Moederfiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Achterkantvandemaan, 28 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf eerder proberen om (een deel van de) de accessoires gratis te krijgen, en een onderhoudsbeurt oid :).

    Wat betreft verzekeren: check ook even of dat moet van het fietsplan, komt niet vaak voor maar het kan zijn dat het verplicht.
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.258
    7.211
    113
    Slim! Ga ik proberen te fixen :p
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.258
    7.211
    113
    Whaaaaa ik heb een fiets gekocht!!
    De Gazelle Bloom, zwart met bruin leren zadel. Hij is super mooi!

    En gratis fietsstoeltje en slot erbij, thanks voor de tip!!
     
    cowgirl80, sabagirl, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  5. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    Ik heb een Batavus Mamafiets. Daar heb ik een krat met een rekje laten monteren. idd stuurslot en dubbele standaard erg fijn. Inmiddels alleen nog een junior zitje achterop. Ik wil in de toekomst wel een elektrische fiets.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.403
    3.954
    113
    noord holland
    Ik heb nooit een moederfiets gehad, die begonnen pas net een beetje te komen in de tijd dan mijn kinderen klein waren (dus nog een zeldzaamheid en ook enorm duur). Ik heb dus gewoon gefietst met een zitje voor en een zitje achter. Je kunt een dubbele standaard los kopen en op je fiets zetten. Die had ik ook een, dat was wel echt handig.
    Ik had twee fietszitjes via MP en nadat ik ze niet meer nodig had ook weer verkocht via MP. Je gebruikt het allemaal maar zo kort. De meest gangbare zitjes passen gewoon op de standaard fietsen. Ik had in ieder geval niets bijzonders verder. Ja je moet even wennen met op- en afstappen maar echt niet heel speciaal ofzo.
    Bij elektrisch fietsen trap je overigens ook gewoon zelf, je kunt je alleen laten ondersteunen zodat je makkelijker fietst of sneller kunt.
    Maar goed, niets mis met gewoon zelf kracht zetten. Ligt denk ik een beetje aan hoeveel je fietst. Voor mij ging het om alleen in het dorp, voor verder pakte ik eigenlijk altijd de auto, daar hoef ik geen elektrische fiets voor.
    Een vriendin van mij had geen auto en deed alles op de fiets, ook buiten het dorp. Dus ja dan zou ik er waarschijnlijk wel voor kiezen.
     
  7. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Ligt ook maar net aan je conditie. Ik heb geen electrische fiets. Altijd wel een kind achterop. Vaak boodschappen ook nog. Maar ik zou niet weten waarom ik een electrische fiets zou moeten hebben.
     
  8. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Ik fiets al ruim 10 jaar elke dag op een Sparta Amazone moederfiets. Eerst met 1 kind, toen jaren met 2 kinderen en nu nog met een 6 jarige achterop. De fiets staat vaker buiten als binnen en doet het nog steeds prima.
    Heb hem destijds tweedehands gekocht en nooit geen kosten aan gehad behalve een ander zadel.
     

Deel Deze Pagina