Jesse is 28-01 geboren, gelijk aangelegt, een dag geprobeert maar er kwam niks. Ondertussen waren mn tepels stuk en had zoveel pijn dat ik niet meer wou. Er kwam nog steeds geen drup. Dus besloten om op flesje over te gaan. Het weekend kreeg ik stuwing en de dag ena lekte het een klein beetje en nu niks meer en zachte borsten. Maar nu spelen de hormonen ofzo op en zou toch wel graag bv willen geven. Is dit nu nog mogelijk om het op te wekken via kolven of af en toe aan te leggen? Of is het zo als het weg is, het ook echt weg is. Doordat ik na het weekend ineens druppen zag dacht ik hey er is toch iets. Mijn moeder had ook geen bv bij ons en tantes ook niet, kwam wel wat vocht uit maar geen voeding. Dus kan ook in de familie zitten dat er gewoon echt niks zit en dat die druppels het laatste was wat erin zat na de stuwing. Ondertussen zit hij dus wel al 1,5 week op flesvoeding en is mijn eerste doel, als het nog kan eerst bij te voeden. Snappen jullie mijn verhaal nog? Wil dus eigenlijk weten of ik het nog opgang kan krijgen of dat dit beter is van niet en zo kan laten. Anders haal ik morgen een handkolf en ga proberen...
Ik zou zeggen.. proberen kan altijd. Heb wel vaker gehoord dat het is gelukt.... Als je t niet probeert weet je ook niet of t bij jou ook had kunnen werken. Je moet alleen sowieso wel veel geduld hebben!
volgens mij kan het zeker nog, maar als ik jou was zou ik even contact opnemen met een lactatiekundige want ik denk wel dat je er goede begeleiding bij nodig hebt. veel succes en ik hoop dat het lukt!!
Het kan idd! Je bent nu nog vrij snel en dan moet het vast nog wel lukken. Ik zou wel een dubbele elektrische kolf huren voor het op gang brengen van je productie. Dat werkt beter dan een handkolf. Je zou kunnen kijken of je in de buurt de dubbele elektrische Avent kolf kunt huren, dan hou je nl. de set die je er bij moet kopen over en die kun je als handkolf gebruiken. Qua kosten ben je dan ongeveer net zoveel kwijt als een handkolf kost. Hier verhuren ze die bij de babyplanet. Ow wacht, lees dat je in Friesland woont, in Drachten kun je 'm huren. Wat betreft je familie, het zijn meestal fabels. Te weinig voedingsstoffen komt eigenlijk niet voor. Vroeger was er minder kennis over de borstvoeding. Zo werd er veel op de klok gevoed en waren nachtvoedingen niet nodig. Terwijl juist het voeden op verzoek (en vaak aanleggen) en nachtvoedingen zorgen voor een goede productie. Je zou elke 2 uur kunnen gaan kolven om je productie op gang te brengen. Als je tepels weer hersteld zijn, zou ik proberen om 'm weer eens aan te leggen en veel bloot op bloot contact te hebben. Een lactatiekundige inschakelen lijkt mij ook een goed idee. Dan krijg je de begeleiding die je nodig hebt en ik denk dat je met het aanleggen ook wel wat hulp kunt gebruiken, zeker als je tepels binnen 1 dag al helemaal stuk waren. Mocht je in de buurt van Sneek wonen, weet ik een hele goede lk. Zelf ook een goede ervaring met iemand uit Leek.
Idd een lk inschakelen! Want als je het echt wil,kan het. Wat ik je nog wil meegeven...dat er na 1 dag niets komt,is helemaal niet vreemd.Soms duurt het wat langer dat de boel op gang komt.Dat betekent absoluut niet dat je geen voeding hebt! Zo duurde het bij mijn 2e dochter bijna 3 dagen voordat het ging lopen.Ik heb toen ook een lk ingeschakeld en het kwam helemaal goed...Jammer dat zo'n idee dan ontstaat want daardoor voelde jij je waarschijnlijk ook weer onzeker.. Heel veel succes!!
Een met bovenstaande. Wat ik dan best vreemd vind is; dat je kraamzorg je er niet verder bij geholpen heeft. Want 1 dag proberen is idd niks. Ik zou om de 2 uur gaan kolven, dan komt het hopelijk vanzelf op gang.
Ik kolf, komt kleine beetjes uit maar elke druppel is wat! En leg hem af en toe aan als die wakker en rustig is. Als die honger heeft lukt de borst niet. Hij valt wel heel snel in slaap aan de borst. Kolven heb ik per keer hooguit 2 a 3 slokjes voor hem, dus denk dat hij ook niet veel meer eruit krijgt als die aanligt, maar hij hapt goed en drinken is ook veel minder pijnlijk. Dus er is een begin! Hij krijgt iig een beetje bv per dag binnen.
Gebruik je Domperidon voor je produktie? Was voor mij een super hulpmiddel. Hoeveel / vaak kolf je nu? Zeker al die slokjes borstvoeding zijn mooi meegenomen.
Kan je dat gewoon krijgen of via de arts? Ik gebruik verder niks, alleen mn wilskracht Had gister ineens een bloedstraal uit 1 borst dus gekolfte weggegooit, was echt helemaal rood. Daarna warm gemaakt en was alles weer mooi wit. Vandaag had ik het uit de andere, maar was net optijd. Melk komt echt per druppel en kom uit op een 10cc per dag. Het word ook niet meer. Probeer zo vaak mogelijk, maar met een dagje weg of dag visite sla ik over. Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet goed een ritme heb gevonden. Soms best onzeker met maar dat kleine beetje. Maar aan de andere kant heel blij met elke druppel. Het motiveert niet echt zeg maar dat het niet een klein beetje meer word. We geven niet op!
Heb je al contact gehad met een LK? Als je echt van plan bent de produktie naar live-voeden op te bouwen,kun je dat denk ik het beste in overleg met haar doen. En ik denk dat domperidon zeker hulp kan geven!!.Gebruik ervan stimuleerd je produktie. Zeker omdat je nu een tijdje bezig bent en ik me kan voorstellen dat je wat resultaat wil gaan zien. Het is denk ik ook belangrijk dat je kindje veel aan de borst drinkt; dat geeft mischien nog meer effect dan kolven.. Kortom,ik zou echt een plan van aanpak maken met een lactatiekundige...relacteren is echt niet zomaar iets en deskundig advies is belangrijk! Tenslotte:respect voor wat je doet! Met de juiste hulp gaat het vast lukken
Gisteravond kwamen er een paar druppen uit en vanmorgen helemaal niks meer, beide kanten niet. Denk dat ik nu gewoon echt niks meer heb, zijn ook helemaal zacht en soepel, aanleggen deed ook niks. Straks even douchen en weer proberen of ik er met de hand wat uitkrijg, anders is het gewoon jammer maar beter dat ik dan gewoon stop. Kan nu wel pillen halen maar zal dat echt nog gaan werken?
hè wat balen? wat zegt de LK? Ik heb geen ervaring met domperidon maar ik lees er wel veel positieve verhalen over dus het lijkt me absoluut het proberen waard!! Kolf je ook snachts? want daar valt of staat het relacteren ook mee, nachtvoedigen zijn vooral in het begin heel erg belangrijk voor het slagen van bv. Het is even een investering en het zal wat moeite kosten maar het is het straks echt dubbel en dwars waard!!
Ik had hetzelfde hoor en was na een week helemaal op. Elke 2 uur kolfde ik, om de 3 uur moest de kleine gevoed worden (gekolft en fl door elkaar) en zelfs snachts kolfde ik nog. Na een week had ik nog maar 75 cc per dag en was ik helemaal aan het einde van mijn latijn en ben ik gestopt.
Ik heb domperidon geslikt. Maar het is wat je wilt. Mijn ervaring is dat je echt meer melk krijgt. Ja het is dan nog hard werken maar het wordt ook beloond vaak. Ik zou zeggen, haal domperidom en geef het een week. Evt nog neusspray voor tsr. Geef dit een week en lukt het niet dan weet je dat je alles geprobeerd heb. Voor vragen mag je me ook pb sturen, dat zie ik sneller!
Vandaag paar keer aangelegt tussen de flessen door en hij lijkt wel wat binnen te krijgen, valt wel tussendoor in slaap en sabbelt dan af en toe. Heb hem maar laten hangen, stimuleert toch iets. Heb donper. gehaald en net 1 genomen. Als die echt honger heeft lukt aanleggen niet want word ie te boos. Nog even doorzetten en net wat je zegt Hummeltje, nog een week doorzetten met dit en dan hopen dat het wat doet. Anders houdt het echt op. Sta er nog steeds positief in en wil ook graag. LK heb ik nog niet ingeschakelt, ben bang dat ik dan een druk ga voelen en het niet goed meer kan. Ben heel blij met jullie hulp en adviezen hier opt forum! Vind ook een heleboel info in oudere topics.
Wat goed zeg dat hij wat drinkt. Ik nam 3 keer per dag 10 mg. Volgens mag 3 keer per dag 20 mg ook nog. Ik zag na dag of 3 a 4 wat resultaat. Ik kolfte elke 2 a 3 uur of legte hem aan. Stel dat je morgen of overmorgen 10 ml meer kolft, geeft dat veel energie om door te gaan en zo stimuleer je jezelf. Of als je de hele dag hebt gekolft en dan een fles kan vullen met geheel bv. Succes ermee en je kan het wel!
Goed dat je domperidon hebt gehaald.Bij sommige vrouwen duurt het trouwens wat langer voordat er wat gebeurd, soms wel een week. De neusspray is ook een goed idee. Dat spoort je kindje aan om te drinken! Ik las in je oorspronkelijke bericht dat je tepels stuk waren, dus ben benieuwd of het aanleggen nu wel "goed" gaat? Dat spaart je tepels, en zorgt er ook voir dat je kindje het meest effectief drinkt.Dat geeft je borsten weer een teken om te produceren etc etc.. Als een LK je een stapje te ver is,kan je trouwens ook een VBN vrijwilligster bellen (0343-576626). Die kan je veel vragen stellen,gewoon telefonisch. Succes!