Er zijn ook genoeg wetenschappers die beweren dat kv net zo goed is als bv. En producenten nemen altijd het verhaal van de wetenschappers over. Ze zijn wettelijk verplicht om te zeggen dat bv beter is. Dat weet je toch wel. Huisartsen behoren ook tot de medische wereld en ik heb al van 3huisartsen gehoord dat kv net zo goed is. Dus niet zo overdrijven met 'complete medische wereld'.
ik geloof best dat kv tegenwoordig echt wel goed is maar net zo goed als bv, dat geloof ik niet. Sowieso al vanwege het ontbreken van allerlei antistoffen.
kom op zich, het is toch algemeen bekend dat bv beter is? Antistoffen etc kunnen nooit in fv worden gevoegd bijvoorbeeld.. Daar is toch geen discussie meer over te houden lijkt mij?
En toch zijn er onderzoeken die aantonen dat BV niet per definitie beter is dan FV... Voor elk onderzoek is er wel 'n contra-onderzoek en dus komen wij als leek er nooit uit...
Dan mag je mij dat onderzoek wel eens laten zien.. Bv is gewoon beter dat is een feit, verder ga ik er ook niet op in trouwens
Wat ik zeg, is dat voor élk gegeven wel 'n onderbouwend onderzoek te vinden is. Ik zeg daarmee niet dat ik 't niet met je eens ben of wat dan ook en ik ga zéker niet op commando onderzoeken tevoorschijn toveren.
En voor de liefhebbers: Pieter JJ Sauers heeft er onderzoek naar gedaan, evenals prof. Michael Kramer. En bij deze trek ik mij terug uit deze zielige discussie hier.
Sluikreclame onder de 6 maanden er is echt wel hoor. Geen gewone reclame, daar zijn ze veel te slim voor. Maar ik kreeg toen mijn zoontje 3 a 4 maanden was bijna wekelijks brieven van flesvoedingsproducten waarin bijna letterlijk stond: borstvoeding is natuurlijk het beste voor je kindje, maar nu gaat het gewone leven weer beginnen dus wordt het tijd dat je gaat stoppen. (wel fijn stond afbouwschema bij) en dan met een coupon voor opvolgmelk erbij. Ik heb mijn zoontje 10mnd borstvoeding gegeven. Voor mij was het grootste voordeel niet dat het zo gezond is, maar ik vond het vooral een heel prettig ding/momentje van ons samen. Na 10mnd had ik het ook wel gehad en wilde ik meer vrijheid en heb ik het heel snel afgebouwd.
Mooi gezegd,..zo heb ik dat ook ervaren! Ach en ik negeer verder de meeste reclame. Anders zou ik nu met een heleboel troep zitten.
Dan verdienen die huisartsen een grote schop onder hun kont! Weet je dat het doel van de kv fabrikanten is, de kv ZOVEEL mogelijk op bv te laten lijken? Als je alléén dat al weet, hoef je eigenlijk niet eens meer verder te gaan denken. Natuurlijk is het geen ramp voor een kindje om kv te krijgen tegenwoordig, dat ben ik helemaal met je eens, Er zijn heel veel (goede) redenen waarom vrouwen geen bv geven, en wie ben ik om die vrouwen te veroordelen. Ze hebben ongetwijfeld dat gedaan wat hen het beste leek. Maar om gewoon te zeggen dat kv even goed is als bv? Dan ben je volgens mij zwaar in denial...
"Welles, nietes, IK ben beter dan jij, nee IK ben beter dan jij, dit is beter dan dat en als je het niet doet zoals ik ben je een domme doos en een slechte moeder". En nee, letterlijk zegt niemand dit maar ik durf er zoveel geld om te verwedden dat er genoeg zijn die het denken. Wat een niveau.
ik was 21 toen ik mijn oudste kreeg, zij heeft 24 maanden BV gehad. In die 24 maanden heb ik 9 maanden getandemd want we hadden er een kleintje bijgekregen. Uiteindelijk is mijn jongste met 9 maanden zelf gestopt en heb ik besloten om mijn oudste dan ook niet verder te voeden. Inmiddels zijn mijn borsten nu bijna een jaar weer van mij maar ohhhhhhhhhh ik kan niet wachten tot ik in januari weer een kleintje aan de borst heb! en ook hier zal ik lang volhouden, zo lang de kleine het zelf natuurlijk ook wil. Overigens ben ik nu 24. Op het cb/zkj/vk/gyn/ha heb ik alleen maar complimenten gehad over het lang doorvoeden. En ook daar werd gezegt dat het vrijwel zelden voorkomt dat een Nederlandse lang doorvoedt. Meestal zijn het Afrikaanse vrouwen.