Doodsbang wakker worden Vervolg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sientje, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    De titel zegt t al een beetje, Valentino heeft sinds een week dat hij doodsbang wakker wordt, midden in de nacht en dan ook echt over zijn hele lijfje trilt, met gebalde vuisten en het echt uitsnikt..het enige dat dan helpt is hem uit zijn bedje te halen, vervolgens klampt hij zich aan mij vast (als een klein aapje) en wordt heel langzaam aan rustig..vannacht was ikzelf zo moe en zo bekaf, dat ik hem bij ons tussenin heb gelegd,maar dit is natuurlijk niet de oplossing.

Overdag is het geen probleem, dan slaapt hij hartstikke lief in zijn eigen bedje, zonder morren, ook s'avonds als het bedtijd is, gaat hij lekker in zijn eigen bedje slapen, maar midden in de nacht begint de ellende...
    Het nachtlampje aanlaten heb ik geprobeerd, maar aangezien hij normaliter geen lampje aan heeft op zijn kamertje, gaat hij dan niet slapen maar staan in zijn bedje, en spelen enzo..dus dat werkt ook niet.
    Ik doe wel de overloop lamp aan..

Wie herkent dit, en heeft tips?

2. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    jeetje wat naar. :cry:

gaat hij na het troosten wel weer gewoon slapen?
    zijn het dan nachtmerries?

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :) ken het , Caitlin had het dan iets eerder op de avond
    niet angstig maar wel totaal van de kaart en niet meer willen slapen

wij gingen dan met haar in ons bed liggen tot ze weer slaperig werdt (duurde soms best lang) en lagen haar dan weer te slapen

dit heeft ongeveer een week of 3 geduurd toen was het zomaar weer over

denk toch een soort van verlatings angst Sientje

het kan ook goed zijn dat ze gedroomd hebben want tja der gaat heel wat om in die kleintjes hun hersentjes
    met 11 maanden veranderd er ook zoveel voor ze
    ze gaan herbeleven en dat best angstig zijn voor ze

sterkte en meis het gaat weer over :) alleen heb je daar nu niet zoveel aan

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ja hier heb ik er ook zo een. Lars is een dromer en wat ik steeds te horen krijg thuis is dat ik dat ook ha. Ik heb ook geslaapwandeld en praatte veel in mijn slaap.

Lars praat ook in zijn slaap (voor zover je het praten kan noemen haha) Maar heeft oo af en toe enge dromen.
    Dan zit hij rechtop in bed en gilt of huilt heel hard. Hij heeft dan ook een waas over zijn ogen en is helemaal van de wereld. Het enige wat helpt is hem uit bed halen en zachtjes tegen hem praten. Ik doe dan zijn nachtlampje aan en begin te vertellen wat we in zijn kamertje zien. Dan zie ik de waas over zijn ogen wegtrekken en dan na een paar minuten leg ik hem in bed en slaapt hij weer.

5. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Sientje,

Damien heeft dit ook. Ligt dan te slapen en begint ineens heel hard te gillen. Lijkt wel een angst kreet. Vraag me ook steeds af of hij dan gedroomd heeft en wat dit betekent. Hij is nog zo jong dus snap dit niet helemaal.
    Pak hem dan ook meteen op en troost hem. Gelukkig is hij dan vrij snel weer rustig.
    Groetjes Karin

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    @Mamsie, ik heb geen idee wat het is, maar hij is dan echt heel erg bang.

Deb, dankje, tja het is erg vervelend, maar goed als het van tijdelijke aard is komen we er ook wel doorheen..
    Ik leg hem nu als hij weer wakker schrikt bij ons in bed, en leg hem dan weer terug in zijn bedje net als jij met Caitlin hopen maar dat t snel beter gaat..

7. Niet meer actief

klinkt inderdaad als een tijdelijk iets.... gewoon lekker troosten. Maar als je idee krijgt dat het omslaat in huilen zodat mams komt, meteen weer stoppen.

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dat deed hij vanmiddag dus, en toen heb ik m gewoon laten liggen en was het na 10minuten brullen stil..gelukkig hoor en zie ik wel het verschil tussen ik wil niet of ik ben bang!

