Borstgevoede baby blijere baby

Discussion in 'Borstvoeding' started by Storm, Nov 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Vandaag op het CB voor de 3mnd check. Daar vertelde de arts dat ze overduidelijk verschil merkte en zag tussen baby's die borstgevoed worden en flesbaby's. De eerste categorie was volgens haar veel blijer en vrolijker.
    Nu weet ik niet of dit daadwerkelijk zo is hoor, maar zij was erg zeker van haar zaak.
    Is dit bij jullie ook wel eens genoemd?
    Gewoon nieuwsgierig hoor, verder niks. Mijn tweede is groot geworden op de fles (na 4 weken bv) en was in mijn beleving ook een vrolijke, blije baby.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nee nooit gehoord en ook niet ondervonden. Dochter heeft fv gehad en zoon krijgt bv. Beide happy babys

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier de oudste fv (na twee weken) en de jongste bv. De jongste is wel een vrolijkere baby, maar heeft dan ook minder last van de reflux als zijn broer destijds had.

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    Nee dat verband heb ik nog niet eerder gehoord maar het zou me niets verbazen als ik eerlijk ben! Ik heb ook een extreem blije baby, maar mijn nichtje van 5 weken ouder was toen ze nog wel bv kreeg ook lang niet zo blij en vrolijk als mijn dochter, dus denk dat het ook wel aan het karakter ligt.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,363
    16,755
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier alleen maar makkelijke en vrolijke baby's.De oudste heeft tot 6 weken BV gehad,de middelste tot 4 weken en de jongste krijgt vanaf haar geboorte BV.Ik denk als ik nu bij haar zal stoppen en ze zou de fles krijgen dat ze dan echt niet minder blij zal worden.Zolang ze maar genoeg te eten krijgt vindt ze het vlgns mij allemaal wel best haha.Met 3/4 weken had onze baby enorme krampjes en toen was het echt geen blije baby ondanks de BV.Als een baby gewoon goed in zijn velletje zit en weinig ongemakken heeft en genoeg liefde en geborgenheid krijgt dan pas heb je de juiste ingredienten voor een blije baby en dan maakt een fles of borst echt geen verschil.
    Ik vind het ook weer een rare opmerking van zo'n Cb arts!!.
    Ik ken genoeg flessenbaby's en dat zijn hele vrolijke en gezellige mensjes!!.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Nooit gehoord.
    Zelf wisselende ervaring; beide kinderen BV gegeven en zoon was altijd een heel tevreden en makkelijk kereltje, terwijl dochter gewoon niet zo vrolijk was. Volgens mij had dat niet veel met de voeding te maken, maar met hoe ik in mijn vel zat, en hoe zij 'gebakken' zijn. Dochter was namelijk continu gefrustreerd omdat zij dingen wilde die ze niet kon.

7. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Wat een "leuke" opmerking weer van het CB.
    Mijn oudste kreeg heel even de borst en daarna de fles, en werd toen pas een vrolijke en blije baby. Mijn jongste is vanaf dag 1 super makkelijk en die krijgt toevallig de borst.
    Het is maar net hoe je het wil zien.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn baby is een blije baby omdat hij op tijd en genoeg te drinken krijgt ongeacht of dat moedermelk of poedermelk is.

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    ik weet niet of dit zo is maar misschien dat bv baby's minder last hebben van krampen omdat bv zo makkelijk te verteren is?

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Nooit van gehoord...
    Ik heb 3 blije baby's gehad die ik 8mnd, 9 mnd en tot nu toe 4,5 mnd heb gevoed, maar of dat met elkaar te maken heeft, geen idee.

11. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Weet niet of het zo is. Ons zoontje krijgt al vanaf zijn geboorte volledige borstvoeding en heeft ontzettend last van krampjes (gehad). Ook een gefrustreerde drinker... Wel tevreden, maar niet extreem blij!

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik heb die opmerking wel vaker gehoord en vind het best kwetsend. Borstvoeding geven is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Niet iedereen kiest vrijwillig voor de fles en dat moeten ze bij het cb ook weten.

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Lijkt mij heel onwaarschijnlijk eerlijk gezegt...

Hier in Spanje krijgt elke baby, uitzonderingen daar gelaten, borstvoeding maar heb nog nooit zoveel stuurse babietjes gezien....

Share This Page