Heb een aflevering van Vinger aan de Pols gezien. Ging over kinderen met Beenmergkanker. Moest er vreselijk van janken. Hebben jullie het ook gezien? Je staat er soms zo weinig bij stil hoeveel geluk je eigenlijk wel niet hebt, dat je kind gezond is. Ik vond het zo erg om te zien, dat zo'n klein meisje bloed toegediend kreeg van een donor. Fijn dat het kan hoor, maar ik vond het zo erg, dat het meisje, zo klein nog, zo veel te verwerken heeft. Wisten jullie trouwens dat navelstrengbloed ook gebruikt kan worden als donor? Je kunt er dus zieke mensen/kinderen mee helpen! Ik wist dus het helemaal niet! Ik wilde jullie in ieder geval even op de hoogte brengen. Ik weet nog niet precies hoe, maar ik ga wel even kijken, hoe dat in zn werk gaat. Voor degenen die de aflevering niet gezien heeft, dit is de link, je kunt hem online bekijken: http://www.avrogezondheid.nl/vingeraand ... 051117.asp En deze link vertelt iets over stamceldonor: http://www.stamceldonor.org/
Heb deze aflevering al eens gezien. Vreselijk...het zal je kind maar zijn. Heb toen ook menig traantje laten gaan. Op zo'n moment besef je weer dat je ontzettend dankbaar moet zijn als je kinderen gezond zijn.
Ik heb een stukje gezien jah! Vond het echt zoooo zielig Je moet er toch niet aan denken dat je kind zo ziek word!!! Ze horen te spelen en niet in een ziekenhuisbed te liggen te knokken tegen die afgrijselijke ziekte Ik was er ff flink van ontdaan van die aflevering!!!
Ik heb het ook gezien. Jammer dat ze dat dan niet standaard doen, uit dat navelstrengbloed afnemen. Ik begreep dat het kan worden ingevroren, dus dan zouden er toch veel meer mensen geholpen kunnen worden?
Ik snap ook niet dat ze niet standaard doen. Ik hoorde pas nog dat ze het wel doen maar als je het gewoon op slaat dan word het willekeurig gebruikt als donor maar mocht jou kindje erg ziek worden en heeft dat bloed nodig dan heb je er geen aanspraak op tenzij je er een flink bedrag voor neerlegt!! Dan is het echt van jou voor het geval je kindje erg ziek mocht worden en het nodig heeft. Vind het jammer dat ze het niet standaard doen,zo kunnen ze denk ik een boel kleine leventjes redden.... Ik hoorde het van de vrouw die de echo had gemaakt bij ons,en las het nog in het foldertje ook... Vraag me toch echt af waarom ze het niet standaard doen,al die arme zieke kindjes kunnen er zo geholpen mee worden!!