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :) als je dat goed in de gaten houdt meis komt het vast goed

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Gelukkig het echte angstige huilen is (afkloppen :confused: ) over nu we de ganglamp s'nachts aanlaten, maar nu het volgende...Meneer heeft zich bedacht om midden in de nacht wakker te worden (tussen 3 en 6uur) dan gaat hij in zijn bedje staan en springen en schreeuwen tot ik eraan kom, als ik m dan weer terug leg in zijn bedje zet hij t op een schreeuwen en gaat hij direct weer staan net zo lang tot ik weer kom, en uiteindelijk eindigt t meestal met Valentino tussen ons in.. :oops:
    Ik weet dat dit fout is en wil hier zo snel mogelijk mee ophouden, maar weet niet zo goed wat de beste manier is, hij staat direct weer op zodra ik m neerleg in zijn bedje, en zet het echt op een gillen, vannacht heb ik het 50minuten aangehoord (met iedere x na 10minuten kijken geruststellen en weer neerleggen) en toen toch weer toegegeven.. :oops:
    Dit is eigenlijk begonnen na het angstige huilen en sinds de ganglamp aan is, wat nu, de ganglamp toch maar weer uit?
    En hoe doen jullie dat, gaat jullie kindje vanzelf weer een x liggen? Valentino gaat nl zitten!
    Alvast bedankt maar weer!

11. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    he sientje,

goed dat jij dit onderwerp openmaakt.
    wij hebben nl hetzelfde met noa.
    ze doet dit nu ongeveer een week. ze voelt zich ook niet helemaal fit, verkouden en vreemde poepbroeken.
    maar ik ga dus met je meelezen om tips op te doen.
    we doen het nu meestal hetzelfde als jullie.

liefs femke

12. Niet meer actief

ik denk dat je de ganglamp wel uit kan doen, want volgens mij is dat het niet! Ik kan me herinneren dat astrid ook een tijdje een dergelijke periode had en dat komt zo nu en dan steeds weer terug.

Nu is het zo dat ik haar bijvoorbeeld niet om 19.00 op bed hoeft te leggen, want dan schreeuwt ze alles bij elkaar. Leg ik haar om 20.00 op bed, dan is ze zo mak als een lammetje! Keuze snel gemaakt dus.

Toen zij echter in de nacht kwam, ging ik eruit en wiegde ik haar op de schommelstoel weer in slaap. Owee als papa dit probeerde! Want zodra paps zijn gezicht liet zien, ging het luchtalarm zowat af!
    Ik persoonlijk kan dat niet zo goed als het midden in de nacht is hoor, dat laten brullen. Als ze gewoon wat jammert en huilt, dan heb ik er geen problemen mee, al doet ze dat een uur achtereen.. ik draai me gewoon om. Maar brullen, nee! Dan krijgt ze mama.

Gelukkig was dit ook weer tijdelijk! Nu gaat ze dus om 20.00 naar bed en wordt na 8 uur wakker (wat ook wel errug lekker is overigens). Ze is nu 20 mnd

13. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    vanavond hadden wij voor het eerst ditzelfde probleem...vandaar dat ik nu ook maar ff mee lees...
    Melody lag net in haar bedje en na een paar minuutjes dommelen werd ze weer wakker en gierde het uit!
    Echt verschrikkelijk om te horen...
    Normaal laat ik haar wel ff huilen maar nu klonk het echt als angst dus ben naar boven (ge-rend)
    Ze keek heel angstig en zo klein als ze is, het leek wel alsof ze me wou vast pakken... kreeg haar niet rustig op haar kamertje.
    Heb haar dus 2 uur lang beneden op de arm gehad en daarna nog even in de box totdat het tijd was voor haar flesje en heb haar weer zachtjes op bed gelegd...
    Daar ligt ze nu weer een kwartiertje en hoop dat het nu weer goed is...

14. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hhmm... was een weekje op vakantie naar NL, en gisteren weer teruggekomen, en gisteren en vandaag word ze steeds huilend wakker.. gisteren bij mij in bed genomen,.maar vandaag speentje gegeven, en sliep weer door.. ben beniewd of ze weer wakker word.. gisteren was echt heel zielig!hielp speentje niet eens

Deel Deze Pagina