Vlakke tepels Niplette van Avent gebruiken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door frannie82, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mijn eerste is de borstvoeding helaas een fiasco geworden omdat het niet lukte ivm vlakke tepels, mijn meisje bleef afvallen en werd suffer en met de tepelhoedjes lukte het niet. Toen gaan kolven maar er kwam bijna niets. Met mijzelf ging het helemaal fout omdat ik geen slaap meer had. Was 24 uur per dag bezig met de voeding.
    Als het voor mij de bedoeling was om even te slapen dan was het weer tijd om aan te leggen. Uiteindelijk heeft de vk de knoop doorgehakt omdat ik "ze zag vliegen" en mijn meisje overal zag; op de overloop, in de ventsterbank.

Maar goed dat was toen. Veel verdriet van gehad.

Nu ben ik zwanger van de 2e en de bv is nu nog belangrijker voor ons omdat mijn 1e koemelkallergie heeft. De kans op herhaling is helaas groot.

Dus ben ik me nu al aan het verdiepen. Bij de vorige zwangerschap heb ik me ook voorbereid maar had geen idee dat ik vlakke tepels had. Wist ik veel....

Nu kwam ik dit tegen op Youtube: zij heeft de Avent Niplette gebruikt aan het begin van haar zwangerschap en meteen na de geboorte. Het lijkt een succesverhaal maar is dat ook zo....?!

Iemand die ervaring heeft?

Avent Niplette Review - YouTube

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat vervelend zeg dat het bij je eerste zo mis is gegaan. Ik heb geen ervaring met de Avent Niplette, maar wel met vlakke tepels. Mijn zoontje kan ook echt niet zo aan de borst drinken, er is helemaal niks om aan te zuigen;) Maar gelukkig werken tepelhoedjes bij mij helemaal perfect. Wellicht kan je tweede wel gewoon met tepelhoedje drinken?
    Ik hoop dat je nog ervaringen hoort over de Niplette. Heel veel succes!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb zelf geen ervaring met de niplette, maar er wel een filmpje van gezien van Avent zelf. Het lijkt mij dat je het wel echt ziet zitten onder je kleding en ik denk dat als je ze bijv alleen snacht zou dragen dat ze er afvallen als je draait in je slaap. De laatste drie maanden mag je ze zowieso niet dragen, ivm melk wat je dan kan afscheiden. Zelf had ik hier met 18 weken al last van, mocht je dat ook krijgen, dan is het dus zonde van je geld.
    Welke tepelhoedjesheb je eerder gebruikt? Ik gebruik die van medela en vind ze erg fijn in gebruik! Wel moet ik ze altijd een klein beetje vochtig maken en vasthouden terwijl mn zoontje aanhapt.
    Hopelijk gaat t deze keer wel voor je lukken!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als je ze de laatste maanden niet mag gebruiken, gaan je tepels denk ik gewoon weer terug.
    Hier iets vlakke tepels en na 23 maanden bv bij de oudste stonden ze meer naar buiten. Maar 2-3 maanden later hadden ze gewoon hun oude vorm weer.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat lijkt mij ook.....

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ken mensen die er wel iets aan gehad hebben. Je kut ze ook heel goedkoop zelf maken. Je haalt spuitje ter dikt van je tepel bij apotheek, zaagt de punt er af, trekker steek je aan afgezaagde kant er in, en je zet de niet gezaagde kant op je tepel. Trekken en wachten.

En overleg voor bevalling met lactatiekundige. In principe zijn vlakke of ingetrokken tepels geen belemmering voor zelf voeden. Je geeft nl. borstvoeding, geen tepelvoeding.

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ook vlakke tepels maar ook hier werken de tepelhoedjes perfect
    heb ook de niplette gehad in me vorige zwschap heeft wel iets geholpen om ze naar buiten te krijgen maar niet alles

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bedankt dames is ga denk ik weer naar een voorlichtingsavond in het zh is nooit verkeerd en de tip can Dirksmama ga ik proberen ik kan het op mijn werk wel meenemen :)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook wat vlakke tepels. Bij beide kinderen in het begin veel tijd moeten investeren in echt goed aanhappen en dat is ook wel met behoorlijke kloven gepaard gegaan. Maar uiteindelijk is het geen belemmering. Belangrijk is dat je kindje echt een goede grote hap neemt en dus het grootste deel van je tepelhof te pakken heeft en niet alleen de tepel. En dat is best lastig met zo'n klein mondje maar als je je goed laat begeleiden is het echt mogelijk.

Deel Deze Pagina