Moedergevoelens!

Discussion in 'Zwangerschap' started by wizard, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Ik heb het eergister dus allemaal kunnen zien hoe mijn schoonmoeder zich gedraagt, aangezien mijn schoonzus is bevallen...... Nou, belachelijk! Helemaal gefrustreerd omdat ze het kind niet vast mocht houden! Moest gelijk de dag erna weer komen. Wat is er toch zo belangrijk aan het vasthouden.... je kan dat kind toch ook gewoon bekijken?!?!?!? Ik snap het echt niet! Als het goed is zie je dat kind nog de rest van je leven, waarom dan nu zo opgefokt!?!?!

Zucht, ik denk er maar niet teveel aan, maakt me alleen maar gefrustreerd! Ik fluister de kraamhulp wel voldoende in....

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Hihi grappig die hormoontjes :D .

Ik begrijp wel dat ouders en schoonouders kleine willen vasthouden maar ik ook! Voor mij is het dan ook nieuw. Ik zeg anders tegen kraamvrouw dat ze tegen de visite zegt dat kindje niet te vaak opgetild mag worden :D

Nee zonder dollen ik heb dan echt 3 keer schijt dan als ik het niet wil dan kan iedereen gaan zeiken. Ik geef haar pas wanneer ik het zelf wil. Kindje slaapt volgens mij toch wel de eerste paar weken alleen dus als ze slaapt lekker laten slapen.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    O o o wat was ik trots toen ik als enige mijn nichtje (peetkindje) vast mocht houden, zelfs mijn ouders mochten het niet van mijn zus....alleen ikke :) :) :)
    Maar inderdaad daar was mijn moeder dus ook niet echt blij mee....ik was alleen maar trots :)

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Juist! Dat gezeul geeft nooit een goed ritme, misschien moeten we al die "vragers" dan ook maar uitnodigen voor de nachtelijke onrust? Kunnen zij ervaren hoe het is om steeds uit je slaap gehaald te worden!

5. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Oh wat ben ik blij met dit topic!
    Ik dacht al dat het aan mij lag.

Ik wil ook na de bevalling eerst een tijdje alleen met m'n man van de kleine genieten. OK, onze ouders mogen misschien wel dezelfde dag langskomen... maar al dat gedoe met de baby,oppakken enzo... zie ik helemaal niet zitten. Vond mezelf al een bezitterig kreng, maar gelukkig ben ik niet de enige.

Al die bezoekjes heb ik ook nog niet echt zin in. Ik weet zelf ook wel dat ik het heerlijk vind om een kleintje vast te mogen houden... maar van hand tot hand... arm kindje!
    Gelukkig hebben we geen heel grote familie. ;)

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Wat zijn er eigenlijk veel meiden die hun schoonmoeder niet zo leuk vinden!
    Maar ja, het lijkt me ook niet makkelijk als je een schoonmoeder hebt, die niet zoveel rekening met je houdt.
    Ik heb het getroffen denk ik, mijn schoonmoeder is erg lief (en de rest van de schoonfamilie ook) en ik zal haar graag mijn kind geven. Alle mensen met wie ik close ben, mogen hem vasthouden, maar degenen die verder van me af staan, krijgen hem niet.
    Dat vind ik gewoon niet nodig, kan me niet schelen wat ze daarvan denken.

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Haha grappig om te lezen....
    Wat mij betreft mogen ze de kleine wel eventjes vasthouden (familie en vrienden) maar meer ook niet. Dus nergens mee bemoeien a.u.b! Ik ben de moeder en redt er heus zelf wel mee (samen met de papa). Ze (en dan bedoel ik vooral mijn schoonmoeder) hoeven me niet te vertellen wanneer de baby moet slapen en eten etc. Dat regel ik zelf wel!

Groetjes Miep

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ben zo blij dat ik niet de enige ben...

Het grote verschil tussen moeder en schoonmoeder is als ik me bij mijn moeder ergens aan irriteer kan het gewoon zeggen, als ik hetzelfde bij mijn schoonmoeder doe breekt de hel los en ben ik de bitch die met haar zoontje is getrouwd.....

9. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Hier ook 1 met een uh ja hoe omschrijf je dr.. een niet zo'n leuke schoonmoeder laten we het daar maar op houden ;)

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Meid dat herken ik heel erg van bij me dochter!
    Heb er nog steeds last van af en soms en ze wordt al bijna 16. ;)
    En op deze leeftijd moet ik haar straks delen met een jongen :oops:Haha....

Groetjes Marjo

11. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Hihi, blij dat ik deze topic geopend heb. :D Wat een verademing om te lezen dat ik niet de enige ben! Mijn moeder was gister hier en wij bespreken altijd alles met elkaar, zo ook dit onderwerp. Weet je wat haar reactie was? Ze vond dat ik egoistisch was want er zijn zoveel mensen die de hele zwangerschap met me meegeleefd hebben. :confused: Ok, heeft ze gelijk in maar moet ik dan gelijk nadat ik haar 9 mnd bij me gedragen te hebben en op de wereld heb gezet gelijk van hand tot hand gaan? Dacht het toch even niet! Dan ben ik toch echt bang dat ik aardig wat mensen zal moeten teleurstellen. Degenen die gepikeerd zijn hebben mooi pech! Zo, ik heb gezegd. ;)

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ja moeilijk hè! Ik denk dat oma's zich echt heel erg gepasseerd zullen voelen. Kan me niet voorstellen dat zij dat niet hadden bij ons?

Ik ga mijn dochter wel ff aan mijn moeder en schoonmoeder geven maar alleen als ze erom vragen :D

13. peetje80

peetje80 Actief lid

Jun 26, 2006
    176
    0
    0
    Zo herkenbaar! Ik ben pas bevallen en het lijkt wel of iedereen denkt dat ik Job wakker ga maken zodat zij hem op schoot kunnen. Nog bijna niemand heeft hem vastgehouden. Lekker laten slapen als hij nog slaapt! En als ze het jammer vinden, pech dan!

Liefs Petra

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb dat ook hoor ik geef Daan ook niet aan jan en alleman als ik wil dat iemand hem vast mag houden is dat omdat ik het wel vertouw maar zit ik lakker met me ventje dan blijft hij gewoon bij mij.

En al de kraamvisite we hebben de eerste week alleen maar de opa's en oma's laten komen en broer en zussen en verder hebben we in de kraamtijd heel veel nee gezegd en kom het nu pas op gang eerder wilde ik het niet wilde eerst zelf helemaal herstellen en gelukkig begrepen de mensen dat.

15. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Je moeder reageert vooral vanuit haar eigen standpunt en dàt vind ik egoistisch! Is ze dan vergeten hoe zij zich voelde toen ze net moeder was geworden? Ik weet zeker dat ook zij, jou niet van arm tot arm heeft laten gaan.

Ik heb het ook allemaal meegemaakt. Ouders die zich continue proberen op te dringen, totaal geen respect hebben voor het feit dat je net ouders bent geworden en helemaal niet zit te wachten op dat gekontedraai rond je kind. Mijn schoonmoeder liep ook continue te mekkeren dat ze mijn zoontje vast wilde houden. Toen ik eindelijk uit het ziekenhuis kwam hingen ze weer aan de telefoon om langs te komen. Toen hebben we gezegd dat we een week geen bezoek wilden en nu eens zelf wilden genieten van onze zoon. Nou dat werd ons niet in dank afgenomen. Zodra de week voorbij was hingen ze weer aan de lijn, toen hebben we ze maar even langs laten komen. Mijn zoontje lag lekker in de box te slapen toen mijn schoonmoeder vroeg of ze Milan mocht vasthouden. Ik zei nee, ik ga hem niet wakker maken voor jou. Ze was woest! Dus ik zei je kunt beledigd zijn zoveel je maar wilt maar het gebeurd gewoon niet! Toen liep ze naar de box en begon aan hem te zitten, mijn man liep toen ook naar de box toe om te kijken wat zijn moeder aan het uitspoken was, en heel zachtjes zodat ze dacht dat ik het niet kon horen vroeg ze aan mijn man of ze Milan vast mocht houden! Ik stond op ontploffen! Dat mens had werkelijk geen fatsoen. Nu ik zwanger ben van de tweede gaan we het zeker anders aanpakken! Na mijn bevalling wil ik een week niemand zien. Ook geen ouders en schoonouders. Ik ga nu eens aan mezelf denken, in plaats van wat ouders en schoonouders verwachten. Dat zal ook wel weer scheve gezichten opleveren, so be it! Nu gaat het op mijn manier.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook hier iemand met moedergevoelens hoor...
    Ik had er voor de bevalling nog niet zo extreem last van moet ik bekennen, maar nu ons meisje daar in die couveuse ligt heb ik echt het gevoel.. DIE IS VAN MIJ! Mijn man mag hier overigens nog wel in delen hoor hahahahahhaha, maar de rest? No way!

Nu is het ook zo dat ze adviseren om het kindje alleen aan te laten raken door de ouders zolang ze nog in de couveuse liggen zodat de kleine beetje kan binden aan ons. Maar schoonmoeders (die momenteel, waar ze niet zo heel veel aan kan doen, is meer mijn gevoel, toch al alles verkeerd doet hihihihi) dacht dat toen ik haar op schoot had dat ze toen wel mocht, en ging haar aaien zonder het te vragen... oeeeeee het broeide echt in me, ik begon te koken, heb niets gezegt overigens. Maar het zat me wel eventjes dwars. Mijn ouders raken Sam ook nog niet aan, en die gaan het ook niet vragen. Die hebben nog tijd zat.

Hoe het dalijk gaat als ze thuis is? Geen flauw idee, maar momenteel wil ik het liefste thuis blijven voor Sam (maar dat kan niet) zodat wij haar helemaal zelf kunnen opvoeden en ik haar niet hoef te delen.

Ook ik vind overigens dat als ze slaapt dat iedereen haar moet laten slapen!

17. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Patrieske, dank je wel voor je reactie! Ook nu dacht ik weer dat het aan mij lag, ik zal wel weer egoistisch zijn. Ik heb jullie nog niet eens de ergste opmerking verteld die ze gisteren maakte... Vervolgens gooide ze er nog achteraan dat je kinderen altijd voor een ander krijgt. :confused: :confused: :confused: :confused: PARDON? Ik vertelde dit aan mijn vriend en die reageerde meteen: DIE IS GEK! Moet inderdaad niet gekker worden, je zou hier de grootste ruzies door kunnen krijgen!

18. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    aha annabella , gelukkig nog iemand die zich verbaasd over al die ouders en schoonouders.

Ik ben dol op beiden dus van mij mogen ze de baby vasthouden. Daar krijgt dat kind niets van. En het grootste deel van de dag is de kleine toch voor ons.

19. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Tja, wannabe, sommigen maken het er zelf ook wel een beetje naar

20. Niet meer actief

Ik had een collega hier onaangekondigd op de stoep staan twee dagen na de bevalling, ik was nog lang niet op de been en zij verwachtte dat ik de kleine wel even wakker zou maken omdat zij binnen was komen vallen... nou ja zeg :( Ik was zelf nog niet eens in staat op dat moment om normaal een gesprek te voeren.

Share This Page