hoe geef je nutriton als je borstvoeding geeft?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kimmm, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    het werkt, althans, ik heb net wat naar binnen gekregen voor en na het voeden en hij heeft niet gespuugd en ik heb hem ook niet horen slikken.

nu vraag ik me alleen af hoe jullie voor en na iedere borstvoeding een paar hapjes naar binnen krijgen? reza vind het namelijk niet te eten. ik heb het geproefd en ik snap hem helemaal. het smaakt naar smaakloze snot...gatver!

heb hem de laatste hapjes van een banaan laten likken. was prima maar niet handig voor bij iedere voeding.

2. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben we het in de afgekolfde melk gemengd en laten drinken. Maar als je altijd live voedt is dat geen optie.

Ik denk dat het makkelijkste werkt als je het met een spuitje in de achterkant van de wang inspuit. Vanaf die plek slikt een baby automatisch door, en het gaat ook voorbij de smaakpupillen op de tong, dus ze proeft dan niet hoe goor het is ;)

Probeer het maar eerst bij jezelf, dan kun je denk ik voelen wat ik bedoel.

Succes!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nou, hier werkte dat dus echt niet. Op een lepeltje of met een spuitje, ze werkte alles er met haar tong gelijk weer uit. Het enige werkte bij mij om fulltime te gaan kolven en het daardoor mengen, alleen de nachtvoeding hield ze redelijk binnen, omdat ze dan gelijk doorsliep, dus die heb ik nog een paar weken gegeven, maar toen sliep ze gewoon door, dus viel die ook af.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaven 't alleen aan 't einde van de voeding.

In een spuitje en dan gewoon in z'n mond stoppen, terwijl die nog aan de borst aan 't drinken is. Dat was de enige manier waarop het een beetje lukte, maar het is idd een gedoe.

Alle voedingen afkolven zag ik écht niet zitten!

5. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    maar het is vrij dik, gaat dat dan wel met een spuitje?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons ging het niet met een spuitje, inderdaad te dik. Ik heb gewoon met een lepeltje zitten klooien. Was niet echt ideaal, maar zodra ze haar mond opendeed smeerde ik wat op haar tong. Ben blij dat we er na een week mee konden stoppen, want ze vond het echt niet leuk

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons was 't helemaal niet zo heel dik, pas als je 't een tijdje liet staan werd 't dikker, maar mijn vriend maakte het als ik aan 't voeden was (en dan dus niet zo dik) en dan gaf ik 't meteen. Dan ging het gewoon met een spuitje.

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik heb het hier ook eerst met een spuitje gedaan. Je kunt het zo dik maken als je zelf wilt. Wij gaven het voor de voeding omdat hij na de voeding toch altijd wel een mondje terug geeft en dan het dus er net zo hard weer uitkwam ;)

Het hielp hier trouwens niet echt goed. Hij spuugde ietsje minder. Maar we zijn nu gestopt omdat ik het idee heb dat het helemaal niet mengt met de voeding. Hij spuugde op een keer na de voeding geen melk uit maar het papje nutriton wat ik hem voor de voeding gegeven had! Dus het mengde helemaal niet met de voeding. Toen even een testje gedaan en het bleek als we nadat we het papje gemaakt hadden er water of melk bij deden dat het helemaal niet met elkaar mengde. En dat leek ons nou juist wel de bedoeling ;)

Maar met afgekolfde melk in een fles werkt het wel heel goed, dan spuugt hij bijna niet meer. Maar ik had ook geen zin om fulltime te kolven, en hij heeft geen pijn van de reflux dus daarom ben ik maar gestopt.

Deel Deze Pagina