Mijn kraamhulp heeft me aangeleerd om eerst de luier te verschonen en daarna te voeden. Nu lees ik in een boek dat je eerst moet voeden en dan verschonen Wat doen jullie en waarom?
Toen Iman nog zo klein was deed ik eerst de luier verschonen en dan voeden, dit omdat ze tijdens de voedng vaak al half in slaap viel en als ik haar dan nog moest verschonen werd ze weer wakker. Nu doe ik haar eerst de fles geven en dan verschonen, nu gaat ze toch gelijk weer slapen als ik haar in bed leg, en ze valt ook niet meer onder het voeden in slaap. Trouwens nog gefeliciteerd met je zoontje! Wat een lekker ventje! Die foto waar hij moeilijk kijkt is geweldig
Ik voed eerst en verschoon daarna de luier. Zo heeft mijn kraamverzorgster dat aangeleerd. En achteraf zeker geen slecht advies, want het gebeurd mij heel vaak dat mijn kruimeltje tijdens het voeden zijn luier volgooit.
Ik hoor er verschillende adviezen over. Als je je kindje wakker moet maken voor een voeding is het handig om eerst te verschonen, zodat ie wakker genoeg is voor het eten. Meestal produceren beebs wel wat in hun luier na de voeding, dan is het handig om het na het voeden te doen. Ik verschoon voor de voeding, maar dat heeft te maken met het spugen. Als ik Lynn direct neerleg na de voeding, spuugt ze altijd.
Ik gebruik alleen snachts normale luiers en overdag katoenen dus ik verschoon bijna elk uur a 2 uur. Nu ik gewone luiers gebruik verschoon ik gewoon wanneer ik merk dat het nodig is. Snachts verschoon ik helemaal niet..want daar wordt ze klaar wakker van.. Maar meestal poept ze niet snachts maar pas sochtends.. Toen ze zo klein was verschoonde ik haar eerst en daarna voeden..
Toen dhani nog klein was deed ik ook voor voeden verschonen omdat hij ook in slaap viel tijdens het drinken en gelijk weer naar bed ging.. Nu verschoon ik hem zowiezo altijd als hij uit bed komt.. En verder merk ik nu als hij verschoond moet worden..dus heb daar niet echt vast ritme meer in..
Ik verschoon na het eten. Sowieso geeft Hind sinds twee weken aan wanneer ze een poepbroek heeft (4x per dag ), dus dan doen we het ook nog.
Ik heb van de kraamverzorgster geleerd voor het voeden, maar ik doe het erna (staat ook in het boekje van het consultatiebureau). Ook Mitchell maakt regelmatig een mooie poepbroek tijdens het drinken. Verder spuugt hij niet tijdens het verschonen als ik het erna doe, dus houd ik het zo. Dat scheelt me een hoop luiers.
De kraamverzorgster zegt altijd vóór het voeden en het CB komt met hun eerste bezoek dat je na het voeden moet verschonen. In het begin plast je kleintje zo weinig dat het best voor de voeding kan, maar hoe meer voeding, hoe meer plassen en poepen en dit gebeurd ook meestal ná de voeding, dus daarom is op dat moment verschonen ná de voeding het handigst, ook ivm luieruitslag.
ze zeiden in het ziekenhuis voor het voeden anders werd ze te wakker en kon k der niet meer i bed leggen want dan is ze klaarwakker als k het pas na het voeden wil doen wilt ze niet drinken omdat ze het vies vind aanvoelen als ze gepoept heeft duzz doe het voor die tijd maar dan is ze klaar en poept ze de luier weer vol maar met plasluiers doe k het altijd na het voeden voel altijd ff hoe dik de luier is en spiek ff achter de luier hihi
Ik doe het meestal voor het voeden, anders moet ik haar met die volle buik gaan verschonen en komt de helft er zetten.
Ik verschoon ook na het voeden. Hij krijst altijd zo om zijn voeding, dat ik het zielig vind als ik dan ook nog eerst zijn luier moet doen voordat hij eten krijgt. 's Nachts is het wel fijner voor het voeden, want dan kan hij meteen slapend zijn bedje in. Is voor mijn nachtrust ook fijner
toen mijn zoontje geboren is, lag ik nog een week in het zh, hu deden daar ook eerst verschonen en dan flesje, want het id idd vaak zo dat een kleintje in slaap val onder het flesje of snel erna, zielig om dan schone luier te gaan geven
Mijn kraamhulp had weer een andere manier. Eerst één borst voeden, dan verschonen en dan de tweede borst als toetje aanbieden. vaak omdat Mika met de eerste borst al in slaap viel. Van de luier verschonen werd hij weer wakker en kon dan nog wat drinken. Nu doe ik het zelf na de voeding, omdat hij tijdens het voeden de luier vol gooit en bovendien bied ik nog maar één borst aan omdat Mika veel spuugt.
eerst deed ik voor de voeding... en viel hij altijd in slaap... op gegeven mom... poepte hij lekker als ie aan de Borst lag en deed dit dus ook elke dag dus ik verschoonde erna of tussen de eerste en tweede borst.... maar nu doe ik het weer voor de voeding... dit weer omdat als ik hem neerleg na de voeding... krijgt hij de hik... en hij valt nu weer in slaap tijdens de borst... en gaat dus linearekta naar bedjes toe.... en slaapt daar lekker een uur door
Ik doe het voor de fles (mijn KV deed dat ook), maar eigenlijk vooral omdat Rick anders zijn voeding teruggeeft tijdens het verschonen..... Hij poept nog op zulke wisselende momenten (meestal eens in de 3 dagen), dat ik daar (nog) geen houvast aan heb.
Ik verschoonde haar eerst voor de voeding. Maar 9 van de 10 keer poept ze de luier onder het drinken weer vol. Dus nu meestal tussen de voeding in of na de voeding. Scheelt me een werk en een hoop luiers.
Ik verschoon overdag meestal na de voeding en 's avonds en 's nachts meestal tussen de twee borsten door. Van het toetje wordt hij dan weer lekker slaperig
ik doe eerst verschonen daarna voeden als ik het andersom doe (vooral 's nachts) is ze weer klaarwakker en valt ze niet meer zo snel in slaap. Ze poept soms wel tijdens het voeden dat is even pech hebben maar het komt niet zo vaak voor.
Hier is het door de kraamhulp ook aangeleerd dat je beter eerst kan verschonen en dan kan voeden. We hadden hier ook een slaapert tijdens het drinken. Overdag doe ik het nu regelmatig na het voeden, maar 's avonds als hij toch moe is doe ik het nog voor de voeding. Als hij dan toch half in slaap licht hoef ik hem niet te verschonen zodat hij daar weer wakker van wordt........