Vandaag ben ik op het consultatiebureau geweest en daar vertelden ze dat ik al snel met granen mag beginnen. Bijvoorbeeld pap te geven dit kan ik dan mengen met kunstvoeding, ze zei dat moedermelk slecht bind en klontert, is dit zo? Wel zei ze dat ik niet perse pap hoef te geven maar ik ook een stukje zacht brood of een broodkorst met margarine kan geven. Hoe hebben jullie dit gedaan moedermelk met granen combineren?
Ik geef hier gewoon een broodkorst! Ik vond het teveel gedoe om aan pap te beginnen, dan zou ik eerst moeten kolven... En op deze manier leert ze ook meteen kauwen en zelf eten in haar mond stoppen.
Toen mijn meisje net over de 6 maanden heen was. Ze vond het erg interessant en leuk! Ze eet nu nog geen grote hoeveelheden brood, als er een halve boterham in gaat, is het al heel wat! En dat terwijl ze een bouwvakker is qua eten... Ik smeer er nog niets op, weet nog niet wanneer ik dat ga introduceren.
O my... Begrijp ik goed dat jij borstvoeding geeft en pap moet gaan maken met kv? Een afbouwadvies, zo jammer! Je hoeft helemaal geen pap te geven, is nergens voor nodig! Hier met 6 maanden een oude broodkorst uit het vuistje en even later een hele volkorenboterham.
Ja klopt, ze zei dat ik dan kunstvoeding kon kopen omdat dat makkelijker is en beter mengt met pap. Heb wel gezegt dat ik nog niet wou stoppen met de bv. Ze zei wel van je kan ook stukjes brood of broodkorst met margarine geven.
Ohw, zo goed had ik het nog niet eens gelezen! Dan zou ik zeker voor het brood gaan!! Niet te vers, dat plakt erg aan het gehemelte...
Doe dat laatste dan maar! Gewoon met roomboter trouwens. Wil je trouwens zelf uit het vuistje laten eten? En wil je echt pap gaan geven, dan kan je kiezen voor Biobim, dat schijnt beter te mengen met borstvoeding. Verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels. Maar pap heeft dus echt geen meerwaarde hoor! Gewoon lekker borst blijven geven met een boterhammetje ernaast!
Pap blijft heel dun met borstvoeding. Mn vriendin gaf haar zoontje s avonds afgekolfde melk met een 'dop' rijstebloem, bleef gewoon dun. Door een onverwachtse ziekenhuisopname kreeg haar zoontje dezelfde hoeveelheid melk,maar dan kunstvoeding, weer met een 'dop' rijstebloem. De pap werd zo dik dat hij niet uit de fles kwam. Gewoon lekker een broodkorstje geven en lekker de borstmelk blijven geven
Ik heb onze oudste een tijdje pap van bv met biobim gegeven. Dit omdat kolven en pap met een lepel geven sneller ging dan eest bv geven en dan nog brood.. Puur eigenbelang dus, op mijn werkdagen... Ging prima, overigens was hij toen al negen maanden. Tegen de zeven maanden begonnen met brood bij de lunch. Inderdaad eerst droge korst, later brood met boter, nog weer later met ander beleg.
Bind de biobim beter dan bambix? Misschien dat ik dat nog wel wil proberen. Maar denk dat gewoon brood makkelijker is idd. en klopt het dat verse moedermelk beter bind dan moedermelk uit de vriezer?
Pap is niet echt nodig. Hier wel eens geprobeerd voor de nacht om te kijken of ze dan langer sliepen. Oudste lustte het niet, jongste wel maar maakte voor de nacht geen verschil. Als je de melk goed verhit, bindt het wel maar gaan er voedingsstoffen verloren. Biobim bleef bij de oudste ook dun. Ik gaf hier met 6 maanden een broodkorst en met 7 maanden een boterham. Bij de oudste met margarine ivm KMA/soja allergie. Bij de jongste met roomboter, dat is een stuk gezonder dan de chemische margarines/halvarines.