Een probleem mag ik het eigenlijk niet noemen, maar ik zou graag weten hoe ik het patroon wat er nu is kan doorbreken. Het gaat om het volgende. Ons meisje slaapt maar heel kort (of net als gisteravond niet) tussen de 4e en 5e voeding. Dit is ons schema: 7.00 fles 7.30-12.00 slapen 12.00 fles 14.00-16.00 slapen 16.00 fles 18.00-20.00 slapen 20.00 fles 21.30-23.00 slapen ( maar dit lukt juist niet, 23.00 uur heeft ze alleen in zeldzame gevallen gered, vaak slaapt ze maar een half uur tot een uur en heeft dan honger) 23.00 fles en daarna meteen naar bed. (deze fles geven we vaak tussen 22.00 en 22.30 al) Op zich niet echt een probleem zou je zeggen, maar eigenlijk kunnen we bijna niet van de deur 's avonds omdat ik dan met ons Iris zit zo heel de avond totdat ze de laatste fles heeft gehad. Daarna leg je haar in bed en valt ze als een blok in slaap heel raar. Ik heb al geprobeerd om het dagritme te veranderen, maar dat resulteerde erin dat ze 's morgens om 5 uur ging komen, ook niet echt een succes dus. 's morgens om 7 uur valt ze al tijdens het eten weer in slaap, ze heeft dan dus nog niet voldoende slaap gehad. Ik heb er al aan zitten denken om haar al eerder 's morgens (voor de voeding van 12.00 uur) uit bed te halen, maar ze is gewend om meteen te eten als ze wakker is, dus ik ben bang dat het alleen maar een hoop strijd gaat opleveren en de rest van de dag een zooitje wordt. Hoe doen jullie dat? Heeft er misschien iemand tips hoe ik dit kan gaan aanpakken.
Gewoon wachten tot het vanzelf overgaat. Ik heb nooit het schema zelf bepaald, altijd aangepast aan Jarissa. En inderdaad zijn ze dan een hele periode 's avonds wakker. Het gaat echt vanzelf over.
ze is nog maar 3 maanden joh! Ik blijf me nog altijd aan mijn kind aanpassen en de keren dat wij na het avondeten allemaal niet thuis zijn, zijn op 1 hand te tellen. Ik zou het zo laten, je kindje voelt zich hier lekker bij toch! Bij ons ging het sinds een maand helemaal soepel met 4 flessen. Maar vanaf afgelopen week komen de tandjes door en waarschijnlijk ook een begin van een sprong, dus het schema is weer helemaal bal. Ik pas me gewoon aan haar aan, komt vanzelf weer!
Gewoon wachten tot het overgaat. Ik ging en ga mee in zijn ritme. (Nu is het wat makkelijker iets te sturen, omdat hij al anderhalf is.) Het gaat vanzelf voorbij.
Is dit haar schema, of jullie schema? Het kan gewoon even een periode zijn.. Die heb je gewoon, en dat duurt dan een weekje ofzo.. Als je haar in jouw schema probeert te proppen kan dat soms ook wat onrustigheid opleveren.. Kun je niet even een paar dagen aankijken wanneer ze zelf voor de fles komt, en zelf naar bed wil? (werkt natuurlijk niet als dit haar schema al is)