Hoi iedereen , ik ben nieuw hier en sinds een tijdje begin ik te verlangen naar een eigen kindje . ik ben 31 jaar nu . in het verleden heb ik die drang ook al gehad, toen wou mijn partner eerst wel een kindje en opeens niet meer. dus ik had mijn wens geschrapt . het had geen nut. Die relatie heb ik beindigd. nu sinds een jaar getrouwd met een man die ik nu 5 jaar ken . hij heeft al 2 dochters uit een vorig huwelijk en heeft geen zin in meer, blijkt ook uit de sterilisatie . onlangs heb ik hem nog gevraagd wat als ik een kindje wil . hij zei : dat kan niet . maar ik wil mijn droom of wens niet weer zomaar opgeven . dus effe kort ... ik denk erover na om een alleenstaande moeder te worden . maar dan denk ik aan de kosten. ik heb een vaste baan, werk 35 uur in de week . productief werk dus we zitten op 7u per dag . waar kan ik allemaal op rekenen ? is het wel te doen ? mijn familie woont in belgie dus die kan ik niet even aanspreken voor opvang . en wat als ik sochtends om 6 u moet beginnen ? ik werk in ploegen. ik bén handig met naaimachine ...en vb spuugdoekjes enzo kan ik zelf maken . ik heb ook al heel wat spullen in huis ... zoals een doomoo zitzak, zitje, luiertas, fopspenen, afdruiprekje, een oude silver cross die ik wel zou willen gebruiken . ik denk na over het nut van materialen enzo . ik koop niet meteen impulsief( niet vaak ) Ik twijfel een beetje aan alles
Nou, best heftig eigenlijk ik begrijp je wel, de keus is nu of je alleen met een kindje wil zijn of alleen met je man.. moeilijk hoor maar om even in te haken op je praktische vraag. Is het te doen? alles is te doen afhankelijk van de lat die je legt en je verwachting bij get geheel. Ik denk persoonlijk dat je je om de spullen nog het minst zorgen hoeft te maken, je kan een hoop regelen vij de kringloop (goed spul vaak hoor) of marktplaats, meubels, kleertjes etc. De grootste kosten zitten in kinderopvang, luiers, kleertjes als je alles nieuw wilt kopen en evt. babymelk. Maar je kan daar ook rustig naar toe sparen.. er zal neem in aan een aardig tijdsgat zitten tussen nu de wens en evt straks een kind. Je zal missch 'gebruik' moeten maken van een zaaddonor, en een scheiding zal je ook niet in de kouwe kleren gaan zitten.. Qua energie kan het meevallen, maar je kindje kan ook veel huilen en dan lijkt het me wel fijn een sociaal vangnet te hebben. Maar als je zelf sterk in je schoenen staat dan kán het natuurlijk sowieso.. genoeg mama's die het bewust of noodgedwongen alleen voor elkaar boksen. Liefde van en voor een kindje is in ieder geval wel allesoverstijgend, beter is er niet als je het mij vraagt..