Pyjama papje VS Rijstenbloem

Discussie in 'Voeding' gestart door Brightness2013, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hallo.

Weet iemand het verschil?
    Had laatst pyjama papje. Dochter zit op 4 voedingen, slaapt door en doe in haar laatste fles 1 el voor de smaak/extra vulling. Nu was mijn pak op en dacht ik het zelfde pak gekocht te hebben tot ik een andere structuur aantrof, rijstenbloem dus.

Wat is het verschil en kan het zijn dat rijstenbloem meer verstoppend werkt?

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Voor zover ik weet is pyjamapapje een suikerbom met koek en rijstebloem dus niet.
    Nu kunnen sommige kindjes er inderdaad verstopt van raken. Geef het haar nog eens en als ze weer verstopt zit weet je het zeker. Na 1x kun je het niet zeker weten naar mijn mening.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Pyamapapje (als je die kant en klare dingen bedoeld) is idd een bom suiker. Rijstebloem is een vrij natuurlijk product..maar het kan idd verstoppend werken..bij het ene kindje wel en bij het andere niet.

ik heb nooit iets toegevoegd in de flessen.

4. Brightness2013

Bedankt dames!

Bedoelde niet die kant en klare maar pyjama papje poeder (4 mnd) Maar zal ook wel suiker in zitten dan..
    Ik gebruik het nu 2 dagen, en heb het eigenlijk verkeerd omschreven..verstopt is niet het juiste word ze poept alleen anders. Echt harde substanties. Eerst waren het natte baby luiers en nu zijn het echt ronde ballen zegmaar. (sorry detailsss)
    Maar goed, ze krijgt nu ook fruit en groentes, misschien normaal?

Zie het bij kinderen op mn werk rond deze leeftijd niet zo snel, maar elk kind heeft zo z'n eigen stoelgang

5. adi

adi Niet meer actief

Maar wat zit in die pyjamapap voor 4 maanden? Waarschijnlijk ook rijstebloem, want ze mogen nog geen granen

6. Brightness2013

Ja klopt er zat ook rijstebloem in alleen een andere structuur, het was fijner..verder rook het ook vrijwel het zelfde.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als de structuur anders is dan is het toch niet erg? Zo lang ze maar niet verstopt raakt. Ik gebruik ook geen pyjamapapjes omdat daar extra suiker aan toe is gevoegd. Dat is dus het verschil met rijstebloem. Daar zit qua voedingsstoffen bijna niets in. Is een soort van natuurlijk vul/bindmiddel.

8. Brightness2013

Nee inderdaad!!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ben er net achter dat bijna alle papjes van Nestlé pyjamapapje heten.
    Zelf een pap met 8 granen zónder suiker waar je zelf opvolgmelk bij doet.
    Dus het ligt eraan welk pyjamapapje je hebt.
    Rijstebloem kan versroppend werken ja.

10. Brightness2013

Hahaha het was idd van nestlé inderdaad. Maar het moet wel met rijstebloem zijn want granen mogen ze nog niet met 4 maanden, de structuur van de rijstebloem die ik nu heb is alleen anders. (En dat is niet erg, alleen het viel me op, dus ik dacht misschien is er een verschil)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zeg het juist omdat dus niet alle pyjamapapjes stijf staan van de suiker......
    Dan weet je dat vast als je er aan toe bent ;)

Deel Deze Pagina