Hetzelfde hier. Het is een stevige, maar hele zware fiets. Als ik niet met mijn zoontje weg hoef, neem ik een andere fiets mee. Inmiddels zit mijn zoontje voorop, yepp stoeltje, en de ruimte valt flink tegen. Mijn man heeft er geen last van, maar ik kan zelf niet "normaal" opstappen. Ik ben klein, en mijn borstkas komt tegen het yepp kinderstoeltje aan. Dus ik moet steppen om dan pas op mijn zadel te gaan zitten. Of te wel: stevige fiets, maar een moederfiets heeft in mijn ogen weinig andere voordelen. Niet meer ruimte dan bij een andere fiets.
Dat opstappen is idd even aanpassen. Het op- en afstappen met aan beide kanten van de fiets 1 been lukt niet met een stoeltje voorop (maar dat is misschien met alle fietsen met een voorzitje zo?). Als ik geen kinderen meer op de fiets hoef te vervoeren, gaat de fiets direct verkocht worden.
Ik zit er hier aan te denken om de gazelle bloom te kopen.. Helaas zit daar nog een levertijd op van 10 weken. De reden waarom ik een Moederfiets wil zijn, extra ruimte tussen het voorzitje, dubbele stevige standaard, stevige bagagedrager(voor kind, boodschappen, buggy) en een stuurslot. Iemand ervaringen met de nieuwe bloom? Of meer tips van een 'gewone' fiets met ook deze extra's. Ik heb ook op de Batavus Mambo deluxe gefietst, maar hier kom ik met mijn kuiten tegen die stangetjes aan.. Dus dat vond ik niet fijn..
Ik had al een transportfiets, hier hebben we afgelopen weekend het kinderzitje opgezet. Mijn fiets heeft al een dubbele standaard, stuurslot, groot breed stuur en een stevige bagagedrager dus leek het mij onzinnig om nog voor een moederfiets te gaan. Voordeel is natuurlijk ook dat het kinderzitje er op een gegeven moment weer af kan en ik weer mijn gewone fiets terugheb. Ruimte tussen zadel en voorzitje lijkt op het eerste gezicht wel mee te vallen, maar omdat ik lang ben heb ik ook een grotere framemaat, dat zal vast ook wel meespelen.
cortina Roots, maar ik heb hem al wel een jaar of 3. Zelf een transporter van gemaakt, door een rekje erop te maken met mand, maar die heb ik al snel eraf gehaald, ik vind dat de fiets veel te zwaar maken. Hij is wel heel stevig, ik zette mijn zoon achterop, dochter voorop en buggy eraan, en hij viel nog niet om.
Fijn topic dit! Ik mag er volgende week ook 1 uit gaan zoeken en twijfel nu nog tussen de Gazelle Bloom en de Batavus Mambo Deluxe. Gewoon maar eens uitproberen in de fietsenwinkel denk ik. Wel fijn om alle andere ervaringen te lezen!
Ik heb de BSP La Dolce Vita 2015 en ben er echt heel blij mee. Hij heeft 7 versnellingen en fiets erg licht en prettig. Ik heb de yepp zitjes erop.
Ik heb vorig jaar zomer de gazelle bloom nieuw aangeschaft. Super fijne fiets. Indersaad fijn met de dubbele standaard en het stuurslot. Maak er elke dag tebruik van. Fietst wel uets zwaarder dan een gewone fiets, maar prima te doen. Ik ben zelf niet zo groot dus vind de extra ruimte tussen het stuur en het zadel ook erg fijn. Maak gebruik van get bobike zitje omdat je deze met het dingetje waar het in vast zit op twee fietsen kan gebruiken. We hoeven dus alleen het zitje en scherm er maar af te halen en dan kunnen we deze overzetten op mans fiets. Ideaal.