Moedermelk drinken op kamertemperatuur?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roxx79, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Hallo,

Sinds kort ben ik de trotse moeder van een kanjer van een zoon. Ik geef borstvoeding en heb een handkolf aangeschaft voor als bv een keer niet goed uitkomt. Nu heb ik hier een paar vragen over:

- Moet je de moedermelk altijd opwarmen, of mag je kind dit ook op kamertemperatuur drinken (als ie dat tenminste wil)?
    - Mag je moedermelk die je opgewarmd hebt, maar inmiddels afgekoeld is, nog geven aan je kind?
    - Normaal gesproken drinkt mij zoontje ongeveer 10 min. per borst. Hoe weet ik hoeveel ml ik moet afkolven om aan zijn behoefte te voldoen?

Vast bedankt voor de reactie!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

borstvoeding mag ook op kamertemperatuur gegeven worden, sommige kinderen vinden dit prima.
    Als je het hebt opgewarmd en hij drinkt niet alles op, kun je het nog wel even laten staan, maar niet te lang.In elk geval niet nog een keer opwarmen.
    In het begin weet je niet hoeveel je moet kolven en hoeveel hij zal drinken. ook is de hoeveelheid die je kolft niet per se een maat voor de hoeveelheid die hij drinkt. Het lukt een baby bijna altijd om meer uit de borst te krijgen dan jij in dezelfde tijd kunt kolven. maar als je het kolven eens probeert, gewoon een minuut of 10 en je kijkt wat hij ervan drinkt, dan heb je een indicatie.
    Succes en bij meer vragen horen we het graag.

Mirjam

Deel Deze Pagina