Wie denkt er ook aan of heeft het gedaan? Wij zijn ons nu aan het orienteren om over 2 jaar een jaar te gaan reizen met onze kindjes van dan 3 jaar. Momenteel denken we aan een lang half jaar met een camper door Europa inclusief Scandinavie, bepaalde landen in Oost Europa, bijzondere culturele plekken in Zuid Europa etc. Aansluitend 5 maanden Australie, Nieuw Zeeland en een aantal veilige en kindvriendelijke Aziatische landen. Wie deelt de droom of heeft het reeds gedaan en heb je tips of verhalen die leuk zijn om te delen?
Wat gaaf zeg! Ik ken eigenlijk niemand die het heeft gedaan met kinderen, wel zonder kinderen. Ik kan je dus geen tips geven, maar vind het heel bijzonder dat je dit gaat doen. Ik snap dat je het nu doet, omdat ze nog niet leerplichtig zijn, maar wel jammer dat ze zich later niet alles zullen herinneren. Ik zou dus zeker een mooi boek per kind aanschaffen om daar dingen in te schrijven en plakken en veel foto's maken!
Ik denk dat je nu makkelijker weg kunt, maar ik zou persoonlijk wachten totdat mijn kinderen zo'n geweldige ervaring ook heel bewust zouden meemaken. Dat is toch iets waar ze enorm veel kennis en levenservaring uit zullen trekken (tenzij jullie de reis puur richten op toeristische routes). En met 2jaar zal de hele ervaring aan ze voorbij gaan. Praktisch gezien is het een makkelijke leeftijd, al is 3 jaar denk ik nog een stuk makkelijker (zindelijk, geen slaapjes overdag enz). Onze vrienden hebben 3mnd in Azië rondgereisd met kinderen, wel wat grotere kinderen. Het was geweldig en overweldigend, vooral voor de kinderen.
Gaaf zeg, gewoon doen. Geen ervaring mee, maar volgens mij zijn er wel een aantal blogs op internet. Misschien je topic ook in het vakantie subforum plaatsen?
Fijnste zou zijn idd als de kinderen drie a vier jaar oud zijn, vanaf 5 geldt de leerplicht. Onze kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk naar de vrije school of het Montessori gaan, bij eentje hebben we al moeten inschrijven en zij waren erg positief. Jammer dat er nog geen ervaringsdeskundigen zijn, maar wiet weet komt dat nog.
Lijkt me geweldig. Als je tijd en geld hebt zou ik zeggen doen! Onvergetelijk voor jezepf en de kindjes
Misschien niet heel behulpzaam maar misschien wel leuk: kluun - de weduwenaar. Hierin gaat hij met zn dochter van 4 oid imn australie rondreizen in een camper. Wie weet haal je er nog tips uit.
Heb geen ervaring met een wereldreis, maar wij wonen met dochter van 1 in Australië en hebben al verschillende lange vakanties gemaakt met haar in Australië, Nieuw Zeeland en naar Nederland. Ik vind het heerlijk om lekker een tijd met gezin weg te zijn. Zolang je reist in het tempo van de kinderen, dus niet teveel reisdagen achter elkaar, genoeg pauzes tijdens lang ritten, etc, leuke uitstapjes voor hun, dan is het goed te doen. Als je zelf gewoon relaxed en flexibel bent, volgen kinderen vaak ook! Lijkt me heel bijzonder om zo'n reis te maken met het hele gezin! Het is inderdaad ook leuk als ze zich er meer van herinneren, maar nu is het ook heel waardevol dat jullie helemaal tijd voor elkaar hebben en ze pikken echt van alles op tijdens de reis, van andere culturen etc. Veel plezier als het gaat lukken!