Ik deed dat ook in flesjes ja. Had er een hoop op mp gekocht, ging prima hoefde ik ook niet steeds over te gieten enzo.
Wel zo handig ja! Alleen moet ik ze dan nieuw kopen want heb hier geen mp vind ik dan beetje te duur. Nog andere tips? Bepaalde bakjes oid ?
Heb je een ikea in de buurt? Ze hebben hele fijne ijsblokjesbakjes, bpa vrij en als de blokjes dan bevroren zijn kan je ze in een zakje doen. Fijner zijn de milktrays, maar die moet je maar net kunnen bestellen in Spanje.
Eerst ijsblokjeszakjes en dan in een zip zakje een voeding. Kolf vaak iets minder dan dametje drinkt per voeding, dus het kolfflesje invriezen heeft bij mij geen nut.
Ik giet over in Aventbakjes. Als je er tien koopt zijn ze iets goedkoper en zit er een handig opzestuk bij waarmee je makkelijker weer in de fles giet. Die van Ikea klinken ook handig, zit daar een dekseltje op? Hoe doe je dat anders?
Kunnen ze ook in gewone ijsblokjes vormen? En daar dan een plastic zakje overheen? Kun je trouwens als je meer melk gekolfd hebt, dit bij de andere melk gieten die bijv al een dag ib de koelkast staat? Of alles apart bewaren? En kun je wanneer je gekolfd hebt de fles gewoon kant en klaar in de koelkast bewaren(dus met speen) of moet er dan zon afsluit dekseltje tussen?
Ja hoor, dat kan best. Maar dan is een siliconenvorm wel fijner, daar krijg je ze makkelijker uit. Je kunt ook van die diepvries ziplock zakjes nemen. Dat werkt ook heel fijn. AH heeft ze en blokker ook.
Ja maar eerst afkoelen voordat je het erbij doet en geloof ik niet meer dan al in potje zit in de vriezer.
Ik vries 150cc in een bakje in als het bevroren is gooi ik de bevroren melk in een diepvrieszakje. als ik het uit de vriezer haal dan gooi ik het weer in een bakje en laat ik het ontdooien. Vind het zelf erg goed werken.
Ik heb een grote shopper vol met flessen Vanalles gekregen, bijv. bakjes van Avent, flesjes uit allerlei gratis pakketen. En verder veel gekocht bij hema/action/kruidvat en dan zowel grote als kleine flesjes. Ik schroef ze bij het kolven onder mijn (medela)kolf en vries het daarna in.
Ik giet het over in een ijsblokjeszakje en vries die in! Neemt weinig ruimte in in de vriezer, en dat scheelt, want onze vriezer is ieniemini .
Ja kan in gewone ijsblokjes vormen. Melk die je al eerder gekolfd had en in de ijskast staat mag geen nieuwere bij. Mijn lactatiekundige zei trouwens wel dat het goed is om de melk iets langer buiten de ijskast te laten na het kolven ( als het meteen in de ijskast gezet word gaan er minder bacteriën dood) dus ik zet ze nu na 30 minuten erin. Of je ze met speen kan bewaren weet ik eigenlijk niet, als je daar een afdek dopje tussen doet lijkt het me wel, of de deksel op de speen.
Ik gebruik de Milk Trays. Vind het zelf ideaal omdat zo elke portie 30cc is. Ze zijn even duur in de aanschaf (ik kocht er 2 voor 27 euro).
Ik heb ook Milk trays. Superfijn! Kan straks ook gebruikt worden voor hapjes. Vind proportioneren van 30 cc fijn en hygiënisch door deksel,bpa vrij en super makkelijk loskomen. Heb mijnes via MP.