Ik twijfelde een beetje of deze in het voedingsforum hoorde, maar post hem toch hier. Afgelopen maandag was ik op het consultatiebureau. Ze groeit prima en de curve verloopt helemaal volgens haar als borstvoedingskindje (buigt nu dus af). Nu zei die arts: Dat zie je altijd met borstvoedingskindjes rond 4-6 maanden, als ze minder hard groeien zijn ze vaste voeding nodig hebben. Dat klopt toch helemaal niet. Vaste voeding blijft toch gewoon extra en borstvoeding blijft voorlopig toch nog het belangrijkste? Ook moet ik de hapjes voor een voeding geven, met de borst als toetje. Hoe doen jullie dit? En ze zei dat ik naar 4 ipv 5 voedingen moest. Toen heb ik haar direct maar duidelijk gemaakt dat ik dat niet doe en dat er geen metertje op mijn borst zit zodat ik kan zien hoeveel cc ze drinkt. Graag jullie ervaringen met borst en vaste voeding.. Alvast bedankt.
Minder voedingen = nog minder aankomen lijkt me! Stom advies... Ik geef de bv altijd tussendoor, of voor de vaste voeding, behalve 's avonds na het avondeten en voor het slapen gaan. Met het advies dat je kreeg kun je je productie aardig laten kelderen en zal je meisje echt niet zwaarder worden! Je moet gewoon doen wat jou goed lijkt voor haar.
@mopje: bedankt! Leek mij ook dat dit niet klopt, maar toch fijn om even van medevoeders te horen hoe zij het doen. Ik heb met veel moeite mijn borstvoeding weer op peil gekregen, dus kelderen wil ik zeker niet. Die 4 voedingen wil ik ook niet eens, maar dat heeft ze wel door. Ik heb vrij fel gereageerd op dat idee.
Nee hoor, klopt idd niet wat ze op het cb zeggen. Ik gaf (en geef straks) ook altijd eerst de borst en daarna pas wat anders.
Raar advies! Die van mij drinkt nog wel een keer of 8 en krijgt gewoon op verzoek. Oudste ging juist met bijvoeding meer drinken en de borstvoeding blijft het belangrijkst. Afbuigen met deze leeftijd is heel normaal en als ze wat meer zou moeten groeien, zou je meer moeten aanleggen ipv bijvoeding. Maar gewoon lekker doorgaan met hoe jullie het doen.
Hier is het zo dat ik de bijvoeding op bepaalde tijden geef en de borst op verzoek,. Dat betekend vaak dat mijn zoontje tusen de bijvoeding door wil drinken aan de borst . Hier gaat het een beetje zo: tussen 10/11 fruit tussen 13:00/14:00 beetje brood aan het oefenen en dan tussen 17:00/18:00 groente. Zoveel mogelijk rapley (hoop dat het goed gespeld is hihi)
Mama: ik heb een beetje dezelfde tijden. Bedankt voor de reacties. Je gaat toch een beetje twijfelen of je alles wel goed doet, ook al weet je stiekem ook wel dat het goed gaat zo. Fijn dat er dan een forum is