Dit is nu al de vierde dag dat mijn zoontje van 2,5 week een regeldag/nacht heeft. Ik ben continue aan het aanleggen, soms wel uren achter elkaar. Heeft iemand tips die het makkelijker maakt deze dagen door te komen? Soms heb ik de neiging gewoon op te geven en hem een speen te geven en over te stappen op flesvoeding. Alvast bedankt voor de reacties.
Lieve tip van je! Ik zorg dat ik mijn ereader bij de hand heb. Ik bedoelde eigenlijk meer een tip mbt aanleggen of overdag wakker maken voor een voeding ofzo?
Kan je iets specifieker zijn? Als je niet aanlegt huilt hij? Misschien heeft hij krampjes en voelt hij zich beter als hij aan de borst ligt. Heb je het gevoel dat hij pijn heeft? Overstrekt hij zich? Slaapt hij tussen voedingen wel gewoon normaal? (even om andere oorzaken uit te sluiten) Als hij gewoon goed drinkt, volle luiers heeft (plas en poep) dan mag je best af en toe een speentje geven als het puur en alleen de zuigbehoefte is. Dat een kleine baby de eerste maanden elke twee uur wil drinken, dat kan. Heb ik ook gehad. Maar uren achter elkaar aan de borst is natuurlijk niet "normaal" en erg vermoeiend. Probeer dus eerst iets uitgebreider de situatie te beschrijven, misschien krijg je dan meer tips. Je had het ook beter bij borstvoeding kunnen plaatsen denk ik.
Tsja... hoe meer je er aan toe geeft hoe sneller je lichaam zich op je kindje af stemt! Het is even doorbijten maar geloof me, het is het waard probeer is een boekje of wat leuks op tv!
Weet ik, maar het is wel echt het enige wat helpt tijdens regeldagen; eraan toegeven en het voor jezelf zo prettig mogelijk maken. Misschien is het ook clusteren wat je kindje doet?
Hij slaapt tussen de voedingen door, maar het zijn hazeslaapjes van maximaal een uurtje. Ik heb voor de zekerheid cinababy tegen darmkrampjes in huis gehaald en gebruik sinds gister een speentje, wat een uitvinding! Vandaag gaat het al stukken beter. Bedankt voor de reacties.
Ik wilde idd net gaan zeggen dat het speentje echt niet erg hoeft te zijn, soms is het ook gewoon zuigbehoefte. Hier was het speentje echt een uitkomst! Als je je uk tussendoor gewoon lekker veel blijft aanleggen dan komt het helemaal goed. Zet m op!
Dankjewel! Ja, hij wil gelukkig nog steeds mijn borst. De speen is een uitkomst en als het niet nodig is, gebruik ik em ook niet. Vandaag is hij opvallend rustig weer. Hoop dat de Regeldagen nu voorbij zijn voorlopig...