meer ritme in de borstvoeding, baby 1 jaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl is 1 jaar en heeft altijd borstvoeding op verzoek gehad (nouja, op verzoek, ze meldt zichzelf overdag niet) nu wilde ik naar een ochtend middag en avondvoeding (en de nacht) maar nu drinkt ze sochtendsvroeg echt heeeel kort, nooit een volledige voeding.. ze heeft dan gewoon andere dingen te doen en geen tijd om te drinken.. 's middags net zo...

Wat kan ik het beste doen om meer ritme te krijgen...iemand ook een voorbeeld misschien?
    Ook het meegeven van een fles naar het kinderdagverblijf is dan wel fijn te weten wanneer ze hem ong drinkt (ze is een slechte drinker/eter)

's Nachts drinkt ze wel erg goed (elke drie uur).

Gr baby001

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik zou haar gewoon de ochtendvoeding en middagvoeding nog een tijdje aanbieden. Ook al drinkt ze maar even, ze heeft dan toch wat binnen. De melk op het kinderdagverblijf kunnen ze dan bij de boterham aanbieden.

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    De ochtendvoeding duurt echt maar een paar seconden, ze drinkt nog geeneens 1 borst leeg...de druk is er geeneens af.... hetzelfde bij de boterham.. op het kinderdagverblijf dronk ze maar 20 cc borstvoeding maar ook niks anders...tot een week geleden dronk ze best vaak nog en nu ineens...ik zou het prima vinden als ze ook wat anders zou drinken/eten maar het is echt minimaal

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon kwartier na ochtendvoeding opnieuw aanbieden als 'toetje'.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.816
    5.951
    113
    Vrouw
    Met 1 jaar had ik een vast schema.
    Bij het opstaan, voor het 1e slaapje (rond 10 uur),voor het 2e slaapje (rond 14.00)en voor het naar bed gaan s'avond (rond 19.30). De nachtvoeding was er toen net af.

Soms zijn er periodes dat ze wat minder geïnteresseerd zijn.
    Komt wel weer hoor!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik geef 3x per dag, om 10 uur, rond 2 uur en voor het slapen rond 7 uur. Hij slaapt dan door tot de volgende dag.
    Ik dacht te kunnen stoppen rond 1 jaar, maar meneer wordt erg onrustig als ik niet voed, dus gaan we nog even door ;)

Ik geef bij het opstaan pap, zo'n 250ml eet hij. Heeft hij toch gelijk veel drinken binnen. Afgezien van mijn borstvoeding en pap drinkt hij ong 200 ml op een dag water uit een rietjesbeker.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Jij start de dag dus ook niet met borstvoeding jj1980? Omdat hij niet wil? Of....?
    Sochtends wil dl nooit ontbijten..brood gooit ze op de grond, brinta oid wil ze niet. Zit nu erover te denken omhaar yoghurt met baby(?) Muesli te geven oid?

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nee, ik begin niet met borstvoeding, maar met pap. Omdat ik 3 kids aangekleed moet hebben voor 8 uur :p
    Dus het is uit gemak. In het weekend begin ik vaak weer wel met borstvoeding, want dan kan ik daarna rustig het uitgebreide weekendontbijt klaarmaken, zonder een gillend mannetje aan mijn broek.
    Maar in het weekend kom ik dus soms op 4 voedingen, want voor zijn slaapje vind hij borstvoeding wel een beetje een must ;)

Deel Deze Pagina