Ja ik heb er een, jaar of 5 geleden tweedehands gekocht en nog steeds prima! Fijn dubbel standaard en stuurslot en ik gebruik het transportrek vaak voor de boodschappen (grote tas erop met spin vastgemaakt)
Bevriende fietsenmaker raadde me een cortina af. Slechte verf/lak wat er snel vanaf ligt. Roest snel en staat in verhouding tot andere merken veel bij de fietsenmaker. De cortina's die ik hier bij school en de sportvereniging zie staan zijn inderdaad allemaal verroest en zien er niet bepaald mooi uit qua lak. Hier komt hij er i.i.g. niet in.
Wij hebben er eentje sinds vorig jaar zomer. Gekocht voor onze oudste. Zij vind het een hele fijne fiets. Hij blijft ook mooi tot dusver maar staat dan ook wel in de garage als hij niet gebruikt wordt.
Ik heb er zelf al 1 sinds 2014.. Dubbele standaard.. stuurslot Nog geen roest op ...ik gebruik de fiets dagelijks in weer en wind (staat dus ook geregeld in de regen) Heeft een yepp stoeltje voorop gezeten..een yepp maxi achterop en momenteel zit er nog een yepp junior achterop.. (voor vriendinnetjes van dochter als die willen spelen en met de auto gebracht zijn..) Heeft dus al heel wat te verduren gehad En heeft NOG NOOIT bij de fietsen maker gestaan zoals hierboven geopperd word en dat er snel lak af ligt is mij ook niet bekend.. Mijn dochter heeft 23 april een cortina U4 mini 26 inch voor haar verjaardag gekregen.. Die had hiervoor een Alpina..
Volgens mij geldt dat ook niet (meer) voor cortina, eerder voor popal en dailydutch. Hier al een paar jaar een elektrische cortina en ben er nog altijd erg blij mee. Geen roest te vinden hoor.
Ik heb hem sinds een paar mnd en hiervoor een gazelle miss grace. Die heb ik weggedaan omdat ik hem veel te zwaar vond (letterlijk ook erg zwaar). Deze cortina is veel makkelijker hanteerbaar en trapt ook lekkerder vind ik. Mijn zoon heeft hem ook.
Wij hadden er ook eentje. 2e hands gekocht ooit, maar was als nieuw. Hier ook geen spoortje roest hoor, de lak zat er prima op. Hij stond wel altijd binnen. Het was een fijne fiets, enkel een keertje de versnellingskabel gebroken. Wij wonnen een postcodeloterijfiets en hebben toen de Cortina weer goed verkocht. Leverde zelfs meer op als wij betaald hadden.
Wij zijn ook Cortina fan! Ik vind ze fijner dan bijvoorbeeld Gazelle. Fietsenmaker hier benoemde ze als kwaliteitsfietsen. Ik heb jaren de moederfiets gebruikt, nooit naar de fietsenmaker hoeven brengen. Dochter heeft de transportfiets u4 en is er heel blij mee.
Mijn dochter heeft een Cortina, geen transportfiets, maar de kwaliteit is prima. Alle Cortina’s die ik hier zie (en dat zijn er veel ) zien er ook juist prima uit.
Hier worden ze aan de lopende band gestolen. Ik ben blij dat mijn zoon voor een andere fiets is gegaan.
Heel vreemd, net als bovenstaande reacties, hele andere ervaringen mee! De tweedehands Cortina van de oudste gaat als zij toe is aan een grotere fiets gewoon door naar haar zusje, die kan nog prima jaren mee. De B-merken (Popal, Altec etc) hebben wij mindere ervaring mee, die roesten juist onder je kont vandaan. Ook op marktplaats betaal je voor een tweedehands Cortina vaak de hoofdprijs.
Ik heb deze fiets zes jaar geleden gekocht en hij heeft al die tijd buiten gestaan en hij roest nog steeds niet hoor! Heerlijke fiets, geen seconde spijt van gehad.
Mijn oudste heeft er één. Heel blij mee en ik heb nog niks negatiefs kunnen ontdekken. Geen roest of lakschade, hoor.
Drie jaar terug een Cortina aangeschaft. Zitje voor en achter erop gehad en een krat voor op. En fietste nog heerlijk. Was geen roest op te zien en stond toch regelmatig in de regen. Werd hij niet gebruikt in de schuur. Deze nog goed kunnen verkopen. Nu de Cortina elektrische u4 transport aangeschaft. Fietst net zo heerlijk. Ik herken het negatieve hierboven ook echt niet.