Hallo meiden, Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Onze hypotheek rente loopt af. En nu hebben we vanmiddag een gesprek bij de bank. Ik ben echt een leek als we het hebben ook hypotheek rente. Maar ik wil me ook geen hoge rente aan laten smeren. Nu vroeg ik me af wie weet hoe hoog de rente staat ? Wij hebben hem 7 jaar geleden afgesloten voor 4,0 %.
Check deze site anders? Independer: Hypotheek - Vergelijk 550 hypotheken online en bespaar Het afhankelijk van hoelang je de rente nu vast wil laten zetten.
Hoe lang wil je de rente vast zetten? 10 jaar vast was vorige week 4,45% bij een geldverstrekker volgens mij. Tip: ga ook bij meerdere banken langs of een tussenpersoon die kan bemiddelen tussen verschillende geldverstrekkers. Doe dat wel minimaal 4 weken voordat je rente afloopt, mocht oversluiten gunstig voor je zijn (zorg ook dat de tussenpersoon dan goed uitrekent of je de kosten van oversluiten tijdens de rentevastperiode terugverdient).
Wanneer loopt het af dan? In principe is het verstandig om zes maanden van tevoren al te informeren. En niet alleen bij je huidige bank, maar ook andere banken. Grote kans dat je huidige bank 'm namelijk laat oversluiten tegen een hogere rente. Dus idd wat Cindy zegt, bij meerdere geldverstrekkers gaan polsen.
Hij loopt 31 mei af. Ik heb er nooit aan gedacht om een half jaar daarvoor al te gaan informeren. Een maand geleden de afspraak gemaakt maar we konden nu pas terecht. Het lijkt me zoveel gedoe om hem over te sluiten. Hebben nu alles bij de rabobank. En dat voelt wel fijn. Want hoe gaat dat bij oversluiten betaal je dan geen oversluitkosten ? We kregen gisteren voor de duur van 6 jaar 4,1 %aangeboden Dit is maar 0,1 % hoger dan we hebben. En voor de duur van 10 jaar 4,8. Bij die van 10 jaar gaan we uiteindelijk 40 euro meer betalen dan met 4.1. Nu zit ik erg te twijfelen wat we zullen doen. Of 10 jaar en meer zekerheid of 6 jaar en bijna geen kosten die stijgen....