelf werkte ik in m'n zwangerschap 120-140u/4 wk en dat is pittig! Zeker als je daarnaast ook nog moet leren. 8 dagen werken is dan echt zwaar.
    Voordeel voor je is dat, tenminste hier is het zo, er heel veel begrip voor is als je klachten hebt in je zwangerschap en nu met een kleine.
    Persoonlijk zou ik wachten tot je bijna je opleiding hebt afgerond, zodat je je eerst daarop kunt focussen, maar het blijft een persoonlijke keuze. 'k Vraag me af of live voeden in de kraamzorg haalbaar is. Hier in elk geval niet, maar ik vind het niet erg om te kolven.
    Misschien zou je een tussenweg kunnen vinden en bijv. ouderschapsverlof op kunnen nemen zodat je het eerste half jaar thuis kunt zijn.
    Het is keuzes maken... en wat voor jou het zwaarste weegt....

8. Tese

Tese Niet meer actief

Lastig he? Ik zou zeggen zolang je twijfel hebt niet doen. Opeens slaat het om dat je er klaar voor bent en dat je geen beren meer op de weg ziet. Was bij mij ook zo. En in principe had ik meteen na de bevalling al kriebels voor een 2e maar er ws iets wat me tegenhield. En 2 maanden geleden was dat opeens weg! Was maar goed ook want ik werd toen ook zwanger.

Deel Deze Pagina