Welke kledingmaat valt kort?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by missiemaartje, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze Niek is een beetje aan de kleine kant. 2 weken terug was hij 4320 en 52,5 cm. Nu inmiddels zal hij natuurlijk wel weer wat groter zijn. Ik merk dat hij in maatje 50/56 zit. Sommige shirtjes van 56 worden ook alweer te klein, maar dat heeft meer met de hoofdopening te maken. Die shirtjes zijn wel te lang, maar daar past hij al bijna niet meer in!

Zijn hoofdomtrek is namelijk gemiddeld, met zijn lengte zit hij wat onder de curve.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met babymerken. Ik zoek merken die kort vallen, maar dus niet te klein qua hoofdopening (ja das lastig!).

Noppies valt hier geweldig. Maar ik wil ook wel weer wat anders dan noppies..

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zijn shirtjes met overslag dan niet heel handig die kunnen ver open. Ik vond de overslagshirtjes van Little label erg fijn (valt niet heel groot ook) en verder heeft hema/prenatal ook weleens shirtjes met een overslagopening i.p.v. knoopjes die kunnen ook veel verder open. van dit soort openingen bedoel ik: Frendz New Born T-Shirt kor V&D

Ik vind v&d sowieso wel fijn en leuk voor zoonlief.

3. missiemaartje

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de hema 1 overslagtruitje maar die vind ik totaal niet handig.. Valt heel erg groot vind ik.. Ik zal eens op de link kijken!

4. missiemaartje

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wacht je bedoelt een andere overslag..
    Oh ja dat lijkt me inderdaad misschien wel handig!!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Lief! vind ik vrij kort vallen en heeft in de kleine maatjes aan beide kanten drukknoopjes, dus een groot hoofdgat. ;) :)

V&D/Frendz en Prénatal valt vaak ook relatief kort.

Maar 't is allemaal wel een stuk breder dan Noppies...

6. missiemaartje

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prenatal vind ik inderdaad erg breed.. frendz geen idee, heb ik eigenlijk niets van!!

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Lief! (of in dit geval Stoer!) valt inderdaad breed. Z8 valt ook breed, maar valt ook over het algemeen wat groter. Frendz valt inderdaad ook breed (was in ieder geval veel te breed voor ons lange ventje), eigen merk babydump valt ook breed.

8. missiemaartje

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog best lastig om iets te vinden wat kort is, maar niet te breed en de hoofdopening groot genoeg!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik dacht tijdens het lezen van je post telkens:'Noppies! Noppies!' en toen las ik de laatste regel... :D

Mijn ervaring met rompertjes van Lief! is vooral dat ze kort vallen, ik vind ze niet per se breed, maar misschien is dat met de truitjes weer anders.

10. missiemaartje

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja ik noppies staat gewoon geweldig.. maar ja, ik wil gewoon weer eens wat anders.. Weet iemand hoe het met de shirtjes zit van lief!?

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hier in verhouding ook n groot hoofdje; mt. 74;
    Ze heeft kledingmaat 68 nu, maar van Lief maat 80; anders past ze er niet door met d'r hoofdje...
    Vorige week een 74 voor een 80 geruild, omdat het niet goed pastte...
    80 zit t wel iets ruim bij haar, maar zij is ook heel smal.
    Verder hier veel gewone HEMA/ prenatal dingen, gaat wel goed over t hoofdje ;)!

12. missiemaartje

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar de prenatal en de hema vallen weer zo breed.. :(

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lief: valt heel breed en kort met lange mouwen. Hier een smal klein mannetje met een normaal hoofd (dus ik ken het probleem :)).

@Hema: sommige dingen vallen wel goed, pasvorm is per kleding stuk ongeveer anders!

@als hij straks in 62 zit is just small ook een fijn merkje. Te koop : hier kun je kijken bij jou in de buurt:Persival | Baby- en kinderkleding

Ik vind en vond v&d juist wel fijn en niet breed vallend, past zoonlief goed.

En H&m en Zara zijn ook leuk. H&m valt wel groot vind ik en Zara valt klein.

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    #14 soefdeboef, May 6, 2012
    Last edited: May 6, 2012
    Ja, hier kan ze dan een legging als broekje aan...
    Dan is het niet zo breed.
    En van die t-shirtjes van de hema zijn ok...
    Ze heeft trouwens ook veel shirtjes/ pyama's van bambino (kruitvat) aan
    en daarover andere shirtjes met korte mouw, dat gaat ook goed.
    Of rompers met lange mouw en daaroverheen een wat groter shirtje met korte mouw.
    Maar ja, we hebben een meisje, misschien in dit geval toch handiger?!
    Bakkaboe past hier trouwens ook goed, dat is dan wel weer wat duurder merk...

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik mis ducky beau nog in het rijtje!! Mooi merk, valt een beetje als h&M maar heeft bij veel shirtjes een lekkere grote opening voor het hoofdje, overslagje of twee kanten drukkers!

Share This Page