Borstvoeding en zwanger!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joyce0606, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce0606

joyce0606 Actief lid

20 mei 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    Beste,

Mijn zoon is 10 maanden oud en sinds dat hij 2 maanden kolf ik volledig, ik kolf nu nog 2 keer op een dag.

ik ben nu ook ongeveer 6 weken zwanger en merk wel dat mijn productie achteruit gaat. mijn doel is altijd de 1 jaar geweest om borstvoeding te geven, maar twijfel wel heel erg nog.

Is het verstandig om met een jaar te stoppen en dan mijn lichaam de rust geven voor het nieuwe kindje?

ik heb een hele zware zwangerschap gehad met ziekenhuisopnames vanwege nierproblemen en er is 98% kans dat dit weer gebeurt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    wat bijzonder dat je al zolang kolft voor je zoontje, knap hoor.
    Of je door wilt gaan met kolven is jouw keuze. je zult soms merken dat je productie terugloopt, maar dat kan ook tijdelijk zijn. Op zich kan je lichaam het prima aan om borstvoeding te maken en zwanger te zijn. Maar het is per vrouw verschillend of je dat wilt of niet. Als je zwangerschap heel zwaar is dan kan ik met voorstellen dat he teveel voor je is om te blijven kolven. Bouw het dan rustig af en wees ontzettend trots op jezelf dat je het 10 maanden lang hebt volgehouden!
    Je kunt het ook proberen vol te houden, zolang het lichamelijk voor jou te doen is. Kijk wat het beste bij jou past.
    Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer.

Mirjam

Deel Deze Pagina