Moederfiets

Discussie in 'Te koop gevraagd' gestart door Hope1979, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Wie kan me helpen aan een 2e hands of niet zo dure moederfiets? Moet een kleine fiets zijn, ik ben nl maar 1,59 cm.
    Moet omgeving Geleen (Limburg) zijn.

Heb geprobeerd met mijn huidige fiets maar ik kom niet in het zadel als ik het fietsstoeltje voor heb geinstalleerd en dat is dan niet zo handig.

Ik heb al op marktplaats gekeken maar verder kom ik ook niet.

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Hope
    Ik moet even reageren. Hoop dat je snel een moederfiets vindt.
    Zoek er ook 1, maar dan in Zuid-Holland.

Schrijf net dit in een ander topic:
    Ik heb een gewone fiets, een Gazelle Orange Pure 49 cm.
    Kan niet bij de grond als ik op het zadel zit.
    Heb een voor-en achterzitje erop.
    De kleine weegt 10 kg, grote broer 15 kg.

Gisteren wilde ik stoppen voor het stoplicht, ik rem af, kom van het zadel en zit klem tussen stuur en zitje, heb net een handlengte ruimte. We zijn trouwens met de schrik weggekomen. Al hebben we wel het hele stuk terug naar huis gelopen.

Mijn advies: Ga voor een moederfiets!
    Tegen mij zeiden ze je bent klein en slank, een gewone fiets met 2 zitjes kan ook. Nou niet dus.

3. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo in roermond ligt itek aan de have bij het outlet daar verkopen ze nieuwe en soms 2de hands die van mij koste nieuw met zitje 300 eoro en is echt super goed voor meer info hoor ik het wel

4. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0

Hoi Cynt1985

Dank je wel, heb ze direct een mail gestuurd of ze momenteel iets hebben voor me.

Groetjes

5. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0

Pfff dat wil ik idd niet meemaken zeg. Ik had het geprobeerd met het voorzitje maar ik kom nog niet eens in het zadel met het stoeltje ervoor, laat staan ervanaf als het moet! Mijn meisje is pas 1 jaar dus wil haar het liefste nog voor bij me, ipv achter me. Vind ik toch wat veiliger.

Succes met zoeken alvast en bedankt voor je tip!

6. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Niemand in Limburg die een moederfiets te koop heeft ?:(

7. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Heb er 1 te koop maar helaas in Overijssel. hoef er niet veel voor te hebben.

Succes met je zoektocht!

8. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Hope1979
    Ik heb geen aandelen, maar probeer het moederstuur.
    Dat fietst echt super. Heb nu meer ruimte tussen zadel en zitje op mijn 'gewone' gazelle met moederstuur dan een speciale moederfiets!

9. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    @Velobabe

Dat zou een optie zijn, maar ik kom ook niet echt met een voet aan de grond, eigenlijk meer alleen met een teen dus dat vind ik ook niet zo handig als ik in het zadel zit. Nou ja... toevallig op MP een advertentie gevonden bij mij in de buurt, ga straks kijken... spannend! Dat meisje zou ook even groot als mij zijn dus ik heb goede hoop :)

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
  11. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    @Velobabe

Ohh wat een VRESELIJK nieuws.... bah moet er niet aan denken....

Effe wat anders... wat een deceptie... dat was dus echt een waardeloos gammelding en heb 'm dus niet gekocht... dus de vraag is er nog steeds.

Heb mijn huidige fiets trouwens gemeten heeft een frame van 56 terwijl ik volgens de metingen zoals die op internet staan een framemaat van ongeveer 47/49 zou moeten hebben... een beetje verschil maar dus...

Andere optie is natuurlijk om een stoeltje voor achterop te kopen maar lijkt me zo fijn om haar eerst een tijdje voorop te hebben, heb je toch veel meer contact met haar en je ziet wat ze aan het uitspoken is.

12. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Effe wat anders... wat een deceptie... dat was dus echt een waardeloos gammelding en heb 'm dus niet gekocht... dus de vraag is er nog steeds.

Ik zou eens kijken op moederstuur.nl.
    Wil ook wel een foto van mijn fiets met gewoon stuur en daarna met moedertuur mailen (pb me je mailadres dan even).

Heb mijn huidige fiets trouwens gemeten heeft een frame van 56 terwijl ik volgens de metingen zoals die op internet staan een framemaat van ongeveer 47/49 zou moeten hebben... een beetje verschil maar dus...

Jouw fiets is dus te hoog.
    Dat had ik ook.
    Mijn vorige gazelle was framemaat 53. Toen die binnen 3 maanden gestolen was heb ik een lagere (de laagste!) maat besteld.

Andere optie is natuurlijk om een stoeltje voor achterop te kopen maar lijkt me zo fijn om haar eerst een tijdje voorop te hebben, heb je toch veel meer contact met haar en je ziet wat ze aan het uitspoken is.

Ik begrijp wat je bedoelt.
    Heb de oudste pas acherop gedaan toen de jongste mee kon op de fiets. Lekker dichtbij de kleine, snuffelen aan de haartjes :)

13. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    @Velobabe,

Ik heb idd alle opties overwogen en besloten om gewoon een moederfiets met klein frame te kopen en dan het stoeltje voorop te plaatsten.... en ik heb er gelukkig een kunnen kopen. Een sparta amazone trendy... ben helemaal happy... 400 euro via Marktplaats incl. zadeltassen en mandje.

Topic kan dus gesloten worden :)

14. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Voordat het topic gesloten wordt veel fietsplezier gewenst!

Deel Deze Pagina