Hallo dames!! De titel zegt het al wat geven jullie als beleg voor jullie baby ongeveer 7 maanden oud of ouder? Ik ben pas sinds vandaag begonnen met appelstroop!! Hij vind het nog niks hahaha morgen wat anders proberen en hoeveel brood geven jullie? Ik geef nu nog maar 1 per dag omdat het eerst was om te oefenen. Het gaat steeds beter :-D
Met 7 maanden soms alleen (room)boter, vond hij erg lekker,ook: Geprakt fruit Appel/perenstroop van zonnatura Fruitpasta van hero In de loop van de tijd erbij: Roomkaas Plakjes kaas Vleeswaren Pindakaas Met 7 maanden 1/2-1 boterham..werd in de loop van de tijd meer. Denk dat hij een maand of 10 was toen hij 2 bh kreeg. Nu nog steeds 2 maar aangevuld met volkoren crackers bv.
Halvarine boter gaf ik ook vond ie ook lekker maar wil nu gewoon ff wat meer geven dan alleen beter of droog broodje
Boter of appelstroop. Smeerkaas of leverpastei mag ook van het cb, maar ik vind dat minder en geef het zelf nooit. Maar brood is natuurlijk sowieso wennen en weer iets nieuws. Dus zou het eerst een paar dagen proberen met een soort beleg. En in hele kleine stukjes snijden, hier ook weer twee net mee begonnen.
Rond 7 maanden at dl ook enkel een boterham met boter, of soms zelfs een droge. Vond ze het allerlekkerste . En nog steeds eet ze het liefst haar brood met enkel boter, beleg haalt ze er meestal tussenuit. Zo los een stukje beleg eten wel, maar tussen brood meestal niet .
Ons zoontje is ook 7 maanden en smult al een paar weken van brood met een dun laagje appel/perenstroop. Echt een groot succes!
Avocado en vooral humus zijn hier een groot succes! Zelf heb ik er altijd voor gekozen om 'hartig' broodbeleg te geven, dus geen appelstroop etc. Er zijn een heleboel verschillende soorten humus, dus wij wisselen daar heel vaak tussen. Gezond en nog lekker ook!
Volgens mij ben ik iets later met brood begonnen maar ze heeft zeker nog twee maand alleen boter op brood gehad.
Hier gaf ik meestal alleen boter of zonder beleg. Soms smeerkaas. Nu is ie 2 en hij heeft het liefst droog brood Als ik er pasta oid op doe eet ie het niet, en bijv boterhamworst geeft ie meestal aan de hond haha
Hier krijgt ze 1 of 1,5 boter s middags en ze vind het echt heerlijk! Ik heb de eerste week alleen boter gegeven en daarna boter met iets van beleg. Smeerkaas, smeer leverworst (beide speciale "kids" varianten), appelstroop of geprakt fruit en een laagje boter. Maar smeerkaas blijft favoriet